ایران آماده حمایت از نقش آفرینی سازمان ملل برای حل بحران یمن است

به گزارش استدیو مرینا، وزیر امور خارجه آمادگی کامل ایران برای حمایت از هرگونه نقش آفرینی موثر سازمان ملل متحد در حل بحران یمن را گفت.

ایران آماده حمایت از نقش آفرینی سازمان ملل برای حل بحران یمن است

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مارتین گریفیتس نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن که به منظور رایزنی پیرامون ابعاد مختلف بحران یمن به جمهوری اسلامی ایران سفر نموده است، در دیدار با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان آخرین شرایط بحران یمن و راه های دستیابی به صلح و ثبات این کشور را مورد مصاحبه و گفتگو قرار داد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با اشاره به تحولات پس از شروع بحران یمن و به ویژه سوابق تحرکات و ابتکارات ایران طی این سال ها و از طرق مختلف، به تشریح دیدگاه جمهوری اسلامی ایران برای سرانجام دادن به این بحران عظیم انسانی در منطقه و لزوم کاهش آلام و مسائل مردم محروم یمن پرداخت و تنها راهکار بحران یمن را به وسیله سیاسی و نه جنگ تحمیلی دانست.

ظریف در این دیدار آمادگی کامل جمهوری اسلامی ایران را در حمایت از هر گونه نقش آفرینی موثر سازمان ملل متحد در حل این بحران با توجه به شرایط بسیار سخت برگرفته از جنگ و محاصره مالی تحمیل شده به مردم یمن را بیان کرد.

نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در این دیدار، آگاهی از دیدگاه جمهوری اسلامی ایران در زمینه برقراری صلح و آرامش در یمن را با اهمیت ارزیابی کرد و دیدگاه سازمان ملل متحد را در مورد حل بحران در یمن به وسیله برقراری آتش بس، یاری رسانی مالی و از سر گیری مصاحبههای سیاسی تشریح کرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 اسفند 1399 بروزرسانی: 23 اسفند 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1453

به "ایران آماده حمایت از نقش آفرینی سازمان ملل برای حل بحران یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران آماده حمایت از نقش آفرینی سازمان ملل برای حل بحران یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید