روز جهانی جهانگردی، روزی برای لذت بردن از مفهوم واقعی زندگی

به گزارش استدیو مرینا، سفر همیشه بهترین راه برای نجات از خستگی و روزمره های زندگی است. جهان مملو از مسائل و زشتی ها بوده که ما سعی می کنیم با سفر و لذت بردن از زیبایی ها، اندکی به ذهن و قلب خود فرصت دهیم که به آرامش برسند. روز 27 سپتامبر که در تقویم ملی ما مطابق با 5 مهر بوده، روز جهانی جهانگردی است، سفری به سرزمین های دور و ناشناخته و لذت بردن از بودن در کنار مردمی با فرهنگ های متفاوت، لذت آرامش در کنار آب هایی خنک و زلال که حس زندگی را به رگ های خشک و نیمه جان ما تزریق می کند. بسیاری از کشورها هر سال به مناسبت روز جهانی گردشگری جشن هایی را برگزار می کنند و برای رونق اقتصادی خود و بیشتر درگیر کردن مردم با روز گردشگری، تخفیف ها و فرصت هایی را در اختیار مسافران داخلی و خارجی قرار می دهند.

روز جهانی جهانگردی، روزی برای لذت بردن از مفهوم واقعی زندگی

تاریخچه جهانگردی و روز گردشگری

مسافرت به مفهوم از جایی به جای دیگر رفتن بدون در نظر داشتن قصد مهاجرت، اشتغال یا اقامت مستمر، جهانگردی است. از نظر سازمان ملل متحد جهانگرد فردی است که کشوری به جز کشور خود را مورد بازدید قرار دهد به شرط اینکه این بازدید به منظور دست یابی به شغلی نباشد و حداقل 24 ساعت و حداکثر سه ماه در کشور میزبان توقف نماید و مسافرت او به دلایل زیر باشد: تفریح، استراحت، گذراندن تعطیلات یا شرکت در هم اندیشی ها. تاریخچه جهانگردی را می توان به گذشته های دور نسبت داد. در دوران پیش از اسلام برخی از یونانیان و رومیان به ایران سفر می کردند. تعدادی از آنان سفرنامه هایی با موضوع دیدار از ایران نوشته اند. در دوران بعد از اسلام نیز نخستین کسی که از اروپا به ایران سفر کرد و سفرنامه هایی در این باب نوشت، بنیامین تودلای اسپانیایی بود که در سال 1159 میلادی به کشورهای مختلف از جمله ایران سفر کرد. در قرن نوزدهم اصطلاح جهانگرد یا توریست جایگزین سیاح شد. ثروتمندان فرانسوی به جهت تکمیل تحصیلات و کسب تجربه های لازم زندگی مسافرت می کردند و این جوانان در آن زمان توریست نامیده می شدند. بعدها این اصطلاح برای افرادی به کار رفت که برای سرگرمی، وقت گذرانی و گردش به فرانسه سفر می کردند. اطلاعات در خصوص روز جهانی جهانگردی نشان می دهند که مسافرت به جهت استراحت و تفریح از اوایل قرن شانزدهم میلادی شروع شده است.

روز جهانی گردشگری، توسعه ای ارزشمند برای زندگی بهتر

سازمان جهانی گردشگری به اختصار (UNWTO) در شهر مادرید اسپانیا، یکی از نمایندگان سازمان ملل متحد بوده که وظیفه هدایت صنعت گردشگری را بر عهده دارد. سازمان جهانی گردشگری به عنوان محل گفتگوی کشورها درباره تجارب عملی آن ها هست. این سازمان نقش مهمی در ترفیع وضعیت تعهد و توانایی های موجود کشورهای در حال توسعه در زمینه گردشگری دارد. برای درک مفهوم روز گردشگری بهتر است بدانید که جهانگردی به طور کلی انواع مختلفی داشته است از جمله جهانگردی تفریحی، جهانگردی درمانی، جهانگردی فرهنگی، جهانگردی مذهبی، جهانگردی ورزشی، جهانگردی تجاری و جهانگردی سیاسی. امروزه گردشگری یکی از پر رونق ترین فعالیت های اقتصادی جهان است. این صنعت اکنون در بسکمک از کشورها با رشد سریع تر نسبت به سایر بخش های اقتصادی، یک صنعت پیشرو تلقی می شود. امروزه روز جهانی جهانگردی به قدری در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را صادرات نامرئی نام نهاده اند.

کلام پایانی در خصوص روز گردشگری

جهانگردی با انگیزه های مختلف از گذشته بین انسان ها رواج داشته و آثار مکتوب و به جا مانده از این گردش ها به نسل های مختلف بشری در شناختن تاریخ و جغرافیای مکان و شرایط زندگی و حکومتی گذشتگان کمک می کند. به مناسبت روز جهانی گردشگری بهتر است بدانید که جهانگردی می تواند چراغی برای جامعه باشد تا ضمن رونق بخشیدن به اقتصاد خود با فرهنگ ها، اقوام و زبان های مختلف آشنا شود و لذت بودن در کنار مردمی از سرزمین های مختلف را تجربه نماید.

منبع: همگردی
انتشار: 11 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 397

به "روز جهانی جهانگردی، روزی برای لذت بردن از مفهوم واقعی زندگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روز جهانی جهانگردی، روزی برای لذت بردن از مفهوم واقعی زندگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید