افزایش درخواست های مقامات آلمانی برای اعمال تحریم های متقابل علیه آمریکا

به گزارش استدیو مرینا، با توجه به تصمیم آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه پروژه گازی نورد استریم 2 بسیاری سیاستمداران بلند پایه آلمانی خواهان تحریم های متقابل اروپا علیه آمریکا شده اند.

افزایش درخواست های مقامات آلمانی برای اعمال تحریم های متقابل علیه آمریکا

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، روزنامه تاگس اشپیگل آلمان در گزارشی از تشدید مناقشات بین آلمان و آمریکا بر سر پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 اطلاع داد.

کارستن اشنایدر، مدیر مجلسی فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان انتقاد شدیدی به تصمیمات کنگره آمریکا برای اعمال تحریم های جدید علیه این پروژه گازی وارد نموده و اعلام نمود که آلمان نباید به کشور دست نشانده آمریکا تبدیل گردد.

وی این تصمیم دونالد ترامپ علیه پروژه گازی نورد استریم 2 را اخاذی نامیده و تاکید نمود: اتحادیه اروپا باید تحت ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا با این دخالت ها با تحریم های متقابل مقابله کند.

ترامپ به شدت با اجرای پروژه گازی نورد استریم 2 مخالف است و این گونه استدلال می نماید که اروپا با اجرای این پروژه گازی به انرژی روسیه وابسته می گردد.

در حالی که حزب سوسیاال دموکرات آلمان از اجرای این پروژه گازی حمایت می نماید، اما در اتحادیه احزاب متحد مسیحی بعضی سیاستمداران امنیتی و خارجی با دیده تردید به آن می نگرند. از طرف دیگر سیاستمداران عرصه مالی از این پروژه حمایت می نمایند.

آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان هم از حامیان این پروژه گازی است. مرکل روز چهارشنبه در سخنانی در مجلس آلمان به تحریم های آمریکا علیه این پروژه گازی انتقاد وارد نموده و آن را افراطی و فرازمینی دانست که با درک حقوقی و قانونی آلمان تطابقی ندارد و می تواند باعث تاخیر در اجرای این پروژه گازی گردد.

وی همچنین اعلام نمود: ما هنوز معتقدیم که اجرای این پروژه صحیح است و ما در این زمینه کار می کنیم.

با این همه سیاستمداران آلمانی نمی توانند به این مسئله تکیه نمایند که این گونه حملات از طرف آمریکا به این پروژه گازی بعد از شکست احتمالی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر انتها یابد. نه تنها سناتورهای جمهوریخواه بلکه همچنین دموکرات ها می خواهند از این پروژه گازی جلوگیری نمایند.

یوخیم فایفر، سخنگوی سیاست خارجی فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان هم اقدامات تحریمی متقابل اتحادیه اروپا در قبال آمریکا را درخواست نموده است..

نیلز آنن، وزیر مشاور در وزارت امور خارجه آلمان هم به تهدیدهای تحریمی جدید آمریکا علیه این پروژه گازی انتقاد شدیدی وارد نموده و این اقدام آمریکا را دخالت جدی در استقلال آلمان و اتحادیه اروپا ارزیابی نموده است.

گرهارد شرودر، صدر اعظم اسبق آلمان هم تحریم های جدید احتمالی آمریکا علیه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 را به عنوان اقدامی عمدی در راستای سرانجام شراکت دو سوی آتلانتیک محکوم نموده است.

شرودر در این باره گفته است: لایحه قانونی که در حال حاضر در کنگره آمریکا مورد بحث و آنالیز قرار می گیرد یک حمله گسترده غیر قابل توجیه به اقتصاد اروپا و یک تجاوز غیر قابل قبول به استقلال و امنیت انرژِی غرب اروپا است.

وی همچنین از اتحادیه اروپا خواسته که با تحریم های متقابل به این اقدام آمریکا واکنش نشان دهد.

در حال حاضر جمهوریخواهان و دموکرات ها در واشنگتن روی یک طرح قانونی برای گسترش تحریم های آمریکا علیه پروژه گازی نورد استریم 2 کار می نمایند. هدف مشخص شده آن ها توقف کامل این پروژه گازی است.

تحریم های آمریکا در درجه اول بیشتر متوجه شرکت هایی است که با کشتی های خود در لوله گذاری در دریای بالتیک فعالیت می نمایند. طبق لایحه تحریمی آمریکا مدیران ارشد این شرکت ها تحریم شده اند، حق ورود به آمریکا را ندارند و سپرده های بانکی آنها در آمریکا ضبط می شوند.

مجری اصلی این پروژه گازی، غول انرژی روسیه شرکت گازپروم است. اما نیمی از هزینه آن را پنج شرکت اروپایی او ام وی، وینترشال، دآ، ان جی، اونیپر و شل برعهده گرفته اند. بیش از 90 درصد این پروژه خط لوله تمام شده، خط لوله نورد استریم 2 گاز روسیه را به وسیله دریای بالتیک به آلمان انتقال خواهد داد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1022

به "افزایش درخواست های مقامات آلمانی برای اعمال تحریم های متقابل علیه آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش درخواست های مقامات آلمانی برای اعمال تحریم های متقابل علیه آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید