خبرنگاران انسداد 130 راه روستایی در پی وقوع سیل شب گذشته

به گزارش استدیو مرینا، تهران - خبرنگاران- سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از مسدود شدن 130 راه روستایی و فرعی کشور براثر سیل شب گذشته اطلاع داد.

خبرنگاران انسداد 130 راه روستایی در پی وقوع سیل شب گذشته

رضا اکبری معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، عمده ترین خسارت ها در پی سیل شب گذشته را مربوط به استان های جنوبی کشور بیان کرد و اضافه کرد: بیشترین خسارت وارد شده در شهرهای جنوب کرمان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان بوده و خسارت های وارد شده در این مناطق در مقایسه با سایر شهرها بیشتر است.

وی گفت: در جنوب سیستان و بلوچستان، محور چابهار به کنارک و در محور جاسک به دلیل وقوع سیل بسیاری از جهتها مسدود شده است.

اکبری با اشاره به خسارات ناشی از سیل در خوزستان، چهارمحال و بختیاری، بوشهر و عسلویه گفت: میزان خسارات در این محورها سبب مسدود شدن محورهای شریانی نشده اما در بعضی از استان ها خسارت های وارد شده بسیار زیاد بوده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به اینکه تا صبح امروز، وقوع سیل موجب مسدود شدن راه روستایی 130 روستا شده است، اضافه کرد: در این شرایط منتظر فروکش آب هستیم چرا که با فروکش آب ممکن است بعضی محورهای روستایی خود به خود باز گردد، اما به طور قطع تا فروکش نکردن آب، امکان دسترسی به این روستاها وجود ندارد.

اکبری شرح داد: ممکن است سیل بعضی از جاده ها را با خود برده باشد و در این شرایط، امکان پیش بینی شرایط راه های روستایی در سایر شهرها وجود ندارد.

وی بیشترین خسارت های وارد شده سیل را مربوط به جنوب کرمان و محور کهنوج به بندرعباس، محور قلعه گنج به کهنوج، محورهای رودبار به ازگله رود و محور ایرانشهر به بم ذکر کرد که باعث تخریب شدن بسیاری از راه ها شده است.

اکبری تاکید نمود: در این محورها بسیاری از پل ها تخریب و آب نماهایی که در جهت وجود داشته است، باعث مسدود شدن راه ها شده و شدت جریان آب باعث شده که آب نماها از روی محورها عبور کند. شدت جریان آب در همه محورها باعث ایجاد خسارت های بسیار زیادی شده است.

وی اضافه کرد: با هماهنگی اجرا شده با ماموران راهداری، اکیپ هایی از شهرهای مختلف مانند ایرانشهر به این محورها اعزام شده و برای بازگشایی محورها نیز از شهرستان های اطراف، ماشین آلات اعزام شده است.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از اعزام نماینده تام الاختیار این سازمان برای بازگشایی محورهای خسارت دیده اطلاع داد و گفت: شدت بارندگی ناشی از سیل بسیار زیاد بود است. هنوز خسارت به صورت کامل ارزیابی نشده، اما انتظار می رود تا فردا ارزیابی نهایی گردد.

منبع: ایرنا
انتشار: 22 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 838

به "خبرنگاران انسداد 130 راه روستایی در پی وقوع سیل شب گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انسداد 130 راه روستایی در پی وقوع سیل شب گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید