اعزام 2 هواپیمای راهبردی توپولوف-160 روسیه به آفریقای جنوبی

به گزارش استدیو مرینا، وزارت دفاع روسیه از پرواز دو فروند هواپیمای بمب افکن راهبردی از نوع توپولوف-160 این کشور به جمهوری آفریقای جنوبی در چارچوب همکاری های نظامی-فنی دوجانبه خبر داده است.

اعزام 2 هواپیمای راهبردی توپولوف-160 روسیه به آفریقای جنوبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه ایزوستیا، چاپ مسکو، وزارت دفاع روسیه اظهار داشت، دو فروند از هواپیماهای راهبردی بمب افکن توپولوف-160 نیروهای هوا-فضای این کشور به سمت جمهوری آفریقای جنوبی پرواز می نمایند.

بر اساس این اطلاعات،هدف از این سفر، توسعه همکاری های نظامی-فنی دوجانبه و حل و فصل بعضی مسائل مربوط به اقدامات مشترک بین نیروهای هوا-فضای روسیه و نیروی هوایی جمهوری آفریقای جنوبی است.

وزارت دفاع روسیه یادآور شده که این سفر به افزایش آمادگی رزمی خلبانان دو کشور یاری خواهد نمود. علاوه بر این، تایید دیگری بر روابط محبت آمیز و همه جانبه و مشارکت راهبردی و درک متقابل بین روسیه و آفریقای جنوبی است.

پیش از این، نشریه آمریکایی نشنال اینترست، هواپیمای راهبردی توپولوف-160 را از جمله خطرناکترین بمب افکن های روسی نامیده بود.

به نوشته این نشریه، بسیاری از بمب افکن های کنونی روسیه مدل های مدرنیزه سازی شده از فراوریات دوران اتحاد جماهیر شوروی سابق هستند، ولی آنها بسیار قدرتمندتر و خطرناک تر از گذشته شده اند.این مجله چهار نوع از خطرناک ترین هواپیماهای بمب افکن روسی شامل: هواپیماهای بمب افکن توپولوف-95، توپولوف-22ام، توپولوف-160 و مجموعه هواپیمای دوربرد خوشآتیه پاک دا که هنوز مراحل آزمایش را می گذراند، را نام برد.

لازم به یادآوری است، هواپیمای مافوق صوت توپولوف-160، تنها بمب افکن روسی است که در آن واحد چندین رکورد را برای خود به ثبت رسانده است. با توجه به ادامه مدرنیزه سازی این بمبافکن راهبردی و شروع مجدد فراوری انواع جدید آن، این هواپیما همچنان تا سال های طولانی در نیروهای هوا-فضای روسیه باقی خواهد ماند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 15 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 480

به "اعزام 2 هواپیمای راهبردی توپولوف-160 روسیه به آفریقای جنوبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعزام 2 هواپیمای راهبردی توپولوف-160 روسیه به آفریقای جنوبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید