یاری 10 میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش استدیو مرینا، وزیر خارجه کویت در گفت وگوی تلفنی پیش از ظهر امروز با ظریف از یاری انسان محبت آمیز 10 میلیون دلاری این کشور به ایران برای مقابله با کرونا اطلاع داد.

یاری 10 میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، شیخ احمد ناصر الجابر الصباح وزیر امور خارجه کویت پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در تبادل نظری تلفنی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی با دولت و ملت ایران در مبارزه با شیوع کرونا از یاری انسان محبت آمیز 10 میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا اطلاع داد.

در این تبادل نظر وزیر امور خارجه کشورمان ضمن قدردانی از دولت و ملت کویت، مبارزه با کرونا را مسئله ای جهانی و مستلزم همکاری منطقه ای و جهانی برشمرد و با تقبیح تحریم های یکجانبه و غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران از کویت خواست در پویش جهانی برای توقف و بی توجهی به این تحریم های غیر انسانی مشار کت فعال کند.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران روز پنجشنبه 22 اسفند ماه در نامه ای به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل که رونوشت آن برای روسای سازمان های بین المللی و وزرای خارجه همه کشورها ارسال شد، بر ضرورت برطرف تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران برای مقابله با کرونا تأکید نموده بود.(اینجا بخوانید)

از سوی دیگر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران نیز روز آدینه با ارسال نامه ای به سران تعدادی از کشور ها با اشاره به شیوع ویروس کرونا و تبدیل شدن آن به یک اپیدمی جهانی، متذکر شده است که در این شرایط، جمهوری اسلامی ایران بر خلاف سایر کشور های درگیر با موانع و محدودیت های جدی روبرو است که ناشی از تحمل دو سال تحریم های گسترده غیرقانونی، سیاست فشار حداکثری و کارشکنی های سیستماتیک دولت آمریکا می باشد.

به گزارش فارس، روز گذشته نیز سه محموله یاری از سوی یونیسف، امارات عربی متحده و ازبکستان به ایران ارسال شد.

یاری یونیسف (صندوق بچه ها سازمان ملل متحد) سومین محموله ارسالی به ایران بود.یاری های یونیسف علاوه بر اقلام پزشکی، دستورالعمل های این صندوق به زبان فارسی برای نگهداری و حمایت از بچه ها در مقابل کرونا و ایجاد فضایی امن برای بچه ها در خانه در شرایط شیوع کرونا در جامعه را در برمی گیرد.

در پی شیوع کرونا وزرای خارجه چین، روسیه، صربستان، اتریش، فرانسه٬ سوئیس، نروژ، پاکستان، کویت، عراق، جمهوری آذربایجان، امارات عربی متحده، کرواسی، انگلیس و همچنین جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با وزیر امور خارجه ایران تلفنی تبادل نظر کردند.

سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ایران پیش از این اعلام نموده بود که علاوه بر یاری های چین، ترکیه، امارات عربی متحده، آلمان، فرانسه و انگلیس، یاری های نقدی و تجهیزات پزشکی از ژاپن، قطر، جمهوری آذربایجان و روسیه دریافت شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 16 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 822

به "یاری 10 میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یاری 10 میلیون دلاری کویت به ایران برای مقابله با کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید