تراژدی کرونا در آمریکا؛ 2400 آمریکایی دیگر در 24 ساعت قربانی شدند

به گزارش استدیو مرینا، طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، در 24 ساعت گذشته، حدود دو هزار و 400 آمریکایی دیگر بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست دادند.

تراژدی کرونا در آمریکا؛ 2400 آمریکایی دیگر در 24 ساعت قربانی شدند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز حاکی از آن است که در 24 ساعت گذشته یکصد هزار و 83 نفر در سراسر آمریکا به ویروس کووید-19 مبتلا شدند و مجموع مبتلایان به این ویروس در سراسر آمریکا به 44 میلیون و 339 هزار و 830 نفر رسیده است.

جانز هاپکینز بعلاوه گزارش نموده است که در شبانه روز گذشته، دست کم دو هزار و 392 نفر در سراسر آمریکا بر اثر کرونا جان خود را از دست دادند تا مجموع قربانیان کووید-19 در سراسر ایالات متحده به 713 هزار و 350 نفر افزایش یابد.

فرایند صعودی آمار مبتلایان و فوتی های کرونا در سراسر آمریکا در حالی ادامه دارد که تا به امروز 400 میلیون و 352 هزار و 880 دُز واکسن کرونا در سراسر این کشور تزریق شده است.

آمار وبگاه اطلاع رسانی ورلد اُ میترز با این حال گزارش نموده است که تا به امروز 45 میلیون و 204 هزار و 373 نفر از مردم سراسر آمریکا تا به امروز به ویروس کرونا مبتلا شده اند و آمار قربانی های این ویروس را در این کشور، 733 هزار و 575 نفر گزارش نموده است.

شرایط ابتلا و فوتی های کرونا در هفته های اخیر در آمریکا وخیم تر شده است به طوریکه اخیراً روز دوشنبه 12 مهر ماه، آموزشگاه متخصصین اطفال آمریکا (APP) گزارش هفتگی خود درباره موارد ابتلا، بستری و فوت بچه ها سراسر آمریکا بر اثر ویروس کووید-19 را منتشر کرد.

آمار و ارقام منتشر شده حاکی از آن بود که در هفته گذشته دست کم 173 هزار و 469 کودک در سراسر آمریکا به کرونا مبتلا شدند و 22 کودک نیز جان خود را از دست دادند.

گزارش های منتشر شده حاکی از آن است که از زمان همه گیری کرونا در ایالات متحده تا به امروز، دست کم پنج میلیون و 900 هزار کودک در سراسر آمریکا به ویروس کرونا آلوده شده اند و 520 کودک نیز جان خود را بر اثر ابتلا به این ویروس ناشناخته از دست دادند.

گزارش ها حاکی از آن است که ایالات جنوبی آمریکا به علت پایین بودن اندازه واکسیناسیون و لغو کامل تمامی محدودیت های کرونایی، جزء منطقه ها جغرافیایی در آمریکا محسوب می گردد که بیشترین آمار مبتلایان و فوتی های مرتبط با کرونا در میان بچه ها را به خود تخصیص داده است.

از طرف دیگر، آنالیز های دانشگاه جانز هاپکینز نشان می دهد که به رغم وعده های بایدن، آمریکایی های بیشتری در 9 ماه اول ریاست جمهوری وی در مقایسه با 9 ماه اول همه گیری کرونا در آمریکا تحت ریاست جمهوری دونالد ترامپ، قربانی این بیماری شده اند. (جزئیات بیشتر)

عدم کاهش آمار مبتلایان و قربانی های کرونا در آمریکا در دوران ریاست جمهوری جو بایدن موجب شده است تا اندازه محبوبیت این رئیس جمهور آمریکا در زمینه مقابله با ویروس کووید-19 فرایندی کاهشی داشته باشد.

اخیراً نظرسنجی در مورد اندازه رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد بایدن در زمینه کرونا انجام گرفته است که در آن تعیین شد که اندازه محبوبیت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به پایین ترین اندازه از زمان ورودش به کاخ سفید رسید.

نتایج این نظرسنجی که از سوی رویترز و موسسه ایپسوس انجام شد نشان داد، اندازه رضایت آمریکایی ها از اقدامات دولت بایدن برای مقابله با ویروس کرونا برای اولین بار به زیر 50 درصد رسیده و 46 درصد نیز از نحوه پاسخ به شیوع ویروس کرونا در آمریکا ناراضی هستند.

طبق جدیدترین آمار دانشگاه جانز هاپکینز، تا به امروز 237 میلیون و 938 هزار و 540 نفر از مردم سراسر دنیا به ویروس کرونا مبتلا شده اند و از آن میان چهار میلیون و 853 هزار و 459 نفر جان خود را از دست داده اند. در مجموع 6 میلیارد و 481 میلیون و 170 هزار و 483 دُز واکسن کرونا در سراسر دنیا تزریق شده است.

آمریکا همچنان بیشترین آمار مبتلایان به کرونا و فوتی های مرتبط با این ویروس را در دنیا به خود اختصاص داده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 آبان 1400 بروزرسانی: 16 آبان 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1809

به "تراژدی کرونا در آمریکا؛ 2400 آمریکایی دیگر در 24 ساعت قربانی شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تراژدی کرونا در آمریکا؛ 2400 آمریکایی دیگر در 24 ساعت قربانی شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید