برترین ماسک صورت برای جوش [معرفی 10 ماسک معجزه گر]

به گزارش استدیو مرینا، اگر در پی راهی موثر برای درمان و پیشگیری از جوش های آزاردهنده هستید، استفاده از ماسک های صورت می تواند یکی از برترین گزینه ها باشد. ماسک های صورت نه تنها به پاک سازی عمیق پوست یاری می نمایند؛ بلکه می توانند مواد مغذی را به پوست شما برسانند. با توجه به تنوع گسترده ای از ماسک ها، انتخاب برترین ماسک صورت برای جوش ممکن است کمی گیج نماینده باشد.

برترین ماسک صورت برای جوش [معرفی 10 ماسک معجزه گر]

ازاین رو در این مطلب به معرفی برترین ماسک صورت برای جوش خواهیم پرداخت که به طور خاص برای مبارزه با جوش ها استفاده می شوند. پس اگر شما هم دوست دارید از شر جوش های صورت خودتان خلاص شوید، مطالعه این مقاله از دست ندهید.

نکات کلیدی

  • ماسک های خانگی مانند آووکادو و آب لیمو، زغال و آلوئه ورا، خیار و ماست به علت خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی به کاهش جوش و التهاب پوست یاری می نمایند.
  • موادی مثل عسل مانوکا، روغن درخت چای و سرکه سیب به علت خواص ضدباکتریایی خود، باکتری های مولد جوش را از بین می برند.
  • ماسک هایی مثل خاک رس و سرکه سیب، چربی اضافی پوست را جذب نموده و باعث سم زدایی از منافذ پوست می شوند.
  • استفاده منظم از این ماسک ها به همراه روتین مناسب پوست می تواند بهبود سلامت و زیبایی پوست را تسریع کند.

برترین ماسک صورت برای جوش

در این بخش چند ماسک صورت بسیار موثر در درمان جوش و آکنه را معرفی می کنیم. این ماسک ها اغلب گیاهی هستند و برای سلامت و شادابی پوست نیز کاربرد دارند. شما می توانید با توجه به اندازه خشکی یا چرب بودن پوست خود، برترین ماسک صورت برای جوش را انتخاب کنید.

1. ماسک صورت آووکادو و آب لیمو

ماسک آووکادو و آب لیمو، می تواند به عنوان برترین ماسک صورت برای جوش معرفی گردد. آووکادو به تحریک فراوری کلاژن یاری می کند و این فرایند به بازسازی سلول ها منجر می گردد.

عسل دارای خواص آنتی باکتریال است؛ در حالی که آب لیمو به روشن کردن نواحی پررنگدانه پوست یاری می کند. برای آماده کردن این ماسک به یک عدد آووکادوی رسیده، یک قاشق غذاخوری عسل ارگانیک و نصف لیمو احتیاج دارید.

ابتدا آووکادوی رسیده را له کنید تا کاملا یکدست گردد. سپس عسل و نیمی از لیمو را به مخلوط اضافه کنید. این ماسک به عنوان درمانی برای لکه ها یا قسمت های مستعد آکنه کاربرد دارد. اگر پوست حساسی دارید، از اندازه کمتری لیمو بهره ببرید. این ماسک باید به مدت 5 تا 10 دقیقه روی پوست باقی بماند.

2. ماسک صورت زغال و آلوئه ورا

ترکیب زغال و آلوئه ورا یک درمان موثر و عالی ارائه می دهد. این ترکیب نه تنها منافذ پوست را مسدود نمی کند؛ بلکه پوست های چرب را هم تحریک نخواهد نمود.

ژل آلوئه ورا به تسریع بهبود و کاهش التهاب پوست یاری می کند؛ بنابراین می توانید از این ماسک برای تسکین خارش، تحریک و خشکی پوست هم بهره ببرید .

زغال چربی اضافی پوست را جذب می کند و آلوئه ورا به عنوان یک تسکین دهنده و ضد التهاب عمل خواهد نمود؛ در نتیجه این ویژگی ها آن را به ماده ای ایده آل برای افزودن به هر ماسک ضد آکنه تبدیل می کند.

برای تهیه این ماسک تمام مواد را با هم ترکیب کنید و با حرکات دایره ای، مخلوط زغال و آلوئه ورا را به مدت یک دقیقه روی صورت خود بزنید. سپس اجازه دهید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه باقی بماند و در نهایت آن را به طور کامل با آب گرم بشویید.

3. ماسک صورت خیار و ماست

ماسک خیار و ماست به عنوان یک ضد التهاب طبیعی و منبع پروبیوتیک برای تغذیه میکروبیوم پوست به آرامش پوست یاری می کند. دانه های خیار سرشار از پتاسیم و ویتامین E هستند که به کاهش لک و آکنه یاری می نمایند.

خیار دارای خواص روشن نماینده و ضد التهابی است که به تقویت و آب رسانی پوست یاری می کند. این ماسک گزینه ای عالی برای پیشگیری از ایجاد آکنه است و استفاده از مواد خنک مانند ماست برای پوست های حساس و تحریک شده بسیار تسکین دهنده خواهد بود. بعلاوه خواص ضد التهاب طبیعی خیار به این ماسک خاصیت آرامش بخشی می بخشد.

برای تهیه و استفاده از این ماسک باید چند مرحله را به صورت قدم به قدم انجام دهید. صورت خود را با شوینده مخصوص پوست بشویید. سپس در یک کاسه کوچک، خیار را به طور کامل پوره (شامل دانه ها و پوست) و آن را با ماست ترکیب کنید. ماسک را با دست های تمیز روی صورت خود بزنید.

از تماس این ماسک با چشم ها خودداری کنید. اجازه دهید ماسک به مدت 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید. برای اثر بهتر، پس از این مراحل از تونر و مرطوب نماینده مخصوص خود بهره ببرید.

4. ماسک صورت عسل ارگانیک مانوکا

عسل به عنوان یک ماده موثر برای پوست به ویژه برای جلوگیری از جوش شناخته می گردد،. برای این روش، تنها از عسل مانوکا بهره ببرید و آن را بر روی لک های پوست خود بمالید.

این کار نه تنها به مبارزه با باکتری ها یاری می کند؛ بلکه تاثیر مثبتی بر روی التهاب و قرمزی هم دارد. بگذارید ماسک به مدت 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس آن را با آب گرم بشویید.

برای استفاده از برترین ماسک صورت برای جوش پوست شما باید تمیز و خشک باشد. انگشتان را به اندازه کمی از عسل مانوکا آغشته کنید و به آرامی آن را روی جوش های سرسیاه خود بزنید.

این کار را بر روی چانه، پیشانی و بینی تکرار کنید. البته مراقب باشید که عسل به چشم های شما نخورد؛ چراکه ممکن است باعث افزایش کبودی زیر چشم گردد. سپس به مدت 1 تا 3 دقیقه به نواحی که عسل زده اید به آرامی ضربه بزنید و بعد از آن صورت خودتان را با آب گرم بشویید.

عسل مانوکا خاصیت ضد التهابی دارد و قرمزی و تورم ناشی از آکنه را کاهش می دهد. علاوه براین، آنتی اکسیدان های موجود در آن به تسریع بهبودی جوش ها یاری می کند و باکتری های مضر را از بین می برد تا از عفونت پوست جلوگیری کند.

5. ماسک صورت کومدون پاک نماینده عمیق

استفاده مداوم از یک ماسک پاک نماینده قوی که به طور خاص برای کنترل تجمع چربی در منافذ پوست طراحی شده است، می تواند به طور قابل توجهی از بروز جوش های سر سیاه جلوگیری کند.

این ماسک برای استفاده در شب مناسب است و باید هفته ای یک بار مورد استفاده قرار گیرد؛ چراکه آب لیمو ممکن است پوست را نسبت به نور حساس کند. بنابراین هنگام مواجهه با نور خورشید به خصوص اگر سابقه حساسیت به نور دارید، احتیاط کنید؛ چراکه این موضوع ممکن است منجر به افزایش پیگمانتاسیون پوست گردد.

ابتدا سفیده تخم مرغ را با همزن هم بزنید تا پف کند، سپس خاک رس و آب لیمو را به آن اضافه و خوب مخلوط کنید تا یک خمیر یکدست به دست آید. این خمیر را می توانید به ناحیه T یا هر قسمت مستعد جوش های سر سیاه دیگر بمالید.

اگر خمیر شما غلیظ شد، احتمالا به نوع خاک رس مورد استفاده شما بستگی داشته باشد. پس از 10 دقیقه که ماسک خشک شد و روی صورت شما ترک خورد، آن را با آب گرم بشویید. سپس از روغن مناسب صورت یا مرطوب نماینده شبانه خود بهره ببرید.

6. ماسک صورت خاک رس و سرکه سیب

خاک رس به تقویت فراوری کلاژن در پوست یاری می کند و با جذب چربی های اضافی و ناخالصی ها از عمق منافذ، عمل سم زدایی را انجام می دهد. اسیدهای طبیعی موجود در سرکه سیب هم به کوچک تر شدن منافذ پوست یاری می نمایند و ترشح چربی اضافی را محدود خواهند کرد؛ در نتیجه به آرامی سلول های مرده پوست را حذف می کند.

این ترکیب از خاک رس و سرکه سیب، ناخالصی ها را از منافذ پوست بیرون می کشد و با از بین بردن سلول های مرده به بهبود شرایط آکنه یاری می کند.

برای تهیه برترین ماسک صورت برای جوش، ابتدا خاک رس و پودر پروبیوتیک را با هم ترکیب کنید. سپس سرکه سیب را اضافه کنید تا خمیر یکنواختی به دست آید.

بعد از آن با انگشتان تمیز، این ترکیب را به آرامی روی صورت خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه در این حالت بماند. سپس صورت خودتان را با آب خنک بشویید و از مرطوب نماینده مناسب پوست خود بهره ببرید. این کار را دو بار در هفته تکرار کنید تا درخشندگی پوست شما حفظ گردد.

7. ماسک صورت سیر

سیر از مسدود شدن منافذ پوست جلوگیری می کند و باکتری های ایجادنماینده آکنه را از بین می برد. بعلاوه این ماده التهاب پوست را کاهش می دهد.

اما استفاده مستقیم از سیر روی پوست ممکن است منجر به خارش و ساییدگی گردد؛ بنابراین باید آن را با آب، روغن جوجوبا یا آلوئه ورا رقیق کنید. روغن جوجوبا بدون مسدود کردن منافذ، پوست را هیدراته می کند؛ اما اسید لاکتیک موجود در شیر به آرامی پوست را لایه برداری می کند.

برای آماده کردن این ماسک هم می توانید ابتدا سیر و روغن جوجوبا را با هم ترکیب کنید. سپس به آرامی شیر، عسل یا آلوئه ورا را اضافه و مخلوط کنید تا همه مواد به خوبی ترکیب شوند. ماسک را به مدت 5 تا 10 دقیقه روی صورت خود بزنید و سپس به آرامی ماساژ دهید تا پوست لایه برداری گردد. در نهایت، صورت خودتان را با آب گرم بشویید.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی از بین بردن جوش صورت در یک روز

8. ماسک صورت آسپرین

اگر هنوز هم در پی برترین ماسک صورت برای جوش هستید، این ماسک ضد جوش را امتحان کنید. شما با استفاده از این ماسک می توانید التهاب پوست خودتان را کاهش دهید و به سرعت جوش ها را از بین ببرید.

اسید سالیسیلیک موجود در آسپرین منافذ را باز می کند و قرمزی و التهاب را تسکین می دهد. بعلاوه، اسید لاکتیک موجود در ماست سلول های مرده پوست را حذف می کند و عسل با خواص آب رسانی و ضدباکتریایی خود به از بین بردن باکتری های مولد جوش یاری خواهد نمود.

برای آماده کردن برترین ماسک صورت برای جوش، ابتدا آسپرین را با قاشق له کنید. سپس آن را با ماست و عسل مخلوط کنید تا یک خمیر یک دست به دست آید.

این خمیر را به آرامی روی صورت خود بمالید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند. سپس صورت خودتان را با آب گرم بشویید. این ماسک را یک بار در روز به عنوان درمان لکه های پوستی بهره ببرید.

9. ماسک صورت روغن درخت چای و آلوئه ورا

روغن درخت چای به علت خواص طبیعی ضدباکتریایی خود یکی از برترین روغن های ضروری برای مقابله با آکنه است. آلوئه ورا به تسکین پوست ملتهب یاری می کند؛ اما روغن درخت چای به باکتری های موجود در منافذ پوست حمله می کند.

معمولا جوش های سرسیاه با آکنه های فعال ترکیب می شوند و گاهی اوقات می توانند منبع ایجاد جوش های نو باشند. این ماسک به طور خاص برای هدف قرار دادن کومدون ها طراحی شده است و باید هفته ای یک بار در شب استفاده گردد؛ چراکه استفاده مکرر از آب لیمو می تواند پوست را نسبت به نور حساس کند.

برای تهیه ماسک صورت روغن درخت چای و آلوئه ورا، سفیده تخم مرغ را در یک کاسه کوچک به خوبی هم بزنید تا پف کند. سپس ژل آلوئه ورا و روغن درخت چای را به آن اضافه کنید. مخلوط را با نوک انگشتان یا یک براش مخصوص روی صورت خود بمالید و بگذارید به مدت 10 تا 15 دقیقه بماند.

10. ماسک صورت پوست انار

پوست انار دارای خواص موثری در درمان جوش است و به علت وجود بسیاری از مواد مغذی، به عنوان یک آنتی اکسیدان قوی، ضد التهاب و مهارنماینده باکتری های آکنه شناخته می گردد.

برای تهیه این ماسک، ابتدا دانه های انار را جدا کنید و سپس پوست انار را به قطعات کوچک برش دهید. این قطعات را در دمای ملایم 145 درجه فارنهایت روی سینی فر که با کاغذ روغنی پوشانده شده است، تفت دهید تا خشک شوند. پس از خشک شدن پوست انار، آن ها را آسیاب کنید تا به شکل پودر درآید.

بعد از آن به 2 قاشق چای خوری پودر، به آرامی اندازهی گلاب اضافه کنید تا خمیری یکدست به دست آید. این خمیر را به صورت مستقیم روی لک های پوست قرار دهید و بگذارید 5 تا 10 دقیقه بماند. سپس با آب گرم بشویید. این درمان را می توانید در صورت احتیاج 1 تا 2 بار در هفته انجام دهید.

جمع بندی

برای دستیابی به نتایج مطلوب در درمان جوش ها، انتخاب برترین ماسک صورت برای جوش می تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد. ماسک های حاوی مواد طبیعی مانند آووکادو، عسل، آلوئه ورا و سیر، به علت خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی خود، می توانند به کاهش التهاب و از بین بردن باکتری های مولد جوش یاری نمایند.

بعلاوه، استفاده از ماسک های حاوی خاک رس و سرکه سیب به سم زدایی پوست و کنترل فراوری چربی در منافذ یاری می کند. برای دستیابی به برترین نتیجه، توصیه می گردد این ماسک ها به طور منظم و با توجه به نوع پوست و حساسیت های فردی استفاده شوند. در نهایت، ترکیب این درمان های خانگی با یک روتین مراقبت از پوست مناسب می تواند به بهبود سلامت و زیبایی پوست یاری کند.

سوالات متداول

کدام ماسک ها برای درمان جوش مناسب تر هستند؟

ماسک های خانگی حاوی آووکادو، عسل، آلوئه ورا، خاک رس و سیر به علت خواص ضدباکتریایی و ضدالتهابی شان برای درمان جوش ها موثر هستند.

چند بار در هفته می توان از ماسک صورت استفاده کرد؟

معمولا توصیه می گردد که از ماسک های صورت 1 تا 2 بار در هفته بهره ببرید. استفاده بیش از حد ممکن است باعث خشکی یا تحریک پوست گردد.

چگونه می توان نتیجه بهتری از ماسک ها صورت گرفت؟

برای به دست آوردن نتایج بهتر، باید به همراه استفاده از ماسک، از یک روتین منظم مراقبت از پوست شامل شستشوی مناسب، مرطوب نماینده و ضدآفتاب بهره ببرید.

منبع: آچاره
انتشار: 18 مهر 1403 بروزرسانی: 18 مهر 1403 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2290

به "برترین ماسک صورت برای جوش [معرفی 10 ماسک معجزه گر]" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین ماسک صورت برای جوش [معرفی 10 ماسک معجزه گر]"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید