تداوم عواقب حمله به آرامکو؛ عربستان خط انتقال نفت به بحرین را بست

به گزارش استدیو مرینا، منابع مطلع از بسته شدن خط انتقال نفت خام عربستان به بحرین با ظرفیت انتقال روزانه 230 هزار بشکه نفت خام خبر دادند.

تداوم عواقب حمله به آرامکو؛ عربستان خط انتقال نفت به بحرین را بست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، منابع مطلع از بسته شدن خط انتقال نفت خام عربستان به بحرین به دلیل حمله پهپادی نیروهای یمنی به تاسیسات نفتی آرامکوی عربستان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از رویترز عربستان سعودی دو روز پس از حمله به تاسیسات نفتی خود در آرامکو، خط انتقال نفت خام به بحرین را بست.

به گفته منابع مطلع، این خط لوله که روزانه بین 220 تا 230 هزار بشکه نفت را به شرکت باپکو در بحرین انتقال می دهد به دلیل کاهش تولید نفت پس از حملات اخیر نیرو های یمنی به آرامکو اینک بسته شده است.

برخی پیش بینی ها حاکیست که ممکن است در پی حمله به تاسیسات فرآوری نفت البقیق قیمت نفت حتی سه رقمی شود.

به نوشته این منبع خبری، عربستان روز شنبه مجبور شد دو تاسیسات نفتی خود را پس از حمله هواپیماهای بدون سرنشین یمنی تعطیل کند. این حادثه منجر به کاهش تولید نفت به میزان 5.7 میلیون بشکه در روز شد که تقریبا معادل نیمی از تولید روزانه نفت خام عربستان است.

تصاویر ماهواره ای که آمریکا منتشر کرده نشان می دهد 19 نقطه از دو پالایشگاه سعودی تحت تاثیر حملات پهپادی نیروهای انصارالله قرار گرفته است. (جزئیات بیشتر)

در تازه ترین ارزیابی ها، شرکت انرژی انگلیسی اسپکت در تحلیلی در زمینه اختلال در صادرات نفتی عربستان اعلام کرده که 18 درصد از تولیدات گاز طبیعی و حدود 50 درصد از تولیدات نفت مایع عربستان بعد از این حملات دچار تعلیق و اختلال شده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 336

به "تداوم عواقب حمله به آرامکو؛ عربستان خط انتقال نفت به بحرین را بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم عواقب حمله به آرامکو؛ عربستان خط انتقال نفت به بحرین را بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید