اندونزی ریاست سال آینده اجلاس گروه 20 را به عهده گرفت

به گزارش استدیو مرینا، اندونزی رسما ریاست سال آینده اجلاس گروه 20 را برای نخستین بار با اولویت برنامه گذر از همه گیری ویروس کرونا به عهده گرفت.

اندونزی ریاست سال آینده اجلاس گروه 20 را به عهده گرفت

از روزنامه استریتس تایمز سنگاپور، ماریو دراگی نخست وزیر ایتالیا در خاتمه اجلاس دو روزه رهبران 20 کشور مهم اقتصادی دنیا (گروه 20) که در شهر رم برگزار گردید، ریاست سال آینده این اجلاس را به جوکو ویدودو رئیس جمهوری اندونزی سپرد. این نخستین ملاقات حضوری میان این دو از سال 2019 بود.

جوکو ویدودو اکتبر سال آینده میزبان هفدهمین دوره اجلاس کشورهای گروه 20 در جزیره بالی خواهد بود. وی هدف اصلی اجلاس آینده را گذر از بحران کرونا توصیف کرد و اضافه نمود شعار اجلاس سال آینده بازسازی با هم، بازسازی قوی تر با موضوع همه گیری کرونا و دوران گذار از این بحران خواهد بود.

رئیس جمهوری اندونزی گفت، هدف اجلاس گروه 20 برای سال آینده، توزیع متوازن واکسن در سراسر دنیا و دسترسی کافی به منابع اقتصادی برای مقابله و پیشگیری در برابر همه گیری های آینده و مقدار آمادگی دنیا و پاسخ و اقدام درست در صورت بروز موارد مشابه کرونا خواهد بود.

سری مولیانی ایندراواتی وزیر دارایی اندونزی در جلسه وزرای دارایی و بهداشت کشورهای گروه 20 اعلام نموده بود به عنوان رئیس دوره ای سال آینده اجلاس گروه 20 اندونزی آمادگی کامل برای ادامه دادن این برنامه ریزی بهداشتی برای تقویت سیستم های بهداشتی دنیا را دارد، زیرا ما معتقدیم سیستم بهداشتی قوی تر در شرایط اینچنینی برای اقتصاد دنیای و ترمیم آن مهم و لازم است.

برپایه این گزارش، در کنار مسائل اقتصادی و بهداشتی، تغییرات اقلیمی نیز در دستور کار اجلاس سال آینده خواهد بود. جوکو ویدودو دیروز در روز خاتمهی این اجلاس گفت امیدوار است اندونزی در دوران ریاست سال آینده اجلاس گروه 20 سکویی برای شراکت اقتصادی و سرمایه گذاری دنیای و بین المللی برای حمایت از استفاده و به کارگیری انرژی های برگشت پذیر و پاک باشد.

اندونزی از سال 2009 و به عنوان تنها کشور آسیای جنوب شرقی، عضو کشورهای گروه 20 است. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1836

به "اندونزی ریاست سال آینده اجلاس گروه 20 را به عهده گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اندونزی ریاست سال آینده اجلاس گروه 20 را به عهده گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید