گورمن: اپل همچنان روی توسعه آی مک پرو با نمایشگر بزرگ تر کار می کند

به گزارش استدیو مرینا، به گفته مارک گورمن، تحلیلگر و روزنامه نگار معروف حوزه فناوری از خبرگزاری بلومبرگ، اپل همچنان روی توسعه آی مک پرو با نمایشگر بزرگ تر و تراشه قدرتمندتر برای عرضه در بازار کار می کند.

گورمن: اپل همچنان روی توسعه آی مک پرو با نمایشگر بزرگ تر کار می کند

این روزنامه نگار مطرح بلومبرگ در نوترین نسخه از خبرنامه هفتگی Power On خود گفت که اپل در حال کار بر روی حداقل دو مدل آی مک است که احتمالاً از سری تراشه های M3 بهره خواهند برد. گورمن می گوید که اپل احتمالاً در سال 2023 یک آی مک 24 اینچی بازطراحی شده با تراشه استاندارد M3 را روانه بازار خواهد کرد و همچنین علاوه بر آن ها، روی توسعه یک آی مک رده بالا نیز کار می کند.

او در ادامه توضیحات خود افزود: من همچنان معتقدم که اپل در حال کار بر روی یک آی مک با صفحه نمایش بزرگتر برای عرضه در بازار است. تصور من این است که این مدل از نوعی تراشه M3، احتمالاً M3 پرو و M3 مکس به عنوان قلب تپنده بهره می برد. این فرایند همچنین با تراشه های مک بوک پرو نیز مطابقت دارد. اما فکر نمی کنم ترکیب مک استودیو یا مک مینی با نمایشگر اپل استودیو، آن را برای بسیاری از کاربران حرفه ای که می خواهند صفحه نمایش بزرگ تری داشته باشند، بهینه کند.

پیش تر نیز این تحلیلگر در خبرنامه خود نوشت که اپل در حال آماده سازی یک آی مک مبتنی بر تراشه M3 است. طبیعتاً در رابطه با ویژگی های این تراشه نمی توانیم با قاطعیت صحبت کنیم و به عنوان مثال نمی دانیم که از کدام فناوری ساخت استفاده می کند.

شرکت TSMC که بزرگ ترین تولیدکننده تراشه های موبایل محسوب می شود و تمام تراشه های اپل را تولید می کند، به تازگی اعلام کرده که در نیمه دوم سال 2022 تولید انبوه تراشه های 3 نانومتری را آغاز می کند. بر اساس برخی گزارش ها، اپل قصد دارد در سال 2023 از تراشه های 3 نانومتری برای محصولات خود استفاده کند. این یعنی احتمالاً M3 هم مبتنی بر فناوری ساخت 3 نانومتری خواهد بود.

باید خاطر نشان کنیم که در مارس 2021، اپل تولید آی مک پرو را متوقف کرد و دقیقاً یک سال بعد آن یعنی در مارس 2022، توقف تولید مدل 27 اینچی مبتنی بر اینتل آی مک را گفت و آی مک 24 اینچی با تراشه M1 را به عنوان تنها مدل آی مک به جای مانده برای فروش در اختیار کاربران قرار گرفته است.

در حال حاضر، اپل آی مک 27 اینچی را با مک استودیو و نمایشگر استودیو دیسپلی جایگزین کرده است و برخی منابع ادعا می کنند که آی مک رده بالایی در حال توسعه نیست، اما گورمن از جمله کارشناسانی است که بر این باور است یک آی مک قدرتمندتر و بزرگ تر در آینده ای نزدیک به کاربران معرفی خواهد شد.

این روزنامه نگار مطرح در گزارش قبلی خود به محصولاتی نظیر مک مینی با تراشه M2، مک مینی با تراشه M2 پرو، مک بوک پروهای 14 اینچی و 16 اینچی با تراشه های M2 پرو و M2 مکس و مک پرو با تراشه های M2 اولترا و M2 اکستریم به عنوان مک های نو M2 اپل اشاره کرد، اما در آن گزارش حرفی از آی مک نو این شرکت نزد. بنابراین طبق این تفاسیر می توان نتیجه گرفت که اپل این محصول را با تراشه M2 معرفی نخواهد کرد و می توان امیدوار بود که در اواخر سال آینده همراه با تراشه های نو M3 از آن رونمایی شود.

گورمن انتظار دارد که یک آی مک 24 اینچی به روزرسانی شده در میان اولین سری های مک های M3 باشد که شامل مک بوک ایر 13 اینچی به روزرسانی شده، مک بوک ایر کاملاً نو 15 اینچی و احتمالاً یک نوت بوک 12 اینچی نو خواهد بود. پیش تر نیز در این رابطه مینگ-چی کو، دیگر تحلیلگر مشهور محصولات اپل، در توییت خود نوشت که اپل عرضه نسل نو آی مک پرو و مک پرو را به سال 2023 موکول کرده است.

در سال های اخیر، اپل دو مدل اصلی آی مک را برای فروش روانه بازار کرد: یک مدل 21.5 اینچی و یک مدل قدرتمندتر 27 اینچی. در اوایل سال جاری، مدل 21.5 اینچی با یک مدل کاملاً نو 24 اینچی مجهز به تراشه M1 جایگزین شد. باید دید در ادامه چه اخبار دیگری در مورد این محصول اپل در رسانه های خبری منتشر خواهد شد.

منبع: Macrumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 مرداد 1401 بروزرسانی: 2 مرداد 1401 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2057

به "گورمن: اپل همچنان روی توسعه آی مک پرو با نمایشگر بزرگ تر کار می کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گورمن: اپل همچنان روی توسعه آی مک پرو با نمایشگر بزرگ تر کار می کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید