تنها راه برقراری صلح در یمن خروج اشغالگران از این کشور است

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران به نقل از المسیره، محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش أنصارالله یمن سخنانی را در مورد آخرین شرایط این کشور و لزوم خروج بیگانگان از آنجا بیان کرد.

تنها راه برقراری صلح در یمن خروج اشغالگران از این کشور است

بر اساس این گزارش، این عضو شورای سیاسی أنصارالله توضیح داد: تنها راه برقراری صلح در این کشور خروج فوری اشغالگران از آنجا است. صلح در یمن از رهگذر لغو محاصره همه جانبه این کشور، توقف حملات و خروج بیگانگان و اشغالگران از این کشور، می گذرد.

وی اضافه کرد: طبیعی است که دولت نجات ملی یمن در پی آزادسازی تمامی اراضی این کشور از لوث اشغالگران باشد. در پی آزادسازی وجب به وجب از خاک یمن هستیم. هدف ما آزادسازی یمن از دست نیروهای خارجی است.

این عضو شورای سیاسی أنصارالله یادآور شد: حملات ما به مواضع سعودی به این علت است که ریاض را وادار به پذیرش فرایند سیاسی کنیم. عملیات های نیروهای مقاومت یمن در نتیجه اقدامات تجاوزکارانه سعودی ها و ائتلاف تحت رهبری آنها انجام می شوند.

پیشتر، محمد علی الحوثی رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفته بود: تنها راه برقراری صلح در یمن سرانجام محاصره بدون باج خواهی است. اگر ائتلاف سعودی در پی صلح است، ابتدا باید محاصره ملت یمن را لغو کند.

رئیس کمیته عالی انقلاب یمن به درخواست های آمریکا برای تحقق صلح در این کشور اشاره نمود و گفت: درخواست ها برای صلح با متجاوزانی که یمنی ها را قتل عام می نمایند، مردود هستند. ملت یمن از صلح با قاتلان بیزار است.

وی در ادامه تأکید کرد که ایالات متحده آمریکا و انگلیس، سعودی ها و اماراتی ها را در تشدید محاصره ملت یمن یاری می نمایند. سوالی که وجود دارد این است که چرا مقامات آمریکایی همچنان به فروش تسلیحات خود به متجاوزان در یمن ادامه می دهند؟ طبیعی است که آمریکایی ها در پی طولانی تر شدن جنگ یمن و اشغال کامل این کشور هستند.

لازم به ذکر است، پیشتر تیموتی لیندرکینگ فرستاده ویژه ایالات متحده آمریکا در امور یمن مدعی شده بود که جامعه جهانی باید به منظور متوقف ساختن عملیات نیروهای یمن در استان مأرب، انصارالله را تحت فشار قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 16 شهریور 1400 بروزرسانی: 16 شهریور 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1746

به "تنها راه برقراری صلح در یمن خروج اشغالگران از این کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها راه برقراری صلح در یمن خروج اشغالگران از این کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید