معین سرکرده جدید گروهک بوکو حرام در نیجریه

به گزارش استدیو مرینا، گروه تروریستی بوکو حرام در نیجریه با تأیید کشته شدن سرکرده خود در درگیری با داعش در غرب آفریقا، جانشینی برای او مشخص کرد.

معین سرکرده جدید گروهک بوکو حرام در نیجریه

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، گروه تروریستی بوکو حرام امروز پنج شنبه با انتشار ویدئویی کشته شدن ابوبکر الشکوی سرنموده این گروه در تاریخ ششم ماه جاری میلادی در جریان درگیری با داعش در غرب آفریقا را تأیید کرد.

بنابر گزارش شبکه فرانس 24، باکورا مودو جانشین ابوبکر در این فیلم خطاب به عناصر بوکو حرام می گوید: در میادین جنگ به کفار درسی بدهید تا بدانند الشکوی مردانی را جانشین خود باقی گذاشته است.

اخیرا ابو مصعب البرناوی سرنموده داعش در غرب آفریقا در یک فایل صوتی گفته بود که ابوبکر الشکوی از بیم به اسارت گرفته شدن توسط داعش، در یک انفجار انتحاری کشته شد.

به گفته وی عناصر داعش در جنگل سامبیسا توانسته بودند به الشکوی دست یافته و با او درگیر شوند اما او از بیم اسارت، خود را منفجر نموده است.

ارتش نیجریه مارس گذشته کشته شدن 48 نفر از عناصر بوکو حرام در عملیاتی در شمال شرقی این کشور را اظهار داشت.

محمد یریما سخنگوی ارتش نیجریه گفت که این عملیات علیه عناصر بوکو حرام در دو منطقه شیبوک و اسکیرا در ایالت بورنو انجام و طی آن 11 گروگان از اسارت این گروه تروریستی آزاد شدند.

ص

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 تیر 1400 بروزرسانی: 20 تیر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1661

به "معین سرکرده جدید گروهک بوکو حرام در نیجریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معین سرکرده جدید گروهک بوکو حرام در نیجریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید