ربات ها جای گوش پاک کن ها را هم گرفتند ، از سقوط موشک چینی به هند تا نابودی سرطان ها با نانوکرم

به گزارش استدیو مرینا، برای مرور مهمترین اخبار فناوری طی یک هفته گذشته در حوزه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و تکنولوژی های روز با ما همراه باشید.

ربات ها جای گوش پاک کن ها را هم گرفتند ، از سقوط موشک چینی به هند تا نابودی سرطان ها با نانوکرم

برای دیدن تاج محل و مجسمه های بودا، تور بمبئی ما را تجربه کنید. از دهلی، آگرا و جیپور دیدن کنید و در شهر زیبای بمبئی قدم بزنید، در محیط زیبای فیلم های هندی از لحظات لذت ببرید.

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، حوزه علمی و فناوری کشور در این هفته با اخبار متنوع و فراوانی روبه رو بود که خلاصه ای از آن ها را می توانید در ادامه مرور کنید.

محیط های درمانی با کاشی های ضدباکتری ایران ساخت ایمن تر می گردد

بشرا قنبری شوهانی مدیرعامل شرکت دانش بنیان نوآوران نانو مقیاس برهان، گفت: این شرکت محصولاتی را مبتنی بر نانو مواد فراوری می نماید. یکی از فراوریات این مجموعه، نانو ماده اکسید روی است. این ماده خاصیت آنتی باکتریال دارد و در محصولات مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. در محیط های درمانی، حمام و آشپزخانه به علت رطوبت فضای مناسبی برای رشد انواع قارچ ها و باکتری ها ایجاد می گردد، با فراوری کاشی های آنتی باکتریال، این باکتری ها از بین می فرایند و محیط، بهداشتی و تمیز باقی می ماند.

ربات ها جای گوش پاک کن ها را هم گرفتند

فناوری نو رباتیک، با نهایت دقت، جرم گوش را خارج می نماید و به سادگی به عمیق ترین قسمت گوش می رسد. کاربر می تواند با یاری دوربین و لنز های به کار رفته در این فناوری، درون گوش خود را روی تلفن همراه هوشمند ببیند و متوجه گردد که کدام قسمت از گوش در حال تمیز شدن است. ساختار ضد لغزش و لامپ های LED به کار رفته در این فناوری یاری می نمایند که کاربر همواره روشنایی کافی را برای مشاهده آسان در اختیار داشته باشد.

ابداع روشی سریع و دقیق برای ردیابی تقلب در سوخت

گروهی از محققان با همکاری مسعود مطلع، محقق ایرانی دانشگاه ویرجینیا تک در پژوهشی نو، روشی مبتنی بر کروماتوگرافی میکروگازی (μGC) برای تجزیه و تحلیل قابل حمل، سریع و دقیق دستکاری و ترکیب گازوئیل با نفت سفید ارائه نموده اند.

هدف گیری بهتر و نابودی تومور سرطانی با استفاده از نانوکِرم ها

تغییر شکل نانوحامل ها، یکی از راه های بهبود کارایی رهایش دارو های ضدسرطان است. (در حال حاضر، 90 درصد از نانوذرات تجویز شده کروی هستند.). از این رو، محققان در پی استفاده از نانوساختار های کرمی شکل هستند تا کارایی حمل و رهایش دارو بهینه سازی گردد.

موشک چینی به اقیانوس هند افتاد / نابودی قسمت اصلی ایستگاه فضایی چین

طبق پیش بینی های کارشناسان، این موشک صبح امروز وارد اتمسفر زمین شد. روزنامه پیپل دیلی چین در حساب کاربری توئیتر خود نوشت: بقایای موشک چینی لانگ مارچ 5 B در موقعیت طول جغرافیایی 72.47 درجه شرقی و عرض جغرافیایی 2.65 درجه شمالی وارد اتمسفر زمین شده است. بعلاوه بخش اعظم زباله فضایی هنگام گذر از اتمسفر سوخته است. پس از آن نشریه گاردین به نقل از رسانه دولتی چین بیان کرد این موشک در اقیانوس هند و نزدیک جزیره مالدیو فرود آمده است.

فناوری نوی برای تصویربرداری 3 بعدی از مغز

یک روش تصویربرداری نو ارائه شده است که فیلم های سه بعدی فوق العاده دقیق از مغز انسان ارائه می دهد. این روش دیدگاه های بی سابقه ای را در خصوص حرکت ضربان دار مغز ارائه داده و به پزشکان ابزار نوی برای تشخیص ناهنجاری ها می دهد به طوری که محققان بینش نوی درباره اختلالات عصبی می یابند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 23 تیر 1400 بروزرسانی: 23 تیر 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1667

به "ربات ها جای گوش پاک کن ها را هم گرفتند ، از سقوط موشک چینی به هند تا نابودی سرطان ها با نانوکرم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها جای گوش پاک کن ها را هم گرفتند ، از سقوط موشک چینی به هند تا نابودی سرطان ها با نانوکرم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید