فراوری انبوه چیپست A15 Bionic اپل برای آیفون 13 شروع شده است

به گزارش استدیو مرینا، مدتی قبل گزارشی منتشر شد که طبق آن فراوری انبوه چیپست A15 Bionic زودتر از موعد مقرر شروع خواهد شد. حالا سایت DigiTimes گزارش داده که شرکت تایوانی TSMC فراوری انبوه چیپست A15 Bionic را برای سری آیفون 13 شروع نموده و این گوشی ها مطابق انتظار در نیمه دوم امسال میلادی به دست کاربران می رسند.

فراوری انبوه چیپست A15 Bionic اپل برای آیفون 13 شروع شده است

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ سرگرمی و سفر بیشتر بدانید.

چیپست A14 Bionic که ابتدا همراه با آیپد ایر معرفی گردید و سپس به آیفون 12 راه یافت، اولین پردازنده اپل بود که از فناوری ساخت 5 نانومتری بهره می برد. اگرچه طبق گزارش ها چیپست A15 هم با لیتوگرافی 5 نانومتری ساخته می گردد، اما TSMC برای فراوری آن از فناوری جدیدتری استفاده می نماید که منجر به بهبود عملکرد و کاهش مصرف انرژی خواهد شد.

همان طور که احتمالا به خاطر دارید، اپل به دلیل بحران کرونا و مسائل پیش آمده به ناچار گوشی های آیفون 12 را با تأخیر قابل توجهی به دست کاربران رساند اما برای گوشی های سری آیفون 13 مطابق سال های قبلی در اوایل ماه سپتامبر راهی بازار خواهند شد. در این زمینه تحلیلگر مشهور محصولات اپل، مینگ چی کو، هم گفته که احتمال وقوع دوباره این تعویق در امسال بسیار پایین است.

سری آیفون 13 به لطف بهره گیری از چیپست A15 با سرعت بیشتر و گرافیک بهتر راهی بازار می شوند و علاوه بر این، طبق گزارش های منتشر شده از ویژگی های جدید دیگری هم بهره می برند. به عنوان مثال، گفته می گردد گوشی های آیفون 13 پرو و 13 پرو مکس مجهز به نمایشگرهای LTPO هستند که رفرش ریت 120 هرتز را امکان پذیر می نماید.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1639

به "فراوری انبوه چیپست A15 Bionic اپل برای آیفون 13 شروع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری انبوه چیپست A15 Bionic اپل برای آیفون 13 شروع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید