تور دبی: برنامه ریزی دبی برای جذب 20 میلیون توریست تا سال 2020

به گزارش استدیو مرینا، دبی، برای جذب جهانگرد بیشتر این بار مسافران ترانزیت فرودگاه بین المللی دبی را هدف قرار داده است.

تور دبی: برنامه ریزی دبی برای جذب 20 میلیون توریست تا سال 2020

با تور دبی در زیباترین سواحل خلیج فارس استراحت کنید و شهری پر زرق و برق، بین‌المللی و پیشرفته را سیاحت کنید.

مدیران ارشد شرکت های جهانی مسافرتی و هتل ها در ماه گذشته به منظور شرکت در کنفرانس سالانه سفر کشورهای عربی در دبی گرد هم آمدند. طی این کنفرانس اعلام شد که به زودی برای گردشگرانی که به وسیله فرودگاه بین المللی دبی مسافرت می نمایند، یک ویزای 24 ساعته توقف بین راهی صادر می گردد تا این مسافران چند ساعت بیشتر در این شهر بمانند.

در سال های اخیر، دبی به خاطر رشد زیاد گردشگری آن، مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. دبی تصمیم گرفته است که تا انتهای سال 2020، تعداد گردشگران خود را دو برابر کند و آن را به 20٬000٬000 نفر (20 میلیون) برساند. از این رو، معرفی این ویزای نو این توانایی را دارد که صدها هزار بازدیدنماینده شبانه ای ایجاد کند که متعلق به کشورهایی هستند که شهروندانش در حال حاضر امکان دریافت ویزا به محض ورود را ندارند. این روش، راهکاری عالی برای افزایش تعداد بازدیدنماینده های این کشور است، به ویژه به این علت که 70٪ از افرادی که سال گذشته از فرودگاه بین المللی دبی استفاده کردند، مسافران ترانزیت بودند.

با این حال، عصام کاظم، مدیر اجرایی شرکت بازرگانی دبی برای بازاریابی گردشگری و بازرگانی (DTCM)، می گوید که این نوع از ویزا همیشه بخشی از برنامه توسعه آن ها بوده است:

هنگامی که این استراتژی را در سال 2013 شروع و نقشه جهت جذب 20 میلیون بازدیدنماینده را ترسیم کردیم، این موضوع را هم آنالیز کردیم که چگونه اطمینان حاصل کنیم که مردم زمان بیشتری را در دبی می گذرانند و چگونه می توانیم آن ها را تشویق کنیم که پول بیشتری در این شهر صرف نمایند.

DTCM، گزارش سالانه 2017 خود را در مراسم ATM منتشر کرد؛ در این گزارش گفته شده که تعداد کل اتاق های هتل در دبی با 4٪ افزایش به تعداد 107٬431 اتاق رسیده است. اما، رشد تعداد بازدید نماینده ها نشان می دهد که مقدار اقامت در هتل ها روی همان 78٪ به جای مانده است.

این گزارش بعلاوه فاش کرد که اتخاذ یک سیاست باز برای صدور ویزا چه تاثیراتی روی تعداد بازدیدنمایندگان می تواند داشته باشد. امارات متحده عربی اعلام نمود که این نوع ویزا را در سپتامبر سال 2016 به بازدیدنمایندگان چینی اعطا نموده است و اعطای آن به بازدیدنمایندگان روسی را از ژانویه سال گذشته شروع نموده است. از آن موقع به بعد، تعداد بازدیدنمایندگان روسی در سال 2017 تا 121٪ افزایش یافته و به تعداد 530٬000 نفر رسیده است؛ در حالی که این رقم در میان گردشگران چینی تنها 41٪ افزایش را تجربه نموده و به 764٬000 نفر رسیده است. چین در حال حاضر پنجمین منبع بزرگ برای گردشگری دبی است.

منبع: کجارو / travelandtourworld.com
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1958

به "تور دبی: برنامه ریزی دبی برای جذب 20 میلیون توریست تا سال 2020" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور دبی: برنامه ریزی دبی برای جذب 20 میلیون توریست تا سال 2020"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید