بیوگرافی محسن یگانه خواننده محبوب پاپ ایرانی

به گزارش استدیو مرینا، محسن یگانه متولد 23 اردیبهشت 1364 در گنبدکاووس، خواننده پاپ، ترانه سرا، نوازنده، تنظیم کننده و آهنگساز ایرانی است. بهت قول میدم، خودخواه، رگ خواب، بمون و ... از محبوبترین آهنگهای محسن یگانه است. عایشه گل بازیگر و خواننده ترک آهنگ بهت قول میدم را کاور نموده است.

بیوگرافی محسن یگانه خواننده محبوب پاپ ایرانی

خبرنگاران | سرویس چهره ها - محسن یگانه از خوانندگانی است که تغییر و پیشرفت زیادی را تا کنون در پیش داشته، اگرچه از همان ابتدا و با آهنگ نشکن دلمو که کار مشترکی با محسن چاوشی بود بسیار مورد توجه نهاده شد. حالا او را با آهنگ های بی نظیری مثل بهت قول میدم بیشتر می شناسیم و در کنار آهنگ های غمگین عاشقانه، آهنگ های شادی مثل دریابم و درکم کن را نیز در خاطر سپرده ایم، شاید هم یکی از آهنگهای او آوای پیشواز گوشی ما باشد... جدیدترین تک آهنگ های او گله کرکس ها، جواب، خودخواه و موهات است. بیوگرافی محسن یگانه و زندگی هنری و شخصی او را در ادامه می خوانید.

بیوگرافی محسن یگانه

محسن یگانه دانشجوی رشته مهندسی صنایع بود که در دانشگاه آزاد تهران واحد جنوب گرایش فراوری صنعتی را ادامه داد، اما بعد از گذراندن شش ترم به علت مشغله زیاد در دنیای موسیقی، از ادامه تحصیل منصرف شد. او فرزند یکی مانده به آخر خانواده است و دو خواهر بزرگترش هر کدام پزشک و دندان پزشک هستند. پدر او از شهیدان هشت سال دفاع مقدس است (محمدرضا یگانه) و مادرش استاد دانشگاه است. محسن یگانه موسیقی را با یک گیتار شروع کرد و خیلی زود فاصله خود را با خوانندگان معمولی و تفریحی موسیقی پاپ در ایران زیاد کرد. آن چه او را از دیگر خوانندگان متمایز می نماید توانایی او در ترانه سرایی و آهنگسازی است.

در ابتدا علاقه ای به موسیقی نداشت و به صورت تفریحی به آن نگاه می کرد. به گفته خودش از کودکی علاقه مند به بازیگری و مطرح شدن در دنیای سینما بود؛ ولی بنا به شرایط خاص فرهنگی و خانوادگی تا به امروز چنین موقعیتی را پیدا نکرد. اما در موسیقی ذوق و سلیقه خاصی داشت. میل به موسیقی و یک مخاطب خوب بودن را بر حسب اتفاق با شنیدن یکی از قطعات بی کلام آلبوم بهار من گل گندم از شادمهر عقیلی بدست آورد که حس عجیبی نسبت به موسیقی روز پاپ پیدا کرد و با علاقه دو چندانی که در او به وجود آمده بود به فراگیری ساز گیتار پرداخت. نواختن را با تکیه بر خود و بدون استاد شروع کرد، اما در همان ابتدای کار با مسائل عقیده ای رو به رو شد.

مخالفت خانواده بر حسب شرایط خانوادگی و به لحاظ این که او هوش خوبی داشته و خانواده به خاطر سطح بالای علمی بیشتر، تمایل به ادامه تحصیل او داشتند و باعث شده بود فرصتی برای آموزش ساز گیتار زیر نظر استادان مختلف را پیدا نکند، ولی این مانع کار نشد و محسن یگانه با پشتکار عجیبی به نواختن گیتار ادامه داد تا جایی که در نوازندگی به حدی رسید که بتواند خود این ساز را آموزش دهد.

در این میان تنها به ساز گیتار اکتفا نکرد و به سمت کیبورد و پیانو و فراگیری مهارت های فنی و موسیقی الکترونیک نیز روی آورد که به گفته خود یگانه به پیروزیت های او بعد از عرصه خوانندگی، نوازندگی و ترانه سرایی می توان افزود.

با این وجود شناخت بسیار خوبی از موسیقی الکترونیک بدست آورد؛ اما با توجه به این که در این مورد آنچنان با فضای موسیقیایی قطعاتی که محسن یگانه به بازار عرضه نموده و مردم از او توقع دارند مطابقت ندارد به همین دلیل فقط برای ارضای روحی خودش به موسیقی الکترونیک می پردازد و کمتر از آن در قطعاتش استفاده می نماید. به گفته خود محسن آرزوی او پیروزیت در دنیای موسیقی الکترونیک است.

زندگی هنری محسن یگانه

محسن یگانه اولین ترانه خود را در کنار محسن چاوشی با نام نشکن دلمو با ترانه سرایی و آهنگ سازی خودش و تنظیمی از محسن چاوشی اجرا کرد. آلبوم اول او با نام سال کبیسه به صورت زیر زمینی منتشر شد. بعد از این آلبوم محسن یگانه فعالیت خود را با انتشار تک آهنگ ادامه داد؛ ناگفته نماند که اغلب همین تک آهنگ های پخش شده، برای جلوگیری از پراکندگی دور هم جمع می شد و به اسم آلبوم به روی سایت ها قرار می گرفت. او چند سال به عنوان خواننده غیرمجاز شناخته می شد که بعد از مدتی تصمیم مجدد به اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گرفت. بعد از مدتی سکوت و کش و قوس های زیاد عاقبت در تیر 1387 آلبوم نفس های بی هدف را منتشر کرد. آلبومی که خیلی ها آن را به دلیل داشتن 7 ترانه تکراری و از قبل شنیده شده، شکستی برای محسن یگانه می دانستند. با این وجود آلبوم فروش پیروزی داشت. بعد از اولین آلبوم رسمی محسن یگانه با فاصلهٔ دو سالی که در وقفه آلبوم محسن یگانه افتاد او بیشتر وقتش را صرف اجرای کنسرت می کرد و با وسواس هایی که به خرج داد، زمان زیادی را صرف آلبوم رگ خواب کرد. رگ خواب در مرداد 1389 وارد بازار شد و ترانه ای از این آلبوم با نام سکوت بسیار مورد استقبال نهاده شد و محبوب ترین آهنگ سال شناخته شد.

آلبوم بعدی او با نام حباب، 2 سال بعد و در مهر 1391 با 14 تراک وارد بازار شد. یگانه با این آلبوم آن طور که باید و شاید نتوانست پیروز عمل کند و انتظارات را از او برآورده نکرد. محسن یگانه آلبوم حباب را آخرین آلبوم خود خوانده بود و در عین حال در اظهار نظر عجیبی گفته بود: این آخرین آلبوم من است ولی آخرین کار من نیست.

سپس به درخواست هوادارانش تصمیم خود را عوض کرد و تصمیم به انتشار مجدد آلبوم گرفت و این قول را به هوادارانش داد که پس از انتشار چند تک آهنگ کار آلبوم را شروع کند. خاتمه در 20 اردیبهشت 1394 آلبوم چهارم وی با نام نگاه من منتشر شد. یگانه ترانه سرایی بیشتر قطعاتش را خود به عهده گرفته است. او همچنین برای خوانندگانی چون علی لهراسبی، رامین بی باک، مسعود سعیدی، حامد محضر نیا، سهیل جامی، احسان آریا ترانه سروده و آهنگ سازی نموده است.

تک آهنگ بهت قول میدم و کاور عایشه گل

اواخر سال 94 آهنگ بهت قول میدم با ترانه سرایی، آهنگسازی و تنظیم محسن یگانه (میکس و مستر آرش پاکزاد) پخش شد که به سرعت به محبوبیت بی نظیری رسید. موزیک ویدیوی اجرای زنده این آهنگ یکسال بعد در دی ماه 95 منتشر شد و بازدید بی شماری داشت، به طوری که تا کنون بیش از هشتاد میلیون بازدید در یوتیوب را به خود اختصاص داده است.

همچنین خواننده و بازیگر ترکیه ای عایشه گل جوشکن با همکاری محسن یگانه این آهنگ را با ترانه ای که خودش سروده بازخوانی نموده که می توانید این آهنگ را در ادامه گوش دهید و دانلود کنید. همچنین اگر دوست داریم با گیتارتان این آهنگ را بنوازید می توانید نت آهنگ بهت قول میدم را در خبرنگاران ببینید.

کد مولتی مدیا

دانلود

فیلم اصلی

ازدواج و همسر محسن یگانه

محسن یگانه در نوروز 1389 در مجلهٔ ترانه ماه خاطرنشان کرد که ازدواج نموده است. تا به امروز چند عکس از همسر محسن یگانه در اینترنت پخش شده که او آن ها را تکذیب نموده است. تنها یک عکس از همسرش در صفحه اینستاگرام محسن یگانه وجود دارد.

پدر شدن محسن یگانه

محسن یگانه در 14 آبان 1393 صاحب فرزند دختری به نامنگاه شد به همین سبب برای چهارمین آلبوم رسمی خود نام نگاه را برگزید.

شایعه مهاجرت محسن یگانه به کانادا

ماجرای ضرر میلیاردی محسن یگانه و سفر به کانادا از حاشیه هایی بود که در خصوص این خواننده گفته می شد اما مدیر رسانه ای محسن یگانه آن را تکذیب کرد و گفت یگانه برای همواره خارج از کشور نمی ماند و به زودی به ایران بازمی گردد. او گفت: محسن یگانه برای تور خارج از کشورش پیشنهاد نیم میلیون دلاری داشته و آن را رد نموده است. محسن یگانه ای که ویدیواش الان پربازدید ترین ویدیوی ایرانی در اینترنت است، قطعاً آن طرف خواستار زیاد دارد. او احتیاج ندارد که به اینجا صرفاً برای برگزاری کنسرت برگردد، پول جمع کند و آن طرف برود. رابطه محسن یگانه با هوادارانش عاطفی است و بسیاری می دانند که او نمی تواند این دلتنگی را زیاد تحمل کند.

آلبوم های محسن یگانه

سالنام آلبومتوضیحات
1385سال کبیسه آلبوم غیررسمی
1387نفس های بی هدفاولین آلبوم رسمی
1389رگ خوابدومین آلبوم رسمی
1391حبابسومین آلبوم رسمی
1392EPآلبوم چندآهنگه
1394نگاه منچهارمین آلبوم رسمی

جوایز و افتخارات محسن یگانه

  • برنده تندیس بهترین اجرای زنده موسیقی پاپ، بخش کارشناسی (مشترک احسان خواجه امیری و محسن یگانه)، از اولین جشنواره سالانه موسیقی ما در سال 1391
  • دریافت تندیس معتبر سالن تئائر نوکیا لس آنجلس (Nokia Theatre L.A. Live) و ثبت نام او به عنوان یکی از مشاهیر این تالار

فعالیتهای سینمایی و تلویزیونی محسن یگانه

  • اجرای آهنگ گرگ و میش برای متن فیلم سینمایی گرگ و میش
  • اجرای آهنگ خیال تو برای تیتراژ برنامه تلویزیونی ماه عسل به کارگردانی مهرداد طاهری و اجرای احسان علیخانی
  • اجرای آهنگ نشانی برای تیتراژ برنامه تلویزیونی نشان بی نشان ها به کارگردانی و تهیه نمایندگی علیرضا کرمی
  • اجرای آهنگ مرگ خاموشی برای متن برنامه مستند تلویزیونی شوک به تهیه نمایندگی فرشاد شکیبی
  • اجرای آهنگ آسمان همواره ابری نیست برای تیتراژ سریال آسمان همواره ابری نیست به کارگردانی سعید عالم زاده
  • اجرای آهنگ آدما برای تیتراژ فیلم تلویزیونی یه آسمون آبی، سقف اتاق منه به کارگردانی مجتبی چراغعلی (آهنگ در پخش اول فیلم، مجوز پخش نگرفت و در پخش های بعدی در تیتراژ استفاده شد)
  • اجرای آهنگ قلب یخی، امیدی که نمیبازم، کاش برای تیتراژ و متن سریال قلب یخی به کارگردانی محمد حسین لطیفی
  • اجرای آهنگ دور خودت نچرخ برای تیتراژ سریال فراموشی به کارگردانی سعید سلطانی

مصاحبه با محسن یگانه

به نظر می رسد نسبت به گذشته کم حاشیه تر و آرام تر شده ای…

حاشیه چیزی است که برای انسان درست می نمایند و تو می توانی آن را ادامه دهی یا از کنار آن عبور کنی! راستش من هیچ وقت دوست نداشتم حاشیه داشته باشم اما از آن جایی که همواره بر خلاف راستا آب شنا نموده ام، نقش بازی ننموده ام و سعی ام این بوده که خودم باشم، برخی اوقات برایم حواشی ایجاد شده است.

تو به عنوان یک خواننده ملزم نیستی جواب تک تک کامنت ها را بدهی! از این طریق می خواهی محبو ب تر شوی؟

نه؟ واقعاً به این فکر نمی کنم که جواب دادن به هوادارانم محبوب ترم می نماید یا نه! من همین بوده و هستم، با تمام خوبی ها و بدی هایم! ضمناً درگیر این الزامات هم نیستم که با جواب دادن کامنت، خودم را محبوب تر کنم. این تز کسی را به جایی نرسانده است.

شادمهر عقیلی خبرنگاران ای بود که در زمان خودش خیلی ها دوست داشتند مثل او بخوانند، تو هم یکی از خواننده های جوانی بود که خیلی شبیه شادمهر می خواندی. روزهای اول آمدی که صرفاً از شادمهر تقلید کنی؟

واقعیتی که نمی توانم آن را کتمان کنم این است که علاقه به شادمهر در من وجود داشته و دارد و اگر دو خواننده وجود داشته باشند که واقعاً دوستشان داشته باشم یکی از آن ها قطعاً شادمهر عقیلی است. بدون اغراق می گویم که از هواداران دو آتشه شادمهر هم قدیمی ترم. شاید جالب باشد بدانی که با موسیقی بی کلامی که از شادمهر شنیدم هوادار طرز فکر موسیقی اش شدم. اولین بار که با یک موسیقی غمگین شدم و به سمت موسیقی آمدم، موزیکی بود که شادمهر ساخته بود. فارغ از اینکه شادمهر الان کجاست و چه کار می نماید و آیا عملکرد او با آرمان های موسیقی امروز ایران هم جهت است یا نه که همه این ها یک مسئله کاملاً شخصی است که فقط به او ربط دارد نه به من و شما باید بگویم که او تأثیر زیادی روی موسیقی من داشته است. جالب است در این مدت تیترهایی وجود داشته که باعث شده امروز خیلی ها فکر نمایند من با شادمهر مشکل دارم یا تحت تاثیر شرایط امروزم نهاده شده ام اما این هم از برداشت های بد نشأت می گیرد .

اگر شادمهر عقیلی از ایران مهاجرت نمی کرد تو امروز محسن یگانه بودی؟

هیچ کس نمی داند. شاید اگر شادمهر در ایران می ماند جریان به سمت وسویی دیگر می رفت که شاید تصویر امروزی شادمهر را ترسیم نمی کرد. به خوب و بد ماجرا هم کاری ندارم، حرف از حدس های ماست. البته نمی خواهم بگویم سیستم ارشاد طوری است که خلاقیت ها را سرکوب می نماید. همین سیستم با روحیات عده ای تطابق دارد و با روحیه عده ای دیگر در تضاد است. من و بقیه خواننده هایی که امروز کارشان شنیده می گردد و صداهایمان به گوش مردم آشناست همه تکه هایی از یک پازل هستیم که هیچ پیش گویی از قبل نمی توانست آینده مان را پیش بینی کند.

آیا از صداهای شبیه به صدای خودت احساس خطر می کنی؟

اگر بخواهم خیلی حرفه ای نگاه کنم، بله باید احساس خطر کنم اما واقعیت این است که می خواهم بیش تر به خودم برسم و زیاد به اطرافم توجه نمی کنم. البته اگر احساس خطر نکنم. یعنی مغرور شده ام. به همین دلیل این احساس خطری که می گویی همواره همراهم است. چه از خواننده هایی که از من بالاترند و چه از خواننده های جوان! موسیقی امروز من شاید به ظاهر هیجانات قدیم را ندارد اما در عوض عمق بیشتری پیدا نموده و مثل گذشته سطحی نیست. شاید باور کردنش سخت باشد اما من گیتار آخه دل من را با تیکه اضافه در اتوماتیک بیک و کلید زدم چون پول نداشتم یک گیتار بخرم. حتی پول نداشتم میکروفون بخرم و آخه دل من با یک هدست شکسته ضبط شد!

اینستاگرام محسن یگانه

برای دیدن عکس ها و فعالیت های روزمره این خواننده می توانید instagram او را به وسیله لینک زیر دنبال کنید.

mohsen

تصاویر محسن یگانه در شبکه های اجتماعی

آیا بیوگرافی محسن یگانه در این مطلب کامل بود؟ چقدر زندگی هنری این خواننده با استعداد را الهام بخش می دانید؟ کدام آهنگ های او را بیشتر دوست دارید؟

منبع: setare.com
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1345

به "بیوگرافی محسن یگانه خواننده محبوب پاپ ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیوگرافی محسن یگانه خواننده محبوب پاپ ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید