سفیر ایران در ونزوئلا: ونزوئلا و ایران به نیابت از دنیا به آمریکا نه گفتند

به گزارش استدیو مرینا، سفیر ایران در ونزوئلا ورود کشتی های ایرانی به ونزوئلا را پاسخ قاطع به سیاست های یکجانبه گرایی آمریکا برشمرد و بیان کرد که ونزوئلا و ایران به نیابت از دنیا به آمریکا نه گفتند.

سفیر ایران در ونزوئلا: ونزوئلا و ایران به نیابت از دنیا به آمریکا نه گفتند

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، حجت الله سلطانی سفیر ایران در ونزوئلا گفت که ورود نفتکش های ایرانی به آب های ونزوئلا، پاسخ قاطع این دو کشور به سیاست های یکجانبه گرایی آمریکا است.

سفیر ایرانی که با شبکه خبری المیادین گفت وگو می کرد، اضافه کرد: ایران و ونزوئلا به نیابت از دنیا به واشنگتن نه گفتند.

سلطانی با بیان اینکه ایران و ونزوئلا بر حق خود در تجارت آزاد به نیابت از دنیا تاکید نمودند، توضیح داد: آمریکا دیگر به کشورهای دنیا نمی تواند بگوید که چه کاری را انجام بدهند.

سفیر ایران در ونزوئلا اضافه کرد: واشنگن مجبور شد به توافقات بین المللی احترام بگذارد و اکنون بسیاری از کشورها برای دریافت حق و حقوق خود دیگر از آمریکا اجازه نمی گیرند.

وی با تاکید بر اینکه کشتی های ایرانی برای اولین بار در آمریکای جنوبی پهلو گرفته اند، اضافه کرد: این دستاورد فقط برای ایران و ونزوئلا نیست، بلکه برای کل دنیا است.

سفیر ایرانی گفت که منافع ایران ایجاب می نماید که از قاره ای به قاره ای دیگر برود و این دستآورد باعث می گردد که ایران و ونزوئلا بیشتر با یکدیگر همکاری نمایند. ایران همواره کنار کشور دوست مانند ونزوئلا خواهد ایستاد، حال بهای آن هر چه که می خواهد باشد.

سلطانی مطرح نمود: سوخت صادر شده ایران به ونزوئلا، تاثیر روی احتیاج مصرف داخلی ما ندارد. زمانی که ما در سال 2008 نگران کمبود سوخت بودیم، کشور ونزوئلا با ما همکاری کرد و ما آن را فراموش نخواهیم کرد.

سفیر ایران در کاراکاس تاکید نمود که ایران برای یاری به ونزوئلا در هر زمینه ای که احتیاج باشد، در آمادگی کامل واقع شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 978

به "سفیر ایران در ونزوئلا: ونزوئلا و ایران به نیابت از دنیا به آمریکا نه گفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر ایران در ونزوئلا: ونزوئلا و ایران به نیابت از دنیا به آمریکا نه گفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید