حمایت از35 طرح نوآورانه حوزه آب و انرژی برای رونق بازارهای داخلی

به گزارش استدیو مرینا، بیش از 46 طرح نوآورانه در حوزه فناوری های آب و انرژی به معاونت علمی و فناوری ارسال شد و 35 طرح به تایید نهایی رسید.

حمایت از35 طرح نوآورانه حوزه آب و انرژی برای رونق بازارهای داخلی

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ستادتوسعه فناوری آب و انرژی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان مرجعی مطمئن و قابل اتکا برای اتصال طرح ها و ایده های حوزه آب و انرژی به صنعت محسوب می گردد و بر اساس همین ماموریت و رسالتی که بر عهده دارد، از طرح های خلاق و نوآورانه ای که بتواند تاثیری مثبت در توسعه این صنعت حیاتی داشته باشد و گامی اثرگذار در این جهت بردارد حمایت می نماید.

بر همین اساس افراد حقیقی و حقوقی طرح های نوآورانه و فناورانه خود را به این ستاد ارسال می نمایند تا پس از آنالیز های تخصصی، شرایط برای توسعه بازار و تجاری سازی آنها فراهم گردد. سال گذشته نیز با همین رویکرد حدود 46 طرح فناورانه به این ستاد ارسال شد که پس از آنالیز های تخصصی و علمی، 14 مورد آنها به تایید نهایی رسید.

طرح هایی در حوزه فناوری های پیشرفته انرژی، توسعه فناوری های حوزه آب و انرژی، توسعه فناوری گرمایش و برق، طراحی توربین بادی، سیستم روشنایی خورشیدی و تجاری سازی یافته های پژوهشی.

مهم ترین دستاورد شکل گیری زیست بوم فناوری و نوآوری در کشور را می توان باور عمومی جامعه و مدیران به توان و قدرت نفوذ ایده های نوآورانه و خلاقیت ها در توسعه کشور و پاسخ به نیازهای کشور دانست. امروز برای بقا و پیشرفت و حتی حفظ وضع موجود باید جریان نوجوئی و نوآوری را در تمام حوزه ها جاری و ساری کرد تا از رکورد و نابودی آنها جلوگیری گردد. بهره دریافت از خلاقیت ها و نوآوری ها ضامن حفظ بقای صنایع مختلف است. به همین دلیل باید به این جریان نوظهور در کشور بها داد و با اتکا به آن فرایند توسعه یافتگی کشور را دنبال کرد

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 8 خرداد 1400 بروزرسانی: 8 خرداد 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1594

به "حمایت از35 طرح نوآورانه حوزه آب و انرژی برای رونق بازارهای داخلی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت از35 طرح نوآورانه حوزه آب و انرژی برای رونق بازارهای داخلی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید