دیابلو 4 و فشارهای اکتیویژن به بلیزارد

به گزارش استدیو مرینا، دو سه هفته ای از اتفاقات پر سر و صدای بلیزکان سال جاری می گذرد؛ اتفاقاتی که بدون شک بلیزارد انتظار آن را نداشت. مدتی از رونمایی بازی موبایل Diablo: Immortal نگذشته بود که در قالب یک گزارش از وجود دیابلو 4 خبردار شدیم؛ طوری بلیزارد قصد داشته حتی بازی را در بلیزکان 2018 رونمایی کند، ولی نهایتا از تصمیم خود عقب کشیده است. به تازگی از دیابلو 4 و وضعیت ساخت این بازی اطلاعات بیشتری کسب نموده ایم.

دیابلو 4 و فشارهای اکتیویژن به بلیزارد

خبرگزاری کوتاکو مثل همیشه سراغ تعداد زیادی از اعضای حاضر و سابق شرکت بازی سازی بلیزارد رفته و از آن ها درباره دیابلو 4 سوال نموده است. بر اساس گزارش کوتاکو، بلیزارد پس از ادغام با اکتیویژن، با مشکلاتی تازه برخورد نموده است؛ مشکلاتی که برای بلیزارد تازه هستند.

کوتاکو به نقل از منابع خود می گوید که سهامداران و مدیران بالارده شرکت اکتیویژن از روند بازی سازی بلیزارد راضی نیستند. بلیزارد را به خاطر کیفیت بالای بازی هایش می شناسیم و یکی از دلایل اصلی این کیفیت، زمان زیادی است که بلیزارد به ساخت بازی اختصاص می دهد. ساخت دیابلو 3 بیش از ده سال طول کشید. زمان ساخت استارکرفت 2 هم از دیابلو 3 کم نداشت. از طرفی بلیزارد سال ها زمان روی ساخت بازی لغو شده تایتان گذشت. این رویه بازی سازی به مذاق اکتیویژن خوش نیامده. اکتیویژن با اشاره به درآمد میلیاردی Overwatch در سال 2016 از بلیزارد انتظار دارد تا هر سال، یک بازی در حد و اندازه Overwatch داشته باشد.

این موضوع و فشارهای اکتیویژن برای کاهش هزینه های ساخت و عرضه بازی بیشتر، باعث شده است تا بسیاری از مدیران و بازی سازان بلیزارد، مثل مدیر عامل سابق این شرکت، بلیزارد را ترک نمایند.

پس از عرضه بسته الحاقی بسیار خوب Reaper of Souls برای دیابلو 3، بلیزارد کار ساخت بسته الحاقی دوم این بازی را آغاز می نماید. از همان ابتدای ساخت دیابلو 3، بلیزارد برنامه داشته تا سه بسته الحاقی برای این بازی بسازد. با این حال، اکتیویژن از بالا دستور می دهد که پروژه دیابلو 3 را رها و ساخت دیابلو 4 را آغاز نمایند.

ساخت دیابلو 4 در سال 2014 آغاز می گردد و بلیزارد دو سالی روی نمونه های اولیه این بازی با اسم رمز Hades کار می نماید. بازی Hades یک نقش آفرینی اکشن پر از سیاهچال های مختلف است، ولی تغییرهای بزرگی از یک دیابلو معمول دارد. برای مثال دوربین از زاویه ایزومتریک به سوم شخص تغییر پیدا نموده و بازی هم سخت تر و پیچیده تر شده است.

ظاهرا پروژه Hades پس از دو سال توسعه نتیجه نمی دهد و نه تنها این پروژه لغو می گردد، بلکه کارگردان این بازی هم بلیزارد را ترک می نماید.

از سال 2016 بلیزارد دوباره و از ابتدا ساخت دیابلو 4 را آغاز می نماید. این بار با یک کارگردان دیگر و با اسم رمز Fenris ساخت بازی کلید می خورد. طبق اطلاعات منتشر شده، بلیزارد تصمیم گرفته است تا از نظر ظاهری دیابلو 4 بسیار تیره و تاریک بیشتر شبیه به دیابلو 2 باشد. دوربین ایزومتریک هم در دیابلو 4 فعلی حفظ شده است، ولی گفته شده بلیزارد ممکن است دوربین سوم شخص را هم دوباره امتحان کند.

گزارش کوتاکو هم چنین می گوید که بلیزارد می خواهد به هنگام رونمایی دیابلو 4 آن را نه تنها با نمایش گیم پلی نشان دهد، بلکه یک دمو قابل بازی هم داشته باشد.

از طرفی هم چنین گفته شده که بلیزارد به دنبال ر اه هایی برای افزودن پرداخت های درون برنامه ای به دیابلو 4 و حتی دیابلو 3 است، ولی هنوز چگونگی انجام این کار را کشف ننموده است.

بدون شک با اتفاقاتی در بلیزکان سال جاری رخ داد، سال آینده یا حتی زودتر باید منتظر رونمایی و نمایش دیابلو 4 باشیم.

منبع: کوتاکو

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 29 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 84

به "دیابلو 4 و فشارهای اکتیویژن به بلیزارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیابلو 4 و فشارهای اکتیویژن به بلیزارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید