استخدام روبات آتش نشان در چین

به گزارش استدیو مرینا، چین برای نخستین بار یک گروه متشکل از هفت روبات را برای یاری به مأموریت های آتش نشانی که بسیار خطرناک هستند و یا از نظر جسمی برای امدادگران خطرناک محسوب می گردد استخدام می نماید.

استخدام روبات آتش نشان در چین

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

نخستین ماموریت خودمختار و بدون نظارت خود را روز گذشته در منطقه تونگلیو شروع کردند.

این واحد روباتیک از ماه های اخیر فعالیت خود را شروع نموده اند و شامل هفت روبات شناسایی و آتش نشانی، دو فروند هواپیمای بدون سرنشین برای شناسایی منطقه حریق و یک وسیله نقلیه حمل و نقل است. جمع کردن این تیم 20 میلیون یوان (حدود 2.8 میلیون دلار آمریکا) هزینه داشته است.

پیش از این نیز چین از روبات ها در عملیات اطفاء حریق استفاده نموده است، اما این اولین بار است که این کشور تیم کاملی از ماشین آلات را برای پشتیبانی از پاسخ دهندگان اورژانس انسانی معرفی نموده است. این واحد آتش نشانی در کار های خطرناکی حاضر می شود که می تواند ایمنی آتش نشانان انسانی را به خطر بیاندازد. آن ها می توانند برای عملیات در اماکن صنعتی یا در فضا های بسته که در آن امکان دید به خطر می افتد نیز بسیار مفید باشند. برای مثال در مکان های زیرزمینی، تونل های عمیق یا ساختمان های با فضای عظیم نیز این روبات ها کارایی بالایی دارند.

روبات های آتش نشانی برای شناسایی منبع آتش از دید 360 درجه و یک سیستم تصویربرداری حرارتی مادون قرمز استفاده نموده و برای کنترل آتش سوزی از آن استفاده می گردد. روبات های مورد استفاده دارای چندین کارکرد دیگر مانند تشخیص و تجزیه و تحلیل گاز قابل احتراق، جمع آوری تصویر و صدا، جلوگیری از مانع و نجات در محل هستند. پیش بینی می گردد استقرار آن ها در محل حریق باعث افزایش ایمنی آتش نشانان گردد.،انتخاب

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 985

به "استخدام روبات آتش نشان در چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استخدام روبات آتش نشان در چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید