راهنمای خرید برترین تبلت های قلم دار؛ مناسب طراحان

به گزارش استدیو مرینا، اگر در پی خرید تبلت هستید با این مقاله از خبرنگاران مگ همراه باشید. در این مطلب به معرفی برترین تبلت های قلم دار موجود در بازار خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید برترین تبلت های قلم دار؛ مناسب طراحان

برترین تبلت های قلم دار سامسونگ

سامسونگ به عنوان یکی از برترین برندهای فراورینماینده لوازم دیجیتال شناخته می گردد. اگر در پی تبلت پرچمدار هستید می توانید روی محصولات این برند حساب باز کنید. در ادامه مطلب به معرفی چند تبلت از برترین تبلت های قلم دار برند سامسونگ می پردازیم.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S6 Lite 2022 Wi-Fi ظرفیت 128 گیگابایت و رم 4 گیگابایت به همراه قلم

اولین مورد از فهرست برترین تبلت های قلم دار بازار از برند سامسونگ ٖGalaxy Tab S6 Lite 2022 Wi-Fi با میزان 10.4 اینچ و حافظه داخلی 64 گیگابایت است. یک نکته مهم این است که این تبلت همراه با قلم و شارژر ارائه می گردد، بنابراین بعد از خرید، احتیاجی به خرید لوازم جانبی نخواهید داشت. دوربین هشت مگاپیکسلی این دستگاه به شما امکان می دهد علاوه بر یادداشت برداری، عکس های با کیفیت بالا بگیرید و آن ها را به فرمت PDF با کیفیت تبدیل کنید. این تبلت بعلاوه از سیم کارت پشتیبانی می نماید و دارای بدنه ای آلومینیومی با ضخامت 7 میلی متر و وزن 465 گرم است. باتوجه به وزن و ضخامت کم این دستگاه، شما می توانید آن را به هرجایی که بخواهید حمل کنید و از آم برای یادداشت کردن اطلاعات بهره ببرید. در نهایت باید به آخرین ویژگی این تبلت که بهره مندی از اندروید 12 هست اشاره کنیم. دستگاه مذکور را می توان در ابتدای فهرست برترین تبلت برای یادداشت برداری ذکر کرد.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S8 X706 ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت به همراه شارژر

تبلت Galaxy Tab S8 یکی از نوآورانه ترین محصولات شرکت سامسونگ است که با صفحه 11 اینچی خود وارد بازار شده تا در فهرست برترین تبلت های قلم دار بازار قرار گیرد. این تبلت از صفحه نمایش از نوع Super AMOLED بهره می برد که با وضوح 1600×2560 پیکسل و تراکم 274 پیکسل بر اینچ، تصویری بسیار شفاف و واضح را برای کاربران به نمایش می گذارد. ظرفیت داخلی این تبلت 128 گیگابایت است که به کاربران امکان ذخیره سازی فایل های صوتی و تصویری، بازی ها و اپلیکیشن های مختلف را می دهد، بعلاوه این ظرفیت را با استفاده از حافظه microSD می توان افزایش داد.

دستگاه مذکور از یک سیم کارت پشتیبانی می نماید که به کاربران امکان اتصال به شبکه های 3G، 4G و 5G را می دهد. دوربین اصلی این محصول دارای سنسور 13 و 6 مگاپیکسل است و دوربین سلفی با سنسور 12 مگاپیکسل مناسب برقراری ارتباطات ویدئویی با کیفیت بالا است. این تبلت از سیستم عامل اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.1 بهره می برد. با باتری غیر قابل تعویض با ظرفیت 8000 میلی آمپرساعت، این تبلت را یم هوان یکی از برترین تبلت های موجود در بازار دانست. از جمله وسایلی که همراه با این تبلت در جعبه واقع شده است می توان به شارژر دیواری 25 وات مدل EP-TA800 سامسونگ اشاره نمود.

تبلت سامسونگ مدل Galaxy Tab S9 FE Plus 5G SM-X616B ظرفیت 128 گیگابایت و رم 8 گیگابایت به همراه شارژر

به سراغ یکی دیگر از برترین تبلت های قلم دار سامسونگ برویم. تبلت Galaxy Tab S9 FE PLUS 5G X616B که با ویژگی های خود توانسته نظر مثبت بسیاری از افراد را به خود جلب کند. این تبلت که تنها 628 گرم وزن دارد به قابلیت هایی نظیر: حسگر اثر انگشت، اتصال به وای فای، قابلیت دریافت سیم کارت، دو سنسور دوربین 8 مگاپیکسلی در عقب و یک دوربین 12 مگاپیکسلی سلفی در جلو مجهز شده است. علاوه بر موارد ذکر شده، این دستگاه قطب نما، شتاب سنج و ژیروسکوپ نیز دارد و با اندروید 13 در اختیار کاربران قرار گرفته است. دستگاه قابلیت ارتقا به اندروید 14 نیز دارد حتی بعضی مدل ها با این اندروید نیز به بازار عرضه شده اند. قلم Stylus به کار رفته در این دستگاه، آن را به یکی از برترین تبلت برای یادداشت برداری تبدیل نموده است.

برترین تبلت های قلم دار برای طراحی

بسیاری از طراحان از تبلت ها به هدف استفاده به عنوان ابزار کار برای طراحی سایت، لباس و حتی بازی نگاه می نمایند. در ادامه مطلب به معرفی برترین تبلت قلم دار برای این کار می پردازیم.

تبلت مایکروسافت مدل Surface Pro 9-i7 1255U ظرفیت 256 گیگابایت و رم 16 گیگابایت به همراه کیبورد Signature Black و قلم Slim Pen 2

Surface Pro 9، یکی از برترین مدل های تبلت ارائه شده به وسیله شرکت مایکروسافت در سال 2022 است، که علاوه بر استفاده به عنوان لپ تاپ، قابلیت استفاده به عنوان تبلت را نیز دارد. این تبلت با قابلیت بالا، پردازنده قدرتمند و عمر باتری 15.5 ساعت، برای کارهای گرافیکی و طراحی مناسب است.

صفحه نمایش لمسی با ابعاد 13 اینچ، تجربه کاربری کاملی را برای شما فراهم می نماید. همراه با این تبلت، کیبورد مخصوص (Pro Signature) این دستگاه و بعلاوه قلم لمسی (Slim Pen 2) نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد تا از تجربه ای بی نظیر و مجذوب کننده بهره مند شوند. این دستگاه با کیبورد در دو رنگ آبی یخی (ICE BLUE) و مشکی (GRAPHITE) عرضه می گردد.

تبلت اپل مدل iPad Air 5th generation Wi-Fi ظرفیت 64 گیگابایت

تبلت ها به خاطر میزان بزرگتر صفحه نمایششان نسبت به گوشی های هوشمند، مجذوب کنندهیت زیادی برای کاربران دارند، به خصوص برای کسانی که احتیاج به صفحه نمایش بزرگ دارند. اما برای ارائه عملکرد قابل قبول، یک تبلت باید از سخت افزار قوی استفاده کند. پس از این شرح به معرفی یکی دیگر از برترین تبلت های قلم دار بازار می پردازیم. در نظر داشته باشید این دستگاه با قلم به فروش نمی رسد و باید به صورت جداگانه برای آن قلم تهیه کنید.

iPad Air نسل پنجم Wi-Fi یکی از برترین تبلت های موجود است که با استفاده از مشخصات فنی پرقدرت، عملکرد بسیار خوبی را به کاربران ارائه می دهد. این تبلت به صفحه نمایشی با میزان 10.9 اینچ و رزولوشن 16470×2360، از نوع Liquid Retina IPS و توانایی نمایش 264 پیکسل در هر اینچ مجهز شده تا احتیاج کاربران را از هر نظر رفع کند.

علاوه بر موارد ذکر شده این دستگاه دارای دوربین سلفی با رزولوشن 12 مگاپیکسل و گگرددگی دیافراگم f/1.8 است. در بخش دوربین اصلی، یک سنسور عریض با رزولوشن 12 مگاپیکسل و قابلیت ضبط ویدیو با کیفیت 4K و 60 فریم در ثانیه نیز واقع شده است. این تبلت از پردازنده Apple M1 قدرتمند بهره می برد که عملکرد عالی در اجرای نرم افزارهای سنگین را فراهم می نماید. بعلاوه این قابلیت را دارد که از قلم هوشمند Apple Pencil نسل دوم پشتیبانی کند.

تبلت اپل مدل iPad Pro 12.9 inch 2021 5G

احتمالاً شما تبلت اپل مدل iPad Pro 12.9 inch 2021 5G را در محیط های مختلف و شرایط گوناگون دیده اید. افراد با استفاده از این تبلت به سادگی هر آنچه را که لازم دارند را بدون احتیاج به هیچ نوع کاغذ یادداشت می نمایند. مشابه دستگاه های نسل قبلی، این ایپد نیز با قلم به بازار روانه نشده اما شما می توانید انواع قلم های مختلف را برای ان تهیه کنید و به راحتی از این مورد از برترین تبلت های قلم دار جهان بهره ببرید. آیپد پرو 2021 اپل با مدل های 11 و 12.9 اینچی و تراشه قدرتمند M1 به بازار عرضه شده است.

این دستگاه 12.9 اینچ با حافظه داخلی 128 گیگابایتی و وزن حدود 700 گرم است. علاوه بر موضوعات ذکر شده این دستگاه دارای دو دوربین است که به شما امکان ثبت تصاویر با کیفیت می دهد. سنسورهای موجود در این تبلت شامل شتاب سنج، حسگر نور محیط، فشارسنج و ژیروسکوپ هستند. بسیاری از کاربران و خریداران ادعا می نمایند که این آیپد برترین تبلت برای یادداشت برداری است.

برترین تبلت های قلم دار دانشجویی

برای دانشجویان و دانش آموزان نیز تبلت های قلم دار زیادی وجود دارد. در ادامه مطلب به معرفی چند تبلت با ویژگی های خوب برای این افراد وجود دارد.

تبلت اپل مدل iPad (9th Generation) 10.2-Inch Wi-Fi (2021) ظرفیت 64 گیگابایت

بدون شک، در آنالیز تبلت های موجود در بازار، آیپدهای اپل به نمایش قابل توجهی از عملکرد خوبی دست یافته اند. یکی از مناسب ترین اعضای خانواده آیپد، iPad (نسل نهم) 10.2 اینچ Wi-Fi (2021) است که با مشخصات قدرتمند خود توانسته توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند. صفحه نمایش 10.2 اینچ این تبلت با رزولوشن 2160×1620 پیکسل و قابلیت نمایش 264 پیکسل در هر اینچ می تواند تجربه بی نظیری برای کاربران مختلف فراهم کند. علاوه بر این ویژگی ها، روشنایی 500 نیت موجود در این دستگاه، باعث شده تا در هر شرایط نوری، کیفیت و وضوح تصویر افزایش یابد. این محصول نیز مانند سایر ایپدهای ذکر شده در این مطلب بدون قلم روانه بازار شده و شما می توانید قلم را به صورت جداگانه تهیه کنید.

دوربین سلفی این تبلت یک سنسور 12 مگاپیکسلی با قابلیت Ultra wide است که زاویه دید گسترده ای به میزان 122 درجه برای کاربران فراهم می نماید. در بخش پشتی هم، یک سنسور دوربین اصلی با رزولوشن 8 مگاپیکسل و گگرددگی دیافراگم f/2.4 وجود دارد. اما نکته قابل توجه، پردازنده این تبلت است. iPad (نسل نهم) 10.2 اینچ Wi-Fi (2021) با پردازنده قدرتمند A13 Bionic ارائه شده است، که عملکرد عالی را در بازی ها و نرم افزارهای سنگین به ارمغان می آورد. به همین جهت این دستگاه را می توان یکی از برترین تبلت های گیمینگ بازار نیز دانست.

تبلت لنوو مدل Yoga Tab 11 YT-J706X ظرفیت 128 گیگابایت

یکی از شرکت های پرفعال و پرموفق در زمینه فراوری تبلت ها، بدون شک لنوو است. فراوریات این شرکت از دوام بالایی برخوردار هستند. در این بخش از راهنمای خرید برترین تبلت های قلم دار به سراغ تبلت Yoga Tab 11 YT-J706X از لنوو می رویم. تبلت نذکور با در نظر گرفتن ویژگی های مختلف، از قیمت مناسبی برخوردار است. یکی از مجذوب کننده ترین ویژگی های این تبلت، صفحه نمایش 11 اینچی با رزولوشن 1200×2000 پیکسل از نوع IPS است. این صفحه نمایش توانایی نمایش 212 پیکسل در هر اینچ و حداکثر روشنایی 400 نیت را دارد، که به نسبت قیمت آن،کیفیت خوبی را به کاربران ارائه می دهد. بهتر است بدانید برای استفاده از این دستگاه به عنوان تبلت با قلم، باید قلم را به صورت جداگانه تهیه کنید.

در بخش سخت افزار، این تبلت از پردازنده میان رده Helio G90T از شرکت مدیاتک بهره می برد که برای اجرای فعالیت های روزمره مناسب است. بعلاوه دوربین پشتی و دوربین سلفی هر کدام با سنسور 8 مگاپیکسلی مجهز شده اند. در نهایت باتری با ظرفیت 7700 میلی آمپر ساعت و شارژر 20 واتی با تکنولوژی شارژ سریع، این دستگاه را به یکی از برترین تبلت های میان رده موجود در بازار تبدیل نموده است.

برترین تبلت های قلم دار شیائومی

تبلت های قلم دار برند شیائومی نیز از برترین تبلت های حال حاضر در بازار هستند. اگر در پی تبلت دانش اموزی و دانشجویی با قیمت مناسب هستید می توانید روی این برند حساب کنید.

تبلت شیائومی مدل Pad 6 ظرفیت 256 گیگابایت و رم 8 گیگابایت

به سراغ آخرین تبلت از فهرست برترین تبلت های قلم دار بازار می رویم. تبلت شیائومی Pad 6 که با صفحه نمایشی به ابعاد 11.0 اینچ و رزولوشن 1800×2880 پیکسل از نوع IPS به بازار ارائه شده تا به احتیاج کاربران پاسخ گوید. این صفحه نمایش از ویژگی های قوی مانند نرخ بروزرسانی 144 هرتز و حداکثر روشنایی 550 نیت (nits) برخوردار است که باعث می گردد تجربه کاربران حین کار با صفحه نمایش، بسیار روان و بی نقص باشد. در ادامه به آنالیز نکات و ویژگی های این دستگاه می پردازیم اما بهتر است پیش از هر کار به شما اطلاع دهیم در جعبه این دستگاه، قلم وجود ندارد و شما باید به صورت مجزا آن را تهیه کنید.

در بخش پشتی این دستگاه، یک سنسور دوربین عریض با رزولوشن 13 مگاپیکسل و یک سنسور دوربین سلفی 8 مگاپیکسل از نوع فوق عریض (ultra wide) واقع شده است که برای عکس برداری و مکالمات تصویری در محیط های با نور مختلف عملکرد عالی ارائه می دهد. حضور پردازنده Qualcomm SM8250 هم از دیگر ویژگی های این تبلت است که در اجرای نرم افزارهای پرکاربرد و بازی های پرطرفدار، عملکرد مناسبی دارد. در نهایت بهره مندی از باتری با ظرفیتی برابر 8840 میلی آمپر ساعت باعث شده تا این دستگاه از همه نظر به دستگاهی عالی و کاربر پسند تبدیل گردد.

سخن خاتمهی

در این مقاله به معرفی برترین تبلت های قلم دار پرداختیم و کوشش کردیم پاسخی برای سوال (چه تبلتی بخریم) پیدا کنیم. امیدواریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد. در خاتمه خواهشمندیم نظرات خود در استفاده از این دستگاه ها را با ما و سایر کاربران خبرنگاران مگ به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 اردیبهشت 1403 بروزرسانی: 24 اردیبهشت 1403 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2264

به "راهنمای خرید برترین تبلت های قلم دار؛ مناسب طراحان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین تبلت های قلم دار؛ مناسب طراحان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید