بنتلی فلایینگ اسپر خودرویی اشرافی با ظریف ترین فرمان دنیا

به گزارش استدیو مرینا، بنتلی موتورز یکی از خودروسازان انگلیسی است که به خاطر فراوری مدل های بسیار لوکس و اشرافی شهرتی جهانی دارد. این شرکت با سابقه در سال 1919 توسط برادران بنتلی پایه گذاری شده و پس از پشت سر گذاشتن دورانی پرفراز و نشیب، اکنون به واسطه حمایت های اقتصادی و مهندسی فولکس واگن روزهای خوبی را سپری می نماید.

بنتلی فلایینگ اسپر خودرویی اشرافی با ظریف ترین فرمان دنیا

با وبسایت سازمان نظام مهندسی همراه باشید.

در حال حاضر بنتلی به فراوری چهار مدل مختلف مشغول است. این مدل ها عبارتند از سدان فوق لوکس و دست ساز مولسان، سدان فول سایز فلایینگ اسپر، کوپه جذاب کانتیننتال و شاسی بلند مجلل بنتایگا. از میان این ها، فلایینگ اسپر (Flying Spur) چند ماه پیش وارد نسل سوم خود شده و جدیدتر از بقیه محسوب می گردد. این خودرو از لحاظ کیفیت کابین حرف های زیادی برای گفتن داشته و می تواند برای افرادی که به دنبال مدلی اشرافی تر از ب ام و سری 7 و مرسدس S کلاس هستند، یکی از معدود گزینه های جایگزین باشد.

برای ترغیب مشتریان به سمت فلایینگ اسپر، بنتلی اخیرا با انتشار اطلاعیه ای رسمی به کیفیت بالا و جزئیات کابین این اتومبیل لوکس پرداخته است. بر اساس این اطلاعیه، در کابین هر دستگاه فلایینگ اسپر 141 صنعتگر ماهر و دوره دیده 350 روکش چرمی را به 60 قسمت مختلف می دوزند. برای دوختن این روکش ها حدود 3.2 کیلومتر نخ به کار برده می گردد.

تولد مجدد پس از 90 سال وقفه؛ پروژه عجیب بنتلی برای عرضه دوباره Blower 1929

بنتلی چرم مورد احتیاج خود را از گاوهای شمال اروپا تامین می نماید. به گفته خودروساز انگلیسی به دلیل نبود انگل، گاوهای این منطقه دارای پوستی یکدست و بدون لکه هستند. این برند لوکس تاکید کرده هیچ دامی به خاطر تهیه چرم برای فلایینگ اسپر کشته نمی گردد و تمامی چرم های به کار برده شده، از کشتارگاه هایی که وظیفه اصلی شان تامین گوشت است، تامین می شوند.

فرمان فلایینگ اسپر یکی از اجزایی است که بنتلی مانور زیادی روی آن می دهد. به اعتقاد بنتلی، از آنجایی که فرمان همیشه در معرض تماس راننده واقع شده است، باید از بهترین کیفیت ممکن برخوردار باشد. به همین دلیل است که فرمان سه شاخه این خودرو با صرف 3.5 ساعت زمان، با پوششی چرمی دوردوزی می گردد. دقت پرداختن به جزئیات در حدی است که بنتلی فرمان فلایینگ اسپر را ظریف ترین نمونه موجود در صنعت خودروی دنیا می نامد. این شرکت زمان لازم برای آماده سازی روکش هر جایگاه را 12 ساعت اعلام کرده و افزوده لوگوهای حاضر روی آنها هر کدام از 5,103 گره ریز تشکیل یافته اند.

در کنار مواردی که برشمردیم، بنتلی به حساسیت خود در انتخاب کارمندان مونتاژنماینده کابین فلایینگ اسپر نیز اشاره کرده است. این شرکت در اطلاعیه خود گفته افرادی که قصد ورود به این بخش را داشته باشند، ملزم به گذراندن دوره ای حداقل پنج ماهه هستند. در این دوره آموزش های اختصاصی به کارآموزان ارائه می گردد تا آنها استانداردهای مورد احتیاج بنتلی را کسب نمایند.

شایان ذکر است در زیر کاپوت کشیده بنتلی فلایینگ اسپر یک موتور 6 لیتری 12 سیلندر توئین توربو واقع شده است. این موتور 626 اسب بخار قدرت و 900 نیوتن متر گشتاور فراوری کرده و به گیربکس هشت سرعته اتوماتیک متصل است. با چنین نیروگاه قدرتمندی فلایینگ اسپر در عرض 3.8 ثانیه سرعت خود را به صد کیلومتر در ساعت رسانده و قادر است به نهایت سرعت 333 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند. برای خرید این سدان اشرافی 2.43 تُنی، باید حداقل 215 هزار دلار کنار گذاشت.

منبع: motor1

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 25 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 730

به "بنتلی فلایینگ اسپر خودرویی اشرافی با ظریف ترین فرمان دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بنتلی فلایینگ اسپر خودرویی اشرافی با ظریف ترین فرمان دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید