تجهیزات صنعت برق در حوزه ریزپردازنده ها بومی سازی شد

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، محمدحسین منافی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان ضمن معرفی این مجموعه دانش بنیان با هدف مدیریت مصرف انرژی الکتریکی در صنایع، گفت: این شرکت توانسته است در صنعت برق و با استفاده از دنیای وسیع و پیچیده میکروپروسسورها و ریزپردازنده ها، طراحی تجهیزات و ادوات خاصی را که احتیاج به دقت و سرعت زیاد، پردازش ها و محاسبات دقیق دارند را برعهده گیرد.

تجهیزات صنعت برق در حوزه ریزپردازنده ها بومی سازی شد

این فعال حوزه فناوری با اشاره به رله ها و کنترل کننده های جریان به عنوان محصولات ساخت شرکت دانش بنیان توان انرژی پرداز پارسیان شیراز پیشرو، رله حفاظتی اضافه جریان را محصول دانش بنیان این شرکت معرفی و مطرح کرد: به علت عدم وجود نمونه داخلی و احتیاج مبرم کشور، دانش فنی این محصول طی یک پروژه تحقیقاتی، به وسیله نیروهای متخصصان جوانان ایرانی و متعهد بومی سازی شد.

منافی، در مورد اهمیت و کاربرد این محصول گفت: ساخت و طراحی رله حفاظتی اضافه جریان که در صنعت برق و شرکت های توزیع، فوق توزیع و صنایع بزرگ کاربرد دارد سالیانه منجر به جلوگیری از خروج ارز از کشورخواهد شد.

این فعال حوزه فناور، قیمت مناسبتر، پشتیبانی و تعمیر ونگهداری سریع، بموقع و ارزانتر و اصلاحات لازم و مطابق با خواسته های کارفرما و بهره بردار را از مزیت های اصلی این محصول نسبت به مشابه های خارجی آن دانست.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان با بیان اینکه حمایت های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منجر به تسریع در امور تحقیق و توسعه و پیشبرد روند فراوری این محصول شده است، فرهنگ سازی استفاده از محصولات داخلی را از دیگر عوامل رشد شرکت ها دانست و گفت: رواج فرهنگ استفاده از محصولات داخلی بر عهده دستگاه های اجرایی و نهادهای ذیربط مربوطه است.

وی ادامه داد: حمایت های مالی و معنوی نهادهای اجرایی از شرکت های دانش بنیان، فناور و فارغ التحصیلان دانشگاهی نقش مهمی در اشتغال و رونق فراوری دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 تیر 1402 بروزرسانی: 7 تیر 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2221

به "تجهیزات صنعت برق در حوزه ریزپردازنده ها بومی سازی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجهیزات صنعت برق در حوزه ریزپردازنده ها بومی سازی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید