حضور دوباره ناوالنی در دادگاه

به گزارش استدیو مرینا، منتقد کرملین امروز (آدینه) در حالی برای محاکمه در ارتباط با اتهاماتی که خودش آنها را با انگیزه سیاسی می داند، بار دیگر دادگاهی شده که تنش ها بین روسیه و غرب بر سر حبس وی افزایش یافته است.

حضور دوباره ناوالنی در دادگاه

الکسی ناوالنی، منتقد اصلی کرملین هفته گذشته به سه سال و نیم حبس بابت نقض حبس تعلیقی محکوم شد که خودش گفته این حکم، با انگیزه سیاسی بوده است. غرب این پرونده را محکوم کره و در حال آنالیز وضع تحریم های احتمالی علیه مسکو است.

ناوالنی در پرونده جدیدش به بی اعتبار و مسخره کردن یک کهنه سرباز جنگ دوم جهانی بابت حضورش در یک فیلم در حمایت از اصلاحات قانونی اساسی در سال گذشته میلادی متهم شده که به ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه این اجازه را می دهد تا برای دو دوره دیگر و پس از 2024 اگر بخواهد، کاندیدای ریاست جمهوری روسیه گردد.

ناوالنی، افراد در این فیلم را خائن و فاسد می خواند و مقام ها را به استفاده از این اتهام زنی ها برای مخدوش کردن وجهه خودش متهم می نماید.

اگر این اتهام اثبات گردد، وی با دو سال حبس دیگر روبرو می گردد اما وکیل ناوالنی گفته که موکلش نمی تواند با حکم بازداشت روبرو گردد چون جرم ارتکابی پیش از تغییر قانونی رخ داده که برای چنین جرمی، حکم حبس در نظر گرفته می گردد.

هنوز معین نیست که آیا قاضی رسیدگی به این پرونده با چنین تحلیلی موافق است یا خیر.

تدابیر امنیتی امروز برای برگزاری دادگاه ناوالنی شدید بوده است. پلیس و نیروهای امنیتی در داخل دادگاه و اطراف آن مستقر شدند و دادستان با سه محافظ حاضر شد.

حامیان ناوالنی قرار است روز یکشنبه نوع جدیدی از اعتراضات را برگزار نمایند و برای 15 دقیقه در حیاط منازل خود با روشن کردن چراغ قوه های موبایل هایشان به دستگیری و زندانی شدن منتقد کرملین اعتراض نمایند.ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 اسفند 1399 بروزرسانی: 25 اسفند 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1457

به "حضور دوباره ناوالنی در دادگاه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور دوباره ناوالنی در دادگاه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید