سندروم مرگ ناگهانی آریتمی چیست؟

به گزارش استدیو مرینا، سکته قلبی یکی از دلایل اصلی مرگ و میر در بریتانیا است و سالانه 66 هزار نفر در اثر این بیماری جان خود را از دست می دهند.

سندروم مرگ ناگهانی آریتمی چیست؟

زمانی که قلب به ناگهان پمپاژ خون به اندام ها را متوقف کند ایست قلبی رخ می دهد، در این حالت نفس بند می آید و مغز دچار کمبود اکسیژن می گردد.

یک میلیون و 400 هزار نفر در بریتانیا مبتلا به این بیماری جدی و مرگبارند.

در اینجا نگاهی می اندازیم به ماهیت سندروم مرگ ناگهانی آریتمی و اینکه این بیماری سالانه چند نفر را تحت تاثیر قرار می دهد:

سندروم مرگ ناگهانی آریتمی (SADS) چیست؟

بنیاد قلب بریتانیا می گوید سندروم مرگ ناگهانی آریتمی - که به آن اس ای دی اس هم گفته می گردد - زمانی پدید می آید که فرد به طور ناگهانی و غیرمنتظره براثر ایست قلبی جانش را از دست بدهد، اما علت ایست قلبی را نتوان پیدا کرد.

این بیماری سالانه 500 نفر را تحت تاثیر قرار می دهد و اغلب زمانی اتفاق می افتد که ریتم غیرطبیعی قلب که به آن آریتمی گفته می گردد درمان نگردد.

به گزارش سازمان ملی خدمات سلامت بریتانیا، ان اچ اس (NHS) بیش از دو میلیون نفر در بریتانیا دچار آریتمی یا مشکل ریتم قلب اند و اگر به موقع تشخیص داده گردد، بیشتر مبتلایان زندگی عادی خواهند داشت. گاهی اوقات بیماری قلبی ارثی است.

این موسسه خیریه گفته است چند بیماری وجود دارد که با ایجاد تغییرات بسیار جزئی در قلب موجب بروز اس ای دی اس می گردد. این بیماری ها شامل انواع گوناگون کاردیومیوپاتی، مجموعه ای از بیماری های ماهیچه قلب است که بر میزان، شکل و ضخامت آن تاثیر می گذارد. این بیماری ها همواره پیشگیری پذیر نیستند، اما گاهی اوقات می توانند ارثی باشند. نوع رژیم غذایی، مصرف الکل یا ابتلا به فشار خون بالا خطر ابتلا به آن را افزایش می دهد.

زمانی که علت سکته قلبی تعیین نباشد، می توان در کالبدشکافی اس ای دی اس را علت مرگ خاطرنشان کرد. این با مرگ ناگهانی قلبی که به علت وجود مسئله ای در ساختار قلب رخ می دهد، فرق دارد.

منبع: فوت و فن / independentpersian.com
انتشار: 8 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2194

به "سندروم مرگ ناگهانی آریتمی چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سندروم مرگ ناگهانی آریتمی چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید