ظریف در گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی: با تحریم های آمریکا علیه ملت ایران همراهی نکنید

به گزارش استدیو مرینا، وزیر خارجه ایران در گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی از این کشور خواست که تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران را هم بر اساس تعهدات برجامی و هم به دلیل ملاحظات انسانی رعایت نکند.

ظریف در گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی: با تحریم های آمریکا علیه ملت ایران همراهی نکنید

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، دومینیک راب وزیر امور خارجه انگلیس و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امشب (دوشنبه) تلفنی مصاحبه کردند.

در این مصاحبه در مورد آخرین تحولات شیوع کرونا در ایران و دنیا، تحریم های یکجانبه آمریکا، برجام، مسائل کنسولی دوجانبه و نیز تحولات منطقه ای رایزنی و مصاحبه شد.

ظریف در این مصاحبه ضمن قدردانی از یاری های ارسالی اتحادیه و سه کشور اروپایی به ایران برای مقابله با کرونا، تحریم های غیر قانونی و یکجانبه آمریکا را مانعی بر سر راه مبارزه با این اپیدمی دنیای خواند و از انگلیس خواست در این شرایط، تحریم های ظالمانه آمریکا ضد ملت ایران را هم بر اساس تعهدات برجامی خود و هم به دلیل ملاحظات انسانی رعایت نکند.

لازم به ذکر است محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 22 اسفند ماه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت برطرف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید کرد.(اینجا بخوانید)

از سوی دیگر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز روز آدینه با ارسال نامه ای به سران تعدادی از کشور ها با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تبدیل شدن آن به یک اپیدمی دنیای، متذکر شده است که در این شرایط، جمهوری اسلامی ایران بر خلاف سایر کشور های درگیر با موانع و محدودیت های جدی روبرو است که ناشی از تحمل دو سال تحریم های گسترده غیرقانونی، سیاست فشار حداکثری و کارشکنی های سیستماتیک دولت آمریکا می باشد.

وزیر خارجه ایران در پی شیوع کرونا با وزرای خارجه چین، روسیه، صربستان، اتریش، فرانسه٬ سوئیس، نروژ، پاکستان، کویت، عراق، جمهوری آذربایجان، امارات عربی متحده، کرواسی و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تلفنی مصاحبه نموده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 15 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 821

به "ظریف در گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی: با تحریم های آمریکا علیه ملت ایران همراهی نکنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ظریف در گفتگوی تلفنی با همتای انگلیسی: با تحریم های آمریکا علیه ملت ایران همراهی نکنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید