تور آلمان ارزان: چرا آلمان کشور مناسبی برای مهاجرت است؟

به گزارش استدیو مرینا، آلمان، یکی از کشورهایی است که رشد مالی و صنعتی بسیار بالایی داشته و کشور مطلوبی برای آغاز یک زندگی ایدئال است.

تور آلمان ارزان: چرا آلمان کشور مناسبی برای مهاجرت است؟

با تور آلمان ارزان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

آلمان، یکی از کشورهایی است که رشد اقتصادی و صنعتی بسیار بالایی داشته و کشور مطلوبی برای آغاز یک زندگی ایدئال است. افرادی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، بهتر است کشور آلمان را جز اولویت های مهاجرتی خود قرار دهند؛ چراکه این کشور با داشتن شرایط اقتصادی مطلوب و نرخ بیکاری پایین تمامی شرایط مناسب برای داشتن زندگی مطلوب را داراست.

ما در این مطلب می خواهیم دلیل های اصلی که کشور آلمان را به کشوری محبوب برای مهاجرت تبدیل نموده است را بیان کنیم تا عزیزانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند، در رابطه با کشور مقصد تصمیم درستی را بگیرند.

راه های مهاجرت به آلمان

راه های مهاجرت به آلمان را می توان در 6 دسته کلی قرار داد که عبارت است از:

1. مهاجرت تحصیلی به آلمان

2. مهاجرت کاری به آلمان

3. مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری

4. مهاجرت به وسیله ازدواج

5. مهاجرت به وسیله پناهندگی

6. مهاجرت به وسیله تولد

متقاضیان می توانند با توجه به شرایطی که دارند، هرکدام از این روش ها را برای مهاجرت انتخاب نمایند. البته گفتنی است که مهاجرت به وسیله پناهندگی روش بسیار خطرناکی است و موسسات مهاجرتی این روش را توصیه نمی نمایند.

تحصیل رایگان در آلمان

امروزه بیشتر دانشجویان در پی کشوری هستند که تحصیلات خود را در دانشگاه های معتبر آن به خاتمه برسانند. آلمان کشوری است که نه تنها برترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده است، بلکه تحصیل را هم برای دانشجویان رایگان نموده است. به طور کلی،تحصیل در آلمانهم برای شهروندان این کشور و هم برای دانشجویان بین المللی رایگان است. رایگان بودن تحصیل در این کشور تعداد متقاضیان مهاجرت تحصیلی به آلمان را چندین برابر نموده است. همین امر موجب شده شرایط پذیرش دانشجو کمی سختگیرانه تر از قبل گردد.

البته دانشجویانی که از نظر علمی در سطح بالایی قرار دارند، می توانند بورسیه تحصیلی آلمان را اخذ نمایند. البته دانشجویانی که از دانشگاه های آلمان فارغ التحصیل می شوند، می توانند بلافاصله شغل مناسب خود را پیدا نمایند و در این کشور مشغول به کار شوند.

هزینه پایین زندگی در کشور آلمان

پایین بودن هزینه های زندگی، یکی دیگر از مزیت های زندگی در کشور آلمان است. به طور کلی، مقدار هزینه ماهیانه برای زندگی در آلمان نزدیک به 850 یورو است که این هزینه در سال به 10200 یورو می رسد. البته گفتنی است که حداقل حقوق یک کارگر ساده نزدیک به 2000 تا 3500 یورو است. بعضی از هزینه های زندگی در آلمان عبارت است از:

عنوانمقدار هزینه به یورو
لباس168 یورو
اقلام درسی20 یورو
سرگرمی61 یورو
حمل و نقل31 یورو

شرایط مناسب کار در آلمان

یکی دیگر از مزیت هایی که کشور آلمان نسبت به دیگر کشورها داراست، نرخ بیکاری پایین است. نرخ بیکاری در کشور آلمان نزدیک به 3.3 درصد است که این رقم بیان نماینده این است که در کشور آلمان فرصت های شغلی زیادی وجود دارد. بعلاوه کشور آلمان سالانه با کمبود نیروی کار متخصص و ماهر روبرو می گردد و همین امر موجب شده است که متقاضیانی که به وسیله مهاجرت کاری به آلمان می آیند، به راحتی پذیرش بگیرند.

از دیگر مزیت های کار در آلمان، می توان به میانگین درآمدی بالا، محیط کاری امن و مناسب، مزایای بازنشستگی، وجود مرخصی زایمان برای بانوان و امتیازات دیگری که با کار کردن در آلمان نصیب شما می گردد، اشاره نمود.

اخذ اقامت آلمان

متقاضیان مهاجرت به آلمان، می توانند به وسیله سرمایه گذاری و کار در کشور آلمان، اقامت این کشور را اخذ نمایند. حتی دانشجویانی که در این کشور در حال تحصیل هستند نیز می توانند پس از خاتمه تحصیلات خود و انتقال ویزا تحصیلی به ویزا کاری، اقامت این کشور را اخذ نمایند. البته در رابطه با اخذ اقامت و اخذ ویزا بهتر است با وکیل مهاجرتی یاموسسه مهاجرتیمعتبر مشورت کنید؛ چراکه این گونه موسسات می توانند تمامی شرایط و قوانین اخذ ویزا و اقامت را در اختیار شما عزیزان گذارند و تا خاتمه فرایند دریافت اقامت همراه شما باشند.

پیش احتیاج های مهاجرت به آلمان

روش های گوناگونی برای مهاجرت به آلمان وجود دارد که هرکدام از این روش ها دارای شرایط خاص خود هستند؛ اما به طور کلی شما باید شرایط عمومی زیر را برای مهاجرت به آلمان دارا باشید:

  • اثبات تمکن اقتصادی: یکی از اصلی ترین شرایط مهاجرت به آلمان، اثبات تمکن اقتصادی به سفارت است. متقاضیان باید به سفارت آلمان اثبات نمایند که می توانند از پس هزینه های زندگی شان بر آیند.
  • ارائه بیمه سلامت: یکی دیگر مواردی که متقاضیان برای مهاجرت به آلمان باید دارا باشند، بیمه سلامت است. متقاضیانی که دارای بیمه سلامت نباشند، با هیچ روشی نمی توانند به آلمان مهاجرت نمایند. البته گفتنی است که برای اخذ بیمه بهتر است از یک شرکت آلمانی بیمه تان را دریافت کنید؛ چراکه ممکن است بیمه سلامتی که از کشورتان دریافت نموده اید، مورد تایید کشور آلمان نباشد.
  • آشنایی با زبان آلمانی: یکی دیگر از شرط های لازم برای مهاجرت به آلمان، تسلط به زبان آلمانی است. متقاضیان باید آشنایی حداقلی را با زبان آلمانی داشته باشند. به طور معمول متقاضیان باید حداقل مدرک A1 یا B1 زبان آلمانی را دارا باشند. بعلاوه برای اخذ اقامت دائم آلمان نیز باید مدرک زبان C1 یا C2 را دریافت نمایند.
  • اخذ ویزا آلمان: متقاضیان برای مهاجرت از کشور هایی مثل ایران به آلمان باید ویزای این کشور را اخذ نمایند.

سخن خاتمهی

به طور کلی، کشور آلمان از لحاظ آموزشی، برترین دانشگاه های دنیا را در خود جای داده است و تحصیل را برای دانشجویان رایگان نموده است. این کشور به دلیل موقعیت اقتصادی که داراست یکی از قدرتمندترین کشور های اتحادیه اروپا به شمار میرود. متقاضیانی که قصد مهاجرت به کشور آلمان را دارند، بهتر است قبل از هر اقدامی باوکیل مهاجرت به آلمانمشورت نمایند؛ چراکه وکلا مهاجرتی با قوانین و مقررات کشور مبدا و مقصد آشنایی دارند و نمی گذارند مسئله ای برای متقاضیان به وجود آید.

منبع: کجارو
انتشار: 22 اسفند 1400 بروزرسانی: 22 اسفند 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1944

به "تور آلمان ارزان: چرا آلمان کشور مناسبی برای مهاجرت است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان ارزان: چرا آلمان کشور مناسبی برای مهاجرت است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید