جاده ای شگفت انگیز در آلمان که شبیه فیلم های تخیلی است (تور آلمان)

به گزارش استدیو مرینا، برای اولین بار در آلمان، شهر بالینگن (Balingen) میزبان یک جاده شارژ بی سیم برای وسایل نقلیه الکتریکی عمومی و خصوصی می گردد.

جاده ای شگفت انگیز در آلمان که شبیه فیلم های تخیلی است (تور آلمان)

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش ایسنا، اولین پروژه جاده بی سیم عمومی آلمان از تازهترین فناوری برتر تامین کننده شارژ بی سیم خودروهای الکتریکی درون جاده برای شارژ خودروهای برقی تجاری و مسافربری استفاده می نماید.

این جاده می تواند یک اتوبوس برقی را که در حال حرکت در این مسیر است، به خوبی شارژ کند.

شرکت سازنده این فناوری موسوم به الکتریون(Electreon) یک شرکت بزرگ است که راه چاره های شارژ بی سیم را برای وسایل نقلیه الکتریکی ارائه می دهد. فناوری القایی این شرکت پیروز به کسب چندین جایزه شده است و یکی از سازگارترین، مقیاس پذیرترین و مجذوب کننده ترین راه ها برای شارژ بی سیم وسایل نقلیه برقی است.

این فناوری، خودروهای برقی را به صورت پویا یعنی هنگامی که در حال حرکت هستند و بعلاوه به صورت استاتیک یعنی در حالی که ساکن هستند، شارژ می نماید تا احتیاج به توسعه ظرفیت باتری ها در وسایل نقلیه برقی را کاهش دهد، اضطراب محدودیت بُرد را از بین ببرد، هزینه کلی مالکیت وسایل نقلیه برقی را کاهش دهد و خودروهای برقی را به شکل سریع و ایمن شارژ کند.

پلتفرم شارژ این شرکت موسوم به CaaS با شهرها و ناوگان های حمل و نقل برقی کار می نماید تا امکان تبدیل ناوگان عمومی، تجاری و خودران به وسایل نقلیه الکتریکی را با هزینه کم و بدون وقفه فراهم کند.

شرکت الکتریون با همکاری شرکت EnBW که ارائه دهنده برتر در زمینه زیرساخت شارژ وسایل نقلیه الکتریکی در آلمان است، یک سیستم جاده الکتریکی(ERS) به طول یک کیلومتر در امتداد یک جاده خواهد ساخت که در آن دو ایستگاه شارژ ثابت نیز تعبیه می گردد.

این فناوری در دو مرحله در شهر بالینگن معرفی خواهد شد. مرحله اول، یک مسیر 400 متری با دو ایستگاه شارژ ثابت خواهد بود و در مرحله دوم 600 متر به طول این جاده شارژ بی سیم اضافه می گردد.

این طرح پس از آزمایش پیروزیت آمیز فناوری شرکت الکتریون در شهر کارلسروهه که با مشارکت شرکت EnBW انجام شد، اجرایی می گردد که طی آن یک جاده شارژ بی سیم یا برقی در مرکز آموزشی شرکت EnBW در این شهر ساخته شد که در ساعات اوج مصرف به یک اتوبوس عمومی مجاور نیرو می دهد.

شرکت الکتریون 3.4 میلیون دلار برای انجام پروژه تازه راه اندازی زیرساخت شارژ بی سیم پویا و ثابت خود در شهر بالینگن دریافت می نماید.

دکتر ماکسیمیلیان آرنولد که از طرف شرکت EnBW بر بخش پژوهشی این پروژه نظارت می نماید، مشتاق اجرای به موقع این پروژه است و می گوید: اجرای این پروژه در بالینگن نشان می دهد که ما چقدر نوآور و پیوسته در حال ترویج استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی در آلمان هستیم. ما رویکردی جامع داریم و می خواهیم شارژ بی سیم را از نظر فنی برای حمل و نقل عمومی آلمان مناسب سازی کنیم. کار ما بعلاوه شامل متقاعد کردن مقامات، اپراتورهای شبکه انرژی، اپراتورهای اتوبوس و عموم مردم و مطلع کردن آنها نسبت به این فرصت ها است.

وی اضافه نمود: ما به عنوان یک ارائه دهنده پیشروی نوآوری در زمینه زیرساخت شارژ بی سیم وسایل نقلیه الکتریکی خوشحالیم که بخشی از این پروژه امیدوار کننده با شرکایی مانند الکتریون و موسسه فناوری کارلسروهه هستیم.

دکتر آندریاس ونت، مدیرعامل الکتریون می گوید: هدف این پروژه تنها باز کردن راه شارژ بی سیم برای عموم در آلمان نیست. جنبه های مهم دیگر آن شامل توسعه و استفاده از ابزاری است که به برنامه ریزان حمل و نقل عمومی در محل نصب زیرساخت های القایی برای یک شهر یا منطقه خاص یاری می نماید.

وی اضافه نمود: ما قبلاً در پروژه مشترک کارلسروهه خود با شرکت EnBW نشان داده ایم که استفاده از شارژ پویای بی سیم چقدر مؤثر، ایمن و آسان است. ما امیدواریم که این شروعی برای بسیاری از پروژه های دیگر در جاده های عمومی و خصوصی در آلمان باشد.

منبع: فرارو
انتشار: 10 دی 1401 بروزرسانی: 10 دی 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2142

به "جاده ای شگفت انگیز در آلمان که شبیه فیلم های تخیلی است (تور آلمان)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاده ای شگفت انگیز در آلمان که شبیه فیلم های تخیلی است (تور آلمان)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید