طرز تهیه ماکارونی با مرغ مرحله به مرحله

به گزارش استدیو مرینا، مامان مرغ دوست ندارم خب، دلم ماکارونی می خواد، می شه امروز یه غذای خوشمزه بپزی؟ اگر شما هم دغدغه استفاده از گوشت مرغ در غذاهایتان را دارید، می توانید ماکارونی با مرغ درست کنید. این غذا هم خوش طعم است و هم می توانید به راحتی آن را در منزل خود تهیه کنید. در طرز تهیه ماکارونی خوشمزه با مرغ هم می توانید از فیله و هم می توانید از گوشت چرخ شده مرغ بهره ببرید. در این مقاله از مجموعه مقالات خبرنگاران مگ به معرفی روش های مختلف تهیه ماکارونی با مرغ پرداخته ایم. میزان مواد اولیه برای یک خانواده چهار نفره نوشته شده است. با ما همراه باشید.

طرز تهیه ماکارونی با مرغ مرحله به مرحله

طرز تهیه ماکارونی با مرغ و سویا

سویاها را قبل از پختن در آب گرم خیس نموده و پس از بیست دقیقه آن را آبکشی کنید. سینه های مرغ را به تکه های کوچکی برش دهید. پیاز، سیر و فلفل دلمه ای را هم خرد کنید. ابتدا پیازها را سرخ کنید. پس از طلایی شدن سیر و فلفل دلمه را هم به پیازها اضافه نموده و تفت دهید. سینه مرغ برش داده شده و سویا را به مواد درون تابه اضافه کنید و اجازه دهید کامل سرخ شوند. پس از سرخ شدن تمام مواد رب گوجه را با سایر مواد تفت دهید.

در قابلمه اندازهی آب بریزید و پس از جوش آمدن ماکارونی ها را به آن اضافه کنید. بعد از 5 دقیقه ماکارونی را آبکشی کنید و با آب سرد آن ها را بشویید. درون قابلمه کمی روغن بریزید. سیب زمینی، نان لواش یا اندازهی ماکارونی داخل روغن بریزید تا کف قابلمه را به خوبی بپوشاند. مواد ماکارونی را درون قابلمه بریزید و با به جای مانده ماکارونی ها روی آن ها را بپوشانید. سپس در قابلمه را به همراه دم کنی گذاشته و اجازه دهید بیست دقیقه الی نیم ساعت مواد روی شعله کم بپزند.

برای مطالعه بیشتر: طرز تهیه سالاد پاستا، راحت و لذیذ

مواد لازم برای ماکارونی با مرغ و سویا

عنواناندازه
ماکارونی400 گرم
سینه مرغ2 عدد (حدود 300 گرم)
سویای خیس نخورده1 فنجان
پیاز بزرگ1 عدد
سیر2 حبه
فلفل دلمه ای1 عدد
رب گوجه2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و روغنبه اندازه لازم

طرز تهیه ماکارونی با مرغ چرخ نموده

پیاز، سیر و فلفل دلمه ای را خرد کنید. در یک تابه نسبتا بزرگ پیاز را سرخ کنید تا طلایی شوند. سپس زردچوبه، سیر و فلفل دلمه ای را به آن اضافه نموده و تفت دهید. مرغ چرخ نموده را به مواد اضافه نموده و خوب سرخ کنید تا طعم خامی آن گرفته گردد. سپس رب گوجه را هم درون تابه ریخته و خوب هم بزنید. سرخ شدن رب گوجه باعث خوش رنگ تر شدن غذای شما می گردد.

در یک قابلمه اندازهی آب بریزید و پس از جوش آمدن ماکارونی و نمک را به آن اضافه کنید. بعد از نرم شدن ماکارونی ها آن ها را آبکشی نموده و با آب سرد بشویید تا نشاسته های اضافه نداشته باشند. قابلمه را روی حرارت گذاشته و اندازهی روغن برای ته دیگ در آن بریزید. نصف ماکارونی ها را درون قابلمه ریخته سپس موادی که از قبل آماده نموده اید را به آن اضافه کنید. به جای مانده ماکارونی ها را روی مواد بریزید و درب قابلمه را بزنید. پس از 20 دقیقه غذای شما آماده است.

برای مطالعه بیشتر: طرز تهیه ماکارونی خوشمزۀ ایرانی با گوشت

مواد لازم برای ماکارونی با مرغ چرخ نموده

عنواناندازه
ماکارونی400 گرم
مرغ چرخ نموده 300 گرم
پیاز بزرگ1 عدد
سیر2 حبه
فلفل دلمه ای1 عدد
رب گوجه2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و روغنبه اندازه لازم

طرز تهیه ماکارونی با فیله مرغ

فیله های مرغ را به تکه های کوچکی برش دهید. سپس پیاز، سیر و فلفل دلمه ای را خرد کنید. پیازها را درون تابه بریزید و تفت دهید. پس از طلایی شدن پیازها، اندازهی زردچوبه، سیر و فلفل دلمه ای را به آن اضافه کنید. تکه های مرغ را به مواد ماکارونی اضافه کنید و آن قدر تفت دهید تا کاملا بپزند. سپس رب گوجه را به تابه اضافه نموده و تفت دهید.

در قابلمه اندازهی آب ریخته و آن را روی حرارت بگذارید تا جوش بیاید. سپس ماکارونی ها را درون آب بریزید و بعد از 5 دقیقه آبکشی کنید. مجددا قابلمه را روی حرارت بگذارید و اندازهی روغن درون آن بریزید. اندازهی نان، ماکارونی، سیب زمینی یا بادمجان کف قابلمه قرار دهید و نصف ماکارونی ها را به آن اضافه کنید. مواد سرخ شده را روی ماکارونی ها بریزید. در نهایت به جای مانده ماکارونی ها را روی مواد بریزید و درب قابلمه را بگذارید. پس از نیم ساعت غذای شما آماده است.

برای مطالعه بیشتر: طرز تهیه پاستا آلفردو با مرغ و قارچ به روش رستورانی و بسیار خوشمزه

مواد لازم برای تهیه ماکارونی با فیله مرغ

عنواناندازه
ماکارونی400 گرم
فیله مرغ 300 گرم
پیاز بزرگ1 عدد
سیر2 حبه
فلفل دلمه ای1 عدد
رب گوجه2 قاشق غذاخوری
نمک، فلفل، زردچوبه و روغنبه اندازه لازم

منبع

hh-hm.com

سخن آخر

ماکارونی غذایی همه پسند و خوش طعم است. شما می توانید از قبل تکه های کوچک فیله یا سینه مرغ را در فریزر خود نگهداری نموده و برای تهیه این غذا از آن ها بهره ببرید. اگر فرزندتان به گوشت مرغ یا جویدن آن علاقه ای ندارد می توانید از گوشت مرغ چرخ نموده بهره ببرید. هویج، قارچ و نخودفرنگی به خوشمزه تر شدن ماکارونی شما یاری می نماید. اگر هنگام غذا سرو متوجه شدید رب گوجه ماکارونی تان کم است می توانید اندازهی سس کچاپ به غذای خود اضافه کنید.

سوالات متداول

  • از چه سبزیجاتی برای تهیه ماکارونی با مرغ می توان استفاده کرد؟

در طرز تهیه ماکارونی با گوشت مرغ می توانید از از سبزیجاتی مانند نخودفرنگی، قارچ، هویج، کرفس یا کدو بهره ببرید.

  • در تهیه ماکارونی از چه گوشت دیگری می توان استفاده کرد.

در تهیه ماکارونی می توانید از گوشت چرخ نموده گوسفند یا گوساله و یا گوشت بوقلمون بهره ببرید. اما توجه داشته باشید که زمان پخت هر کدام از این گوشت ها با یکدیگر فرق دارد.

  • در تهیه ماکارونی با مرغ از کدام ماکارونی ها می توان استفاده کرد؟

برای تهیه این غذا بهتر است از انواع ماکارونی های رشته ای بهره ببرید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 تیر 1403 بروزرسانی: 22 تیر 1403 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2272

به "طرز تهیه ماکارونی با مرغ مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه ماکارونی با مرغ مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید