اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم اردیبهشت ماه 1400

به گزارش استدیو مرینا، در هفته ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم ترین آنها را می توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم اردیبهشت ماه 1400

255 میلیون شغل

کنفرانس تجارت و توسعه ملل متحد: در سال گذشته میلادی 225 میلیون شغل تمام وقت در اقصی نقاط جهان بر اثر بحران کووید-19 از بین رفت که بخش زیادی از این شغل ها علی رغم بهبود اوضاع اقتصاد جهانی طی ماه های اخیر هنوز احیای نشده است.

1.5 درصد

بانک جهانی: کشورهای جهان به طور متوسط 1.5 درصد از تولید ناخالص داخلی خود را به تورهای ایمنی اجتماعی (SSN) تخصیص می دهند.

264 میلیارد دلار و 32.3 درصد

آسوشیتد پرس: اداره کل گمرک چین اظهار داشت که ارزش صادرات این کشور در ماه آوریل امسال با 32.3 درصد افزایش نسبت به ماه مشابه سال قبل به حدود 264 میلیارد دلار رسیده است.

3.6 میلیون بشکه

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA): در سال 2020 روزانه به طور متوسط 3.6 میلیون بشکه نفت از کانادا وارد آمریکا شده است که این رقم بیش از مجموع واردات روزانه نفت آمریکا از سایر کشورها طی سال گذشته بوده است.

207 هزار شغل و 8.1 درصد

رویترز: مرکز آمار کانادا در گزارشی اظهار داشت که در ماه آوریل بیش از 207 هزار شغل جدید در این کشور ایجاد شده است، اما نرخ بیکاری به دلیل افزایش تعداد متقاضیان کار به 8.1 درصد افزایش یافته است.

74.4 میلیارد دلار و 5.6 درصد

رویترز: وزارت بازرگانی آمریکا اظهار داشت که کسری تراز تجاری آمریکا در ماه مارس با 5.6 درصد افزایش نسبت به ماه قبلی به 74.4 میلیارد دلار رسیده است که این رقم در تاریخ مبادلات تجاری آمریکا یک رکورد محسوب می شود.

3.5 میلیارد دلار و 24 درصد

نیویورک تایمز: صورت های اقتصادی شرکت فایزر در سه ماهه نخست امسال نشان می دهد که این شرکت از محل فروش واکسن کووید-19 حدود 3.5 میلیارد دلار درآمد داشته است که این رقم 24 درصد کل درآمد شرکت فایزر در دوره مذکور را تشکیل می دهد.

266 هزار شغل و 6.1 درصد

سی ان ان: اداره آمار وزارت کار آمریکا اظهار داشت که در ماه آوریل امسال 266 هزار شغل جدید در این کشور ایجاد شده است، اما نرخ بیکاری با 0.1 واحد درصد افزایش نسبت به ماه قبل از آن به 6.1 درصد رسیده است.

1 میلیارد دلار و 3000 نفر

سی ان بی سی (CNBC): شرکت اپل با سرمایه گذاری 1 میلیارد دلاری کار احداث یک مجتمع تولیدی جدید را در ایالت کارولینای شاقتصادی آغاز کرد. قرار است در این مجتمع 3000 نفر مشغول کار شوند که بخش زیادی از آنها را مهندسان نرم افزار و متخصصان یادگیری ماشین تشکیل خواهند داد.

2 میلیارد دلار

سی ان بی سی (CNBC): جف بیزوس، مؤسس و مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک آمازون، هفته گذشته حدود 2 میلیارد دلار از سهام خود در این شرکت را فروخته است.

7.8 درصد

بلومبرگ: دولت منطقه خودمختار هنگ کنگ اظهار داشت که تولید ناخالص داخلی این منطقه طی سه ماهه نخست سالی 2020 در مقایسه با دوره مشابه سال قبل 7.8 درصد رشد کرده است که این رقم بالاترین نرخ رشد اقتصادی هنگ کنگ طی یک دوره سه ماهه از سال 2010 تا به امروز به شمار می رود.

8 درصد

بلومبرگ: مرکز پایش اقتصاد هند (CMIE) نرخ بیکاری در این کشور طی ماه آوریل را 8 درصد برآورد کرد که این رقم در مقایسه با ماه مارس 1.5 واحد درصد افزایش نشان می دهد.

1.35 میلیارد دلار

بلومبرگ: شرکت های آفریقایی فعال در حوزه فناوری های اقتصادی (فین تک) توانستند در سال گذشته میلادی علی رغم بحران جهانی کرونا 1.35 میلیارد دلار منابع اقتصادی جدید جذب کنند.

12 درصد

یورو استات: شاخص تجارت خرده فروشی در منطقه یورو طی ماه مارس نسبت به ماه مشابه سال قبل 12 درصد افزایش نشان می دهد.

4.3 درصد

یورو استات: شاخص قیمت تولیدکننده بخش صنعت در منطقه یورو طی ماه مارس در مقایسه با ماه مشابه سال قبل 4.3 درصد رشد داشته است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 24 خرداد 1400 بروزرسانی: 24 خرداد 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1614

به "اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم اردیبهشت ماه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم اردیبهشت ماه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید