بازخوانی تصاویر تابلوی نقاشی قهوه خانه ای موزه گرمابه حضرت در سمنان

به گزارش استدیو مرینا، سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان گفت: بازخوانی تصاویر تابلوی نقاشی قهوه خانه ای موزه گرمابه حضرت در سمنان در حال اجرا است.

بازخوانی تصاویر تابلوی نقاشی قهوه خانه ای موزه گرمابه حضرت در سمنان

جهت دریافت خدمات پتینه کاری سقف با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان سمنان، همایون جورابلو امروز شنبه 10 خرداد 99 با اعلام این خبر اضافه کرد: نقاشی قهوه خانه هنری است که بر پایه سمبل های دینی حاکم بر جامعه و سنت های مردمی ایجاد شده است.

او گفت: داستان های این نقاشی به سه دسته حماسی، عاشقانه و دینی تقسیم می گردد و از سلیقه و ذوق نقاش برخاسته است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سمنان اضافه کرد: از آنجا که محل استفاده از این پرده ها اغلب در قهوه خانه ها بوده و تصاویر آن دارای سبک و شیوه خاصی هستند، به نام نقاشی قهوه خانه ای معروف هستند. موضوع نقاشی قهوه خانه ای شامل داستان های مذهبی، وقایع تاریخی نظیر داستان حضرت یوسف (ع) و وقایع عاشورای حسینی و همچنین داستان های حماسی شاهنامه است.

او اضافه کرد: این تابلو توسط فتح الله یراقچی ترسیم شده و مربوط به دوره قاجار است و در سال 1397 در پژوهشکده حفاظت و بازسازی آثار تاریخی با همکاری کارشناسان اداره کل بازسازی شد.

جورابلو گفت: با توجه به ارزشمند بودن تابلوی مذکور و آشنایی بیشتر بازدیدکنندگان موزه با داستان ها و روایت های تصویری نقاشی قهوه خانه ای، کارشناسان اداره شهرستان در پروژه ای تحقیقاتی در حال پژوهش در خصوص تصاویر و شخصیت های این تابلو هستند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 10 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 942

به "بازخوانی تصاویر تابلوی نقاشی قهوه خانه ای موزه گرمابه حضرت در سمنان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازخوانی تصاویر تابلوی نقاشی قهوه خانه ای موزه گرمابه حضرت در سمنان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید