اپل در سال 2023 از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟

به گزارش استدیو مرینا، در سال 2023 به احتمال زیاد اپل از اولین هدست واقعیت ترکیبی خود رونمایی خواهد نمود و البته به غیر از این گجت هیجان انگیز، شاهد عرضه تعداد زیادی از محصولات مجذوب کننده هم خواهیم بود. بعضی از این محصولات بدون شک تفاوت زیادی با نسل قبلی نخواهند داشت و البته در این میان چشم انتظار نسل تازه مک پرو هم هستیم که از سال 2019 به روز رسانی نشده است.

اپل در سال 2023 از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟

بعلاوه بعد از مدت ها انتظار، قرار است در سال 2023 سری آیفون 15 با پورت USB-C از راه برسد و برای آیفون 15 پرو مکس (یا اولترا) هم شاهد استفاده از دوربین پریسکوپی خواهیم بود. در هر صورت در ادامه به محصولاتی که اپل در سال 2023 رونمایی خواهد نمود، می پردازیم.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

38,000,000

35,700,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - هند

25,600,000

تومان

خرید آیفون از خبرنگاران

مشاهده همه

هدست واقعیت ترکیبی

اپل بیش از 5 سال است که روی هدست واقعیت ترکیبی خود کار می نماید و به نظر می رسد در سال 2023 بالاخره با این محصول روبرو خواهیم شد. باید خاطرنشان کنیم بعد از اپل واچ که سال ها قبل راهی بازار شد، بعد از مدت ها اپل میخواهد یک محصول در شاخه کاملا نو راهی بازار کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، این محصول قیمت بسیار بالایی خواهد داشت و در ابتدا به صورت محدود به دست کاربران می رسد. این هدست در کنار قابلیت های واقعیت مجازی، از واقعیت افزوده هم پشتیبانی می نماید و به همین دلیل از آن تحت عنوان هدست واقعیت ترکیبی یاد می گردد. با توجه به اینکه در خصوص این محصول گزارش های زیادی منتشر شده، در ادامه به طور مختصر و مفید به این شایعات می پردازیم.

طراحی

این هدست از نظر طراحی شباهت زیادی به دیگر هدست های این چنینی دارد. طبیعتا جلوی چشم کاربر، نمایشگر قرار می گیرد و بند هدست هم مانند اپل واچ قابل تعویض خواهد بود. ظاهرا وزن این هدست پایین تر از دیگر هدست ها است تا کاربران برای استفاده طولانی مدت دچار مشکل نشوند. در کنار کنترلرهای فیزیکی، باید به کنترل به وسیله فرامین صوتی هم اشاره کنیم و بعلاوه اپل چندین دوربین را برای تشخیص حرکت های دست و چشم و محیط تعبیه نموده است.

نمایشگر

اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل از دو نمایشگر micro OLED با رزولوشن 4K بهره می برد و احتمالا در بخش بیرونی هم یک نمایشگر تعبیه شده است.

قابلیت ها

گفته می گردد این هدست از بیش از 12 دوربین برای آنالیز حرکات دست، نقشه برداری محیط اطراف و دیگر موارد این چنینی بهره می برد. به لطف همین دوربین ها، هدست اپل برای بازی ها و اپلیکیشن های واقعیت مجازی می تواند حالات چهره کاربر را با دقت زیادی نمایش دهد. دو دوربین که سمت پایین هدست را هدف گرفته اند، برای ردیابی حرکات پا مورد استفاده قرار می گیرند.

احتمال پشتیبانی از اسکن عنبیه چشم برای باز کردن قفل هدست هم وجود دارد. برای مدیریت پردازش تمام این سنسورها، ظاهرا یک چیپست بسیار قدرتمند در کنار یک چیپست با قدرت پردازشی کمتر تعبیه شده است.

سیستم عامل و عملکرد

به نظر می رسد اپل برای این هدست یک سیستم عامل اختصاصی به نام xrOS توسعه داده که قابلیت های زیادی را امکان پذیر می نماید. بعلاوه در رابطه با توسعه یک اپ استور اختصاصی برای هدست هم گزارش هایی منتشر شده است.

قیمت و تاریخ عرضه

انتظار می رود نسل اول هدست اپل با قیمتی در حدود 3000 دلار معرفی گردد که البته نسل اول این هدست برای کاربران معمولی ساخته نشده و اپل عمدتا آن را برای توسعه دهندگان، فراورینمایندگان محتوا و افراد حرفه ای در نظر گرفته است. هنوز معین نیست این محصول در چه تاریخی معرفی می گردد ولی بسیاری از افشاگران به معرفی این هدست در سال 2023 اشاره نموده اند.

آیفون 15 و آیفون 15 پرو

در سال 2023 اپل مطابق معمول از 4 مدل آیفون نو رونمایی می نماید که ظاهرا قرار است با نام های آیفون 15، 15 پلاس، 15 پرو و 15 پرو مکس روبرو شویم که البته برای مدل آخر، احتمال انتخاب نام آیفون 15 اولترا هم مطرح شده است.

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 13 CH دو سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت

38,000,000

35,700,000

تومان

گوشی موبایل اپل مدل iPhone 11 تک سیم کارت ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت - هند

25,600,000

تومان

خرید آیفون از خبرنگاران

مشاهده همه

سایز و طراحی

تمام مدل های آیفون 15 از نظر میزان تفاوتی با نسل قبلی خود ندارند و بنابراین بار دیگر با دو مدل 6.1 اینچی و دو مدل 6.7 اینچی روبرو خواهیم شد. از تغییرات احتمالی در نظر گرفته شده برای آیفون های نو می توانیم به دکمه پاور غیرمتحرک اشاره کنیم که در این صورت، بازخورد لرزشی ارائه شده، حس استفاده از دکمه های قدیمی را بازسازی می نماید. ظاهرا این تصمیم، مقاومت بدنه در برابر نفوذ آب را افزایش خواهد داد. ضمناً در سال 2023 مدل های استاندارد آیفون 15 هم مانند مدل های پرو، از نمایشگر دارای حفره بهره مند خواهند شد.

پورت USB-C

بعد از سال ها انتظار و البته به علت فشارهای گسترده، در این سال قرار است بالاخره پورت لایتنینگ کنار گذاشته گردد. ظاهرا مدل های پرو از USB 3.2 یا تاندربولت پشتیبانی می نمایند که انتقال داده تا سرعت 40 گیگابایت در ثانیه را امکان پذیر می نمایند و از سوی دیگر مدل های استاندارد با پورت مبتنی بر استاندارد USB 2.0 راهی بازار می شوند که سرعت این استاندارد به 480 مگابیت در ثانیه محدود شده است.

دوربین پریسکوپی

به احتمال زیاد گران ترین مدل این خانواده یعنی آیفون 15 پرو مکس یا 15 اولترا با دوربین پریسکوپی راهی بازار خواهد شد. همانطور که احتمالا می دانید، این نوع دوربین ها می توانید زوم با برد بسیار بیشتری را امکان پذیر نمایند و مثلا در خصوص این گوشی اپل، می توانیم انتظار پشتیبانی از زوم 6 برابری اپتیکال را داشته باشیم.این در حالی است که در حال حاضر مدل های پرو آیفون 14 از زوم 3 برابری پشتیبانی می نمایند.

چیپست A17

مدل های استاندارد آیفون 15 قرار است با چیپست A16 به دست کاربران برسند اما برای مدل های پرو آیفون 15 با چیپست A17 روبرو خواهیم شد که یک تراشه 3 نانومتری محسوب می گردد. فناوری ساخت 3 نانومتری، عملکرد تراشه را بین 10 تا 15 درصد بهبود می بخشد و از نظر مصرف انرژی هم این فناوری، مصرف انرژی را تا 30 درصد کاهش می دهد.

در این سال تقریبا برای تمام کامپیوترهای مک شاهد عرضه نسل نوی خواهیم بود که در ادامه به این موارد می پردازیم.

مک پرو

مک پرو آخرین کامپیوتر به جای مانده از سری مک است که همچنان به طور کامل از پردازنده های اینتل استفاده می نماید و از سال 2019 به روز رسانی نشده است. هنوز معین نیست که آیا نسل نو این کامپیوتر از نظر ظاهری با تغییرات گسترده ای روبرو خواهد شد یا نه.

گفته می گردد نسل نو مک پرو از چیپست M1 اولترا بهره می برد که از حداکثر 24 هسته برای پردازنده، 76 هسته برای پردازنده گرافیکی بهره می برد و کاربران می توانند از حداکثر رم 192 گیگابایتی برای آن استفاده نمایند. هنوز معین نیست این کامپیوتر به شدت قدرتمند در چه تاریخی راهی بازار می گردد.

مک بوک پرو 14 و 16 اینچی

در سال 2022 اپل از نسل نو مک بوک پرو 14 و 16 اینچی رونمایی نکرد و به همین دلیل در سال 2023 قاعدتا باید با نسل نو این دو لپ تاپ روبرو شویم. در رابطه با این دو مدل نباید انتظار تغییر طراحی داشته باشیم ولی بدون شک با چیپست نو روبرو می شویم.

با توجه به اینکه نسل قبلی با چیپست های M1 پرو و M1 مکس راهی بازار شده اند، پس این دو لپ تاپ با تراشه های M2 پرو و M2 مکس از راه می رسند.

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020

40,390,000

تومان

لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air-B M2 2022

50,990,000

تومان

خرید مک بوک از خبرنگاران

مشاهده همه

مک بوک ایر 15 اینچی

مک بوک ایر فعلی از نمایشگر 13.6 اینچی بهره می برد ولی اپل روی یک مک بوک ایر بزرگ تر با نمایشگر 15 اینچی هم کار می نماید که ظاهرا در سال 2023 شاهد رونمایی از آن خواهیم بود. هنوز در خصوص این مک بوک اطلاعات زیادی فاش نشده ولی به احتمال زیاد از نظر طراحی تفاوت زیادی با مدل فعلی ندارد. اما طبیعتا نباید انتظار استفاده از نمایشگر mini-LED یا دارای رفرش ریت بالا را داشته باشیم زیرا این معینه ها مختص مدل های پرو مک بوک هستند.

مک مینی

قبل از عرضه مک استودیو، بعضی بر این باور بودند که این کامپیوتر در خانواده مک مینی قرار گرفته است که البته این پیش بینی به واقعیت تبدیل نشد. اما در هر صورت در سال 2023 می توانیم انتظار معرفی نسل نو مک مینی را داشته باشیم. با توجه به اینکه گزارش های زیادی در خصوص این کامپیوتر منتشر نشده، پس به احتمال زیاد قرار است با یک آپدیت جزئی روبرو شویم و از نظر ظاهری تفاوت زیادی با نسل قبلی نخواهد داشت.

برای مک مینی نو می توانیم انتظار استفاده از تراشه های M2 و M2 پرو را داشته باشیم. در حال حاضر M2 مورد استفاده قرار می گیرد اما اپل هنوز از M2 پرو رونمایی ننموده است.

آی مک

آی مک 24 اینچی آخرین بار در سال 2021 به روز رسانی شده و به همین دلیل دیگر زمان آپدیت کردن آن فرا رسیده است. بر اساس گزارش بلومبرگ، نسل نو آی مک احتمالا از چیپست M3 بهره می برد ولی از نظر ظاهری تفاوتی با نسل قبلی نخواهد داشت. با وجود انتشار شایعات در خصوص آی مک مجهز به نمایشگر بزرگ تر ، اما در این رابطه با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم. شاید این آی مک جایگزین مدل پرو گردد که بعد از توقف فراوری در سال 2017، اپل دیگر هیچ جانشینی برای آن عرضه ننموده است.

مانیتورهای 27 اینچی

اپل روی چندین مانیتور نو کار می نماید که یکی از آن ها قرار است به عنوان جانشین Pro Display XDR از راه برسد و بعلاوه یکی دیگر از مدل ها جای Studio Display را پر خواهد نمود. یکی از تحلیلگران مشهور مدتی قبل بیان کرد که یکی از این مانیتورها از پنل mini-LED بهره می برد و رفرش ریت بالایی ارائه می دهد.

هوم پاد

در ماه های گذشته گزارش های زیادی در خصوص نسل نو هوم پاد و عرضه آن در سال 2021 منتشر شده است. گفته می گردد میزان این اسپیکر هوشمند بین نسل اول هوم پاد و هوم پاد مینی قرار گرفته است. ظاهرا این اسپیکر قرار است در کنار هوم پاد مینی به عنوان یک گزینه گران تر به فروش برسد.

اپل واچ سری 9

اپل هر ساله در کنار نسل نو آیفون، از نسل نو اپل واچ هم رونمایی می نماید و بنابراین در سال 2023 با اپل واچ سری 9 روبرو خواهیم شد. هنوز معین نیست که این ساعت هوشمند از چه ویژگی هایی بهره می برد ولی در این میان باید به شایعات مربوط به سنسورهای نو برای سنجش قند خون هم اشاره کنیم. در کنار اپل واچ سری 9، احتمالا رونمایی از نسل نو اپل واچ SE و واچ اولترا هم وجود دارد. البته اپل واچ SE معمولا هر سال آپدیت نمی گردد و در خصوص اولترا هم چون یک ساعت کاملا نو است، از رویه اپل برای آپدیت کردن آن خبر نداریم.

ساعت هوشمند اپل واچ مدل Ultra 49 mm Alpine Loop

36,390,000

تومان

ساعت هوشمند اپل واچ سری 7 مدل 45mm Aluminum Case with Sport silicone Band

13,790,000

تومان

خرید اپل واچ از خبرنگاران

مشاهده همه

ایرپاد مکس

حدود دو سال از به روز رسانی ایرپاد مکس می گذرد و ظاهرا در سال 2023 اپل از نسل بعدی آن رونمایی می نماید. برای این هدفون گران قیمت می توانیم انتظار بهره گیری از بعضی قابلیت های ارائه شده برای نسل نو ایرپاد پرو مانند چیپ H2، بهبود سیستم حذف نویز و پشتیبانی از بلوتوث 5.3 را داشته باشیم.

هدفون بی سیم اپل مدل AirPods Pro 2nd Generation همراه با محفظه شارژ

9,990,000

تومان

هدفون بی سیم اپل مدل AirPods New Generation

4,499,000

تومان

خرید هدفون های اپل از خبرنگاران

مشاهده همه

آیپد مینی و آیپد ایر

آیپد ایر نو ممکن است در سال 2023 با چیپست M2 از راه برسد ولی در این زمینه هنوز با قاطعیت نمی توانیم صحبت کنیم. از سوی دیگر اپل از سال 2021 آیپد مینی را به روز رسانی ننموده و به همین دلیل زمان آپدیت آن هم فرا رسیده است. مدتی قبل یکی از افشاگران مشهور بیان کرد که اپل اواخر 2023 یا اوایل 2024 از نسل نو آیپد مینی رونمایی می نماید.

تبلت اپل مدل iPad Mini 6th Generation 8.3 inch 2021 ظرفیت 64 گیگابایت و 4 گیگابایت رم

19,290,000

تومان

تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت 64 گیگابایت

13,390,000

تومان

خرید آیپد از خبرنگاران

مشاهده همه

سخن آخر

بنا به شایعات و گزارش های مطرح شده، اپل در سال 2023 از چندین محصول نو رونمایی خواهد نمود که در این مطلب به طور مختصر و مفید به این محصولات پرداختیم. بدون شک در میان این محصولات، هدست واقعیت ترکیبی سروصدای بسیار زیادی ایجاد خواهد نمود و باید ببینیم آیا اپل می تواند در این بازار به موفقیت برسد یا نه.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 دی 1401 بروزرسانی: 22 دی 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2149

به "اپل در سال 2023 از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اپل در سال 2023 از چه محصولاتی رونمایی می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید