حبیبیان: کبوتری می خواست از کنار مدال شادی جایزه بگیرد

به گزارش استدیو مرینا، عاقل حبیبیان پس از نتیجه ضعیف تیم روئینگ ایران در جاکارتا، طاهر کبوتری را مقصر اصلی این ناکامی می داند.

حبیبیان: کبوتری می خواست از کنار مدال شادی جایزه بگیرد

به گزارش خبرنگاران ، نتیجه رویینگ مردان در بازی های آسیایی چیزی جز افتضاح نبود. تیمی که حداقل باید یک طلا و چند مدال نقره و برنز می گرفت اما بدون حتی یک مدال و دست خالی از جاکارتا به ایران بازگشت. آن هم در شرایطی که سال گذشته با بازگشت جیوگا شرایط بسیار خوبی پیدا نموده بود اما به یکباره با اخراج این مربی با جنجالی عجیب، روند نزولی این تیم شروع شد و در نهایت به صندلی امروزش رسید.

عاق حبیبیان یکی از نفرات شاخص تیم رویینگ ایران بود که در جاکارتا هم در ترکیب تیم ایران نهاده شد. حبیبان که او هم در نتیجه ضعیف ایران سهیم بوده، انتقادهای تندی از مربیان تیم را مطرح می نماید و معتقد است تصمیم های اشتباه و حتی طاهر کبوتری باعث نتایج ضعیف رویینگ مردان گردیده. او همچنین معتقد است دختران تمرینات و متد جیوگا را ادامه داده اند که به نتیجه رسیده اند!

او ابتدا به حضور شادی در قایق سبک وزن و حضور مشترک شان در قایق دو نفره اشاره می نماید: من بارها به فدراسیون گفتم که محسن شادی در سنگین وزن و من در سبک وزن پارو بزنیم، اما قبول نکردند، اولین بار بود که ما در قایق دو نفره سنگین وزن با هم نشستیم، دراین ماده فقط یک بار تست دادیم و همیشه به صورت تک نفره پارو می زدیم، اگر من در سبک وزن و محسن در سنگین وزن تک نفره شرکت می کردیم حتما مدال می گرفتیم. در این 12 سالی که پارو می زدم، اولین بار بود که به فینال B رفتم. ما در مدت 15 روز یکبار در قایق دو نفره نشستیم و تست 2 هزار دادیم، این فاجعه است، معلوم است با چنین تمرینی، تیم در فینال B هم آخر می گردد.

ملی پوش روئینگ می گوید سرمربی چینی رویینگ نقشی در ترکیب قایق ها نداشته است: لیو اصلا نقشی نداشت، او فقط تماشاگر بود. طاهر کبوتری هم هر وقت دلش می خواست می آمد و به ما می گفت تمرینات او را اجرا می نماید. زمانی که در ارومیه بودیم صبح پارو می زدیم، بعدازظهر یا والیبال بازی می کردیم یا برنامه دو داشتیم اما این تمرینات اشتباه است. زمانی که جیوگانیک سرمربی ایران بود 3 وعده تمرین سخت داشتیم.

او ادامه داد: من بارها گفتم اگر قرار است دو نفره شرکت کنیم محسن هم باید هم وزن من باشد. او 90 کیلو بود که با وزن کم کردن به 72 کیلو رسید. چربی نداشت که آب کند، عضله می سوزاند، همین باعث شد ما دو مدال صددرصد طلا را از دست بدهیم. من گفتم چرا با محسن در دبل سبک وزن شرکت نکنیم، این ماده راحت تر بود اما این کار را انجام ندادند. اشتباهات مربی خیلی زیاد بود و ما راحت سه مدال را از دست دادیم، اما دختران، تمرینات جیوگانیک را دنبال می کردند و بهناز مرادخانی ارنج را تغییر نداد.

حبیبیان همچنین درباره علت تصمیم کبوتری نیز می گوید: ما دو سه بار این حرف را از خودش شنیدیم. او می گفت فقط محسن مدال بگیرد، حتی ترکیب داخل قایق چهار نفره را هم تغییر داد که باعث تضعیف آنها شد. بعد از انتها بازی ها با ناخدا صحبت کردم و گفتم مربی ما اشتباهات زیادی داشت. بارها گفتم می توانم در سبک وزن مدال بگیرم. مربی ما می خواست محسن مدال بگیرد تا از مدال او جایزه بگیرد، این یک خیانت بزرگ بود. فکر می کنم قصد طاهر کبوتری این بود که ما مدال نگیریم، چرا که مجتبی شجاعی اصلا یکبار هم در تک نفره پارو نزده بود، اما در همین ماده مسابقه داد؟

4،*230

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 13 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 4

به "حبیبیان: کبوتری می خواست از کنار مدال شادی جایزه بگیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حبیبیان: کبوتری می خواست از کنار مدال شادی جایزه بگیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید