فراوری جوهر امنیتی، ثبت بزرگترین مخزن بتن پلیمری در گینس

به گزارش استدیو مرینا، داود مراد خانی در تبادل نظر با خبرنگاران با اشاره به فعالیت های پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: در کل کشور سه استان زنجان، سمنان و کرما ن دارای دو پارک هستند که یک پارک به صورت مستقل و یک پارک ذیل دانشگاه فعالیت می نماید.

فراوری جوهر امنیتی، ثبت بزرگترین مخزن بتن پلیمری در گینس

وی ادامه داد: هدف پارک علم و فناوری استان زنجان ارائه خدمات به همه دانشگاه ها، مراکز آموزشی و کارآفرینان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به این پارک گفت: پارک مذکور در راستای حمایت از جوانان ایجاد شده است، چون برای حمایت از آنان مرکز بودجه ای وجود نداشت.

وی ادامه داد: استان زنجان دارای استعداد هایی است که می توان به استعداد کشاورزی، برق، الکترونیک، صنایع معدنی اشاره نمود و ما باید در راستای استعدادهای منطقه، پارک علم و فناوری زنجان را توسعه دهیم.

مرادخانی با بیان اینکه ما درپارک علم و فناوری به دنبال سود و ارزش اضافه کرده بیشتر هستیم، اعلام نمود: این ارزش اضافه کرده رخ نمی دهد، مگر اینکه جوانان، دانشجویان و نخبگان با استعداد را شناسایی نموده و اگر چنین دانشجویی نبود آن را تربیت کنیم.

وی با بیان اینکه هدف من در پارک علم و فناوری فراوری ثروت و اشتغال است، ادامه داد: ما در فرهنگ سازی کارآفرینی و شناسایی استارتاپ ها عقب افتاده ایم.

مراد خانی اعلام نمود: اگر بتوانیم فراوری اشتغال و ثروت را داشته باشیم به هدف مان در پارک علم و فناوری رسیده ایم، جنس فراوری ثروت پارک ها از جنس کارآفرینی است و اگر ما زرنگ باشیم کارآفرین فراوری می کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان اضافه کرد: در حال حاضر 32 شرکت در پارک علم و فناوری استان زنجان مسقر شده اند این درحالی است که بیش از یک سال از عمر این پارک نگذشته، پارک هایی هستند که همزمان با پارک زنجان راه اندازی شده اند ولی هنوز دو شرکت بیشتر نتوانسه اند مستقر نمایند.

وی اضافه کرد: برای تربیت دانشجویان کار آفرین اقداماتی انجام داده ایم که می توان به برگزاری دوره کار آفرینی کسب و کار در دانشگاه ها اشاره نمود که از بین این دوره ها استارتاپ ها بیرون می آیند، اگر استارتاپی به من مراجعه نمی گردد خودم دنبال آن رفته و تربیت می کنم و استارتاپی را می آورم که مورد احتیاج است.

مراد خانی با بیان اینکه دراین 32 شرکت مستقر در پارک علم و فناوری زنجان 570 نفر اشتغال دارند، اضافه کرد: برنامه ما این است که از امکانات و زیر ساخت های شهرمان برای توسعه اهداف پارک استفاده کنیم برهمین اساس تفاهم نامه ای با فنی و حرفه ای ها منعقد نموده ایم تا از تجهیزات کارگاهی و آزمایشگاهی آنها استفاده کنیم.

وی به بعضی از خروجی های شرکت های پارک علم و فناوری استان زنجان اشاره نمود و اضافه کرد: ما اینجا شرکت های مختلفی داریم به عنوان مثال شرکتی داریم که در زمینه فراوری سازه های بتن پلیمری کار می نماید که بزرگترین مخزن بتن پلیمری را فراوری خواهد نمود که در گینس ثبت خواهد شد.

وی ادامه داد: یک از شرکت های ما در زمینه جوهر پرینتر فعالیت می نماید که این شرکت با یک شرکت کانادایی 48 میلیون دلار قرارداد بسته است و به عراق و ارمنستان صادرات دارد.

مراد خانی اضافه کرد: این شرکت یک جوهر پاسپورت فراوری نموده که از نظر امنیتی بسیار حائز اهمیت است و نمی توان این پاسپورت را جعل کرد.

وی ادامه داد: همچنین یکی از شرکت های ما رنگدانه آبی فراوری نموده است در حال حاضر700 میلیارد تومان برای واردات رنگدانه آبی برای صنعت رنگمان هزینه می گردد، همچنین 2 شرکت داریم که در صنعت پوشاک نانو کار می نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 489

به "فراوری جوهر امنیتی، ثبت بزرگترین مخزن بتن پلیمری در گینس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری جوهر امنیتی، ثبت بزرگترین مخزن بتن پلیمری در گینس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید