دومین دهن کجی سازمان لیگ فوتبال به قانون، کمیته اخلاق یعنی کشک!

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، شامگاه هشتم خرداد و زمانی که میلیون ها نفر از علاقمندان به فوتبال منتظر آغاز دیدار فینال جام حذفی در استادیوم تازه تاسیس فولاد بودند، بی تدبیری مسئولان سازمان لیگ و در نظر نگرفتن صندلی برای تماشاگران تیم داماش، فاجعه ای را رقم زد که در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه بود.

دومین دهن کجی سازمان لیگ فوتبال به قانون، کمیته اخلاق یعنی کشک!

فینالی که می توانست بدون حاشیه و در آرامش کامل برگزار گردد، با بی تدبیری و کج سلیقگی مسئولان سازمان لیگ در اوج آشفتگی و با چند ساعت تاخیر برگزار گردید و کار را به دخالت وزیر ورزش و سایر مسئولان سیاسی کشاند تا آبروریزی که روی داده بود عمق بیشتری پیدا نکند و یکی از بدترین و سیاه ترین فینال های جام حذفی با قهرمانی پرسپولیس به سرانجام برسد.

بعد از این اتفاقات بود که سعید فتاحی رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ توسط کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برکنار شد. مرتضی تورک رئیس کمیته اخلاق در تبادل نظر با خبرنگاران این خبر را اعلام و تاکید نمود که فتاحی از فعالیت هایش تعلیق شده و حیدر بهاروند رئیس سازمان لیگ و عبدالکاظم طالقانی رئیس هیات فوتبال استان خوزستان نیز برای ارائه توضیحات احضار شده اند.

درحالی که انتظار می رفت کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال با آنالیز جوانب این اتفاق حکم نهایی در خصوص سعید فتاحی و سایر مسئولان مقصر در این ماجرا را صادر و رسما اعلام کند، این مقام مسئول تعلیق شده امروز چهارشنبه به عنوان رئیس کمیته مسابقات سازمان لیگ و بدون توجه به حکم کمیته اخلاق در نشست هماهنگی با سرمربیان لیگ فزونی شرکت کرد!

این دومین دهن کجی سازمان لیگ به احکام قانونی است که در خصوص تخلف های انجام شده صادر شده است. نخستین مورد مربوط به حیدر بهاروند رئیس بازنشسته سازمان لیگ است که طبق قانون باید آذرماه سال گذشته جایگاه ریاست را به دلیل اجرای قانون منع بکارگیری بازنشسته ها ترک می کرد اما همچنان به کارش ادامه می دهد و ظاهرا زورش از قانون بیشتر است!

حالا سعید فتاحی که با حکم کمیته اخلاق فعالیت هایش تعلیق شده است با قدرت تر از قبل در برنامه های سازمان لیگ حضور پیدا می نماید تا نشان دهد حکم کمیته اخلاق نقش همان کمیته فنی در باشگاه ها را دارد و در حد کشک است.

از کمیته اخلاق انتظار می رود حداقل از حکمی که خودش صادر نموده دفاع کند تا بازیکنان و مربیان هم به احکامی که این کمیته صادر می نماید توجه نمایند و آنها هم از این به بعد احکام این کمیته را در حد هم کمیته فنی باشگاه ها نبینند.

اگر کمیته اخلاق با سعید فتاحی برخورد نکند، چطور باید انتظار داشته باشد از این به بعد ورزشکاران و مربیان و ... به احکام آن توجه نمایند؟ اگر هم فتاحی به خاطر آن فاجعه بزرگ بخشیده شده و می تواند به کارش ادامه دهد حداقل کمیته اخلاق رسما اعلام کند تا دنبال مقصر دیگری برای فاجعه اهواز بگردیم!

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 19 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 220

به "دومین دهن کجی سازمان لیگ فوتبال به قانون، کمیته اخلاق یعنی کشک!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دومین دهن کجی سازمان لیگ فوتبال به قانون، کمیته اخلاق یعنی کشک!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید