سود سامسونگ به لطف بخش تراشه و گوشی هوشمند رکورد شکست

به گزارش استدیو مرینا، سامسونگ در سه ماهه سوم سال 2021 رکورد درآمدزایی جدیدی را با مبلغ حدود 73.98 تریلیون وون کره یا 63.1 میلیارد دلار به نام خود ثبت کرده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 10 درصد افزایش یافته داشته است. همچنین سامسونگ در این مدت سودی معادل 15.82 تریلیون وون کره یا 13.5 میلیارد دلار UD را گزارش کرده که 26 درصد بیشتر از سه ماهه قبل بود.

سود سامسونگ به لطف بخش تراشه و گوشی هوشمند رکورد شکست

با وجود شیوع پاندمی کرونا، تجارت بخش تراشه این غول فناوری کره ای به لطف تقاضای زیاد پردازنده های کامپیوتری حدود 26.4 تریلیون وون یا 22.6 میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. فروش آیسی رم عمدتا برای سرورها، همچنان به رشد خود ادامه می دهد و عامل اصلی کسب درآمد بسیار خوب سامسونگ در این بخش است. سامسونگ می گوید که با وجود مشکل کمبود جهانی تراشه، با عملکرد فوق العاده محصولات خود توانسته است مانند همیشه تجارت و کسب و کار خود را ادامه دهد.

علاوه بر تجارت پیروز چیپست ها، بخش گوشی های هوشمند سامسونگ هم سهم زیادی در شکستن رکورد درآمد سه ماهه سوم آن داشته است. این شرکت به لطف خط تولید قوی و فروش بالای مدل های پرچم دار، توانسته درآمد خود را با 28.42 تریلیون وون یا 24.2 میلیارد دلار نسبت به سه ماهه قبلی با افزایش قابل ملاحظه ای روبه رو کند. گوشی های هوشمند تاشوی سامسونگ نظیر گلکسی زد فولد 3 و گلکسی زد فلیپ 3 سهم بالایی در کسب این درآمد داشته اند. این شرکت اعلام نمود که توسعه سرمایه گذاری در بازاریابی گوشی های تاشو هم تأثیر بسزایی در این پیروزیت داشته است.

در این میان، تجارت نمایشگر های سامسونگ به دلیل تقاضای زیاد گوشی های هوشمند این شرکت توانست 8.86 تریلیون وون یا 7.5 میلیارد دلار درآمد کسب کند. درآمد صفحه نمایش های سامسونگ نسبت به سه ماهه قبل در درجه اول به دلیل تقاضای زیاد پنل های OLED در میزان کوچک تا میانه، برخلاف تقاضای ضعیف پنل های با ابعاد بزرگ افزایش چشمگیری پیدا کرده است.

سامسونگ به ادامه این فرایند خوب در سه ماهه چهارم و همچنین برای سال آینده خوشبین است. اما با توجه به اینکه مشکل کمبود جهانی تراشه صنایع مختلف را تحت تأثیر قرار می دهد، این شرکت باید رویکرد خاصی را برای تولید تراشه خود در نظر بگیرد. با این وجود، این شرکت انتظار دارد تا تقاضای بالای تراشه های کامپیوتری و سرورها ادامه یابد. به نظر می رسد که غول فناوری کره ای با عرضه گسترده تراشه های SoC و معرفی گوشی های هوشمند نو 5G در سال 2022، برای سه ماهه چهارم سال درآمد بسیار بیشتری را نسبت به قبل کسب کند.

یکی از این گوشی های هوشمند که به احتمال بسیار زیاد درآمد خوبی برای سامسونگ به همراه خواهد داشت، نسل نو پرچم داران این شرکت یعنی گلکسی S22 خواهد بود. این روزها شایعه های بسیار زیادی درباره مشخصات فنی این سری از گوشی ها در فضای مجازی دست به دست می شود. طبق آخرین گزارشات، طراحی گلکسی S22 و S22 اولترا مشابه آیفون 13 خواهد بود، البته همان طور که می توان انتظار داشت کره ای ها به سراغ ناچ نمایشگر نمی فرایند و این سبک طراحی مختص آیفون و البته نسل نو مک بوک پرو باقی می ماند. حاشیه های متقارن اطراف نمایشگر تفاوتی با نسل کنونی پرچمدارهای سامسونگ ندارد، بنابراین شاید مقایسه آن ها با سری آیفون 13 مربوط به نحوه طراحی فریم باشد. این احتمال وجود دارد که کره ای ها مانند آیفون ها پرچمدارهای بعدی آن ها را به فریم تخت مجهز کنند. البته رندرهای گذشته از فریم گرد این محصولات خبر داده اند.

انتظار می رود گلکسی S22 اولترا به عنوان قدرتمندترین پرچم دار سال آینده سامسونگ، قابلیت های زیادی داشته باشد. اما بهره مندی از قابلیت های زیاد تمام ماجرا نیست بلکه یک گوشی پرچم دار باید از بهترین قابلیت ها هم برخوردار باشد. این طور که به نظر می رسد، گلکسی S22 اولترا یکی از همین پرچم دارهاست که قرار است با یک سری ویژگی خاص و کاربردی راهی بازار شود. این گوشی هوشمند دوربین اصلی چهارگانه با سنسور اصلی 108 مگاپیکسلی سامسونگ HM3 با دریچه دیافراگم f1.8 و زاویه دید 85 درجه خواهد داشت. این دستگاه همچنین به دوربین 12 مگاپیکسلی اولترا واید با زاویه دید 120 دریچه، سنسور 10 مگاپیکسلی پریسکوپی نو سونی با قابلیت زوم 10 برابری و دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی نو سونی با قابلیت زوم اپتیکال 3 برابری مجهز می شود.

گوشی های سری گلکسی S22 به نسل بعدی تراشه های موبایل، اسنپدراگون 898 و اگزینوس 2200 مجهز می شوند که در چیپ اگزینوس، شاهد استفاده از پردازشگر گرافیکی AMD خواهیم بود. البته آنچه به تازگی یکی از وب سایت های خبری منتشر کرده است، در رابطه با وجود یک قابلیت لزوما نوآورانه نیست؛ بلکه پیشرفت چشمگیر سامسونگ در بخش هایی نظیر دوربین و نمایشگر را نشان می دهد. سوا از گوشی هایی با نمایشگر تاشونده، چند سالی هست که هیچ نوآوری خاصی از شرکت های سازنده گوشی های هوشمند شاهد نیستیم و فقط همان قابلیت ها با اندکی بهبود به نسبت سال قبل به کار گرفته می شوند. در رابطه با چینش قرارگیری دوربین ها روی پنل پشتی گلکسی S22 پلاس هم گزارش هایی منتشر شده است که با توجه به آن ها باید بگوییم گویا به جای ماژول، این بار لنزها به صورت مجزا روی پنل پشتی تعبیه خواهند شد. انتظار می رود این محصولات در اوایل سال آینده معرفی شوند.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 10 آذر 1400 بروزرسانی: 10 آذر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1834

به "سود سامسونگ به لطف بخش تراشه و گوشی هوشمند رکورد شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سود سامسونگ به لطف بخش تراشه و گوشی هوشمند رکورد شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید