سه اصل طلایی که می تواند روما را پیروز رقابت اسکار 2019 کند

به گزارش استدیو مرینا، آلفونسو کوارون کارگردان فیلم سینمایی روما (Roma) که از آثار تحسین شده سال جاری است و موفق شد در جشنواره فیلم ونیز شیر طلایی جشنواره را به دست بیاورد از سه اصل اساسی در ساخت فیلم جدیدش نامبرده است. سه اصلی که می توانند از عوامل مهم موفقیت فیلم در اسکار 2019 به حساب بیایند.

سه اصل طلایی که می تواند روما را پیروز رقابت اسکار 2019 کند

اولین اصلی که فیلم روما را شکل داده استفاده از تجربیات واقعی است. فیلم برداشتی است از زندگی واقعی و کودکی خود کارگردان در مکزیک. جنبه واقعی اثر می تواند تاثیری انکارناپذیر بر روند باورپذیری آن بگذارد و احتمالا یکی از دلایل مهم موفقیت فیلم بوده و در ادامه نیز به موفقیت هر چه بیشتر فیلم یاری خواهد نمود.

ضلع دیگر مثلث طلایی که روما را شکل داده خاطره است. آنچه فیلم را پیش می برد جریانی است از خاطرات، جزییاتی که در گذشته نهفته اند و برای پیشبرد فیلم ضروری به نظر می رسند.

نهایتا استفاده از تصاویر سیاه و سفید در کنار بهره برداری از دوربین دیجیتال اصل سومی است که کوارون از آن نام می برد. به گفته این کارگردان مکزیکی روما باید سیاه و سفید می بود تا ارتباط خود را با گذشته حفظ کند و در عین حال باید با دوربین دیجیتال ساخته می شد تا ارتباطش را با حال حاضر از دست ندهد.

کوارون در این باره می گوید بعد از ساعت ها مکالمه تلفنی با امانوئل لوبزکی به این نتیجه رسیده که باید فیلم را سیاه و سفید و با دوربین دیجیتال ضبط کند. لوبزکی فیلم بردار مشهوری است که پیش از این هم در آثاری چون فرزندان انسان (Children of Men) و جاذبه (Gravity) با کوارون همکاری داشته است.

روما آخرین ساخته آلفونسو کوارون و به باور بسیاری از منتقدین شخصی ترین فیلمی که او تا به حال ساخته قرار است چهارشنبه همین هفته در سینماها و شبکه نت فلیکس پخش گردد. روما در قیاس با اغلب آثاری که نت فلیکس فراوری می نماید اکرانی نسبتا گسترده تر خواهد داشت تا شانس فیلم برای رقابت در اسکار 2019 افزایش یابد.

فیلم همین حالا هم شانس بسیاری برای بردن جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان دارد اما کوشش نت فلیکس برای توزیع و تبلیغ گسترده تر فیلم به دلیل بالابردن شانس آن در رقابت برای جایزه بهترین فیلم (Best Picture) است.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 21 فروردین 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 81

به "سه اصل طلایی که می تواند روما را پیروز رقابت اسکار 2019 کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سه اصل طلایی که می تواند روما را پیروز رقابت اسکار 2019 کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید