خبرنگاران امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی حوزه گردشگری خراسان رضوی

به گزارش استدیو مرینا، مشهد- خبرنگاران- معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی حوزه گردشگری تا انتها سال جاری با هدف حمایت از این حوزه در شرایط محدودیتهای ناشی از شیوع کرونا برقرار شده است.

خبرنگاران امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی حوزه گردشگری خراسان رضوی

از سفر با تور ارزان به پاتایا لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

احمد دیناری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: بر اساس مصوبه سی و هشتمین جلسه ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا برای کسب وکارهای آسیب دیده در حوزه گردشگری مقرر شده است بازپرداخت تسهیلات بانکی پرداخت شده به کسب وکارهای گردشگری و هتلداری تا انتها امسال امهال گردد.

وی ادامه داد: همچنین در این جلسه با تمدید مهلت پرداخت حق بیمه سهم کارفرمایی امسال و هزینه های آب، برق و گاز امسال و هزینه های مالیاتی تا انتها امسال موافقت شده است.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: همچنین در این نشست با پرداخت تسهیلات به کسب وکارهای آسیب دیده حوزه گردشگری بر اساس بنگاه محوری مطابق دستورالعمل مصوب کارگروه مالی مقابله با پیامدهای ناشی از شیوع ویروس کرونا موافقت شده و متقاضیان می توانند تا انتها آذر ماه امسال برای دریافت این تسهیلات ثبت نام نمایند.

وی اضافه کرد: بازپرداخت اقساط این تسهیلات از اول اردیبهشت 1400 خواهد بود و بنگاه هایی که با دستورالعمل قبل تسهیلات دریافت نموده اند نیز مجاز به دریافت مابه التفاوت تسهیلات طبق دستورالعمل جدید خواهند بود.

دیناری ادامه داد: دستورالعمل اجرایی به زودی ابلاغ و اطلاع رسانی لازم به بهره برداران و کسب وکارهای گردشگری و هتلداری استان انجام خواهد شد.

وی گفت: میزان خسارت ناشی از شیوع ویروس همه گیر کرونا به تاسیسات گردشگری در خراسان رضوی حدود 25 هزار میلیارد ریال و رقم بسیار سنگینی است.

معاون سرمایه گذاری و تأمین منابع اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اضافه کرد: گرچه بازگشایی واحدهای اقامتی و تاسیسات گردشگری از خرداد ماه انجام شد اما تنها حدود 25 درصد تاسیسات گردشگری این استان اقدام به بازگشایی آن هم با حداقل نیرو کردند زیرا حجم خسارت وارده بسیار و تداوم شیوع بیماری احتمال انجام سفر را به شدت کاهش داده است.

وی ادامه داد: افزون بر سه چهارم نیروهای شاغل این حوزه در استان به خاطر شرایط ناشی از شیوع کرونا بیکار شده و از تامین هزینه های معیشت خانواده های خود بازمانده اند.

دیناری گفت: افزون بر 85 هزار نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم در عرصه گردشگری این استان فعالیت دارند که اشتغال 35 هزار نفر از این تعداد به طور مستقیم و 50 هزار نفر به شکل غیرمستقیم در گرو حرکت چرخ صنعت گردشگری است.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 آبان 1399 بروزرسانی: 22 آبان 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1212

به "خبرنگاران امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی حوزه گردشگری خراسان رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران امهال بازپرداخت تسهیلات بانکی حوزه گردشگری خراسان رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید