عجیب ترین اشیایی که به ساحل برگشته اند

به گزارش استدیو مرینا، بشر تنها پیروز به اکتشاف و آنالیز در 5 درصد اقیانوس ها شده شده است. اقیانوس هایی که 70 درصد کره زمین را فراگرفته اند. همیشه اشیایی از دریاها و اقیانوس ها راهی ساحل می شوند. این اشیا ممکن است ساخته دست بشر باشند یا سفری از اعماق اقیانوس به ساحل داشته باشند. با خبرنگاران همراه باشید.

عجیب ترین اشیایی که به ساحل برگشته اند

بمب

وقتی خانواده ای انگلیسی در طی سفری به لب دریا می رسند و در ساحل مستقر می شوند، مادر خانواده در حالی آغاز به عکس دریافت از بچه هایش می نماید، که آن ها مشغول بازی با توپ فلزی هستند که نیمی از آن با صدف پوشانده شده است.

در ابتدا همه با دیدن یک شی به این بزرگی به فکر فرو رفته بودند، تا اینکه با دیدن نوشته حاشیه آن متوجه شدند که این شی یک بمب عمل ننموده است. این بمب در ساحل پارک پمبری کانتری (Pembrey Country) در جنوب ولز به ساحل رسیده بود.

این بمب از بازماندگان جنگ جهانی دوم بود و هفتاد سال قدمت داشت. خوشبختانه نیروهای دریایی این بمب را به صورت کنترل شده منفجر کردند.

چشم هیولا

در سال 2012 چشمی در ساحل پیدا شد که انقدر بزرگ بود که گویی متعلق به یک اژدها بوده است. این چشم در حالی به سواحل فلوریدا رسید که کاملا سالم و دست نخورده بود و از آن خون می چکید. پس از اینکه سریعا آن را در یخ قرار دادند، برای تجزیه و تحلیل بیشتر به موسسه تحقیقاتی فلوریدا ارسال شد.

این چشم متعلق به یک اره ماهی در اقیانوس بوده است. وزن این اره ماهی بیش از 450 کیلوگرم تخمین زده شده بود. اره ماهی ها تنها عضو از خانواده ماهی های دریایی هستند که آرواره ای بسیار بزرگ و همانند اره دارند. این ماهی از اره خود برای قطعه قطعه کردن طعمه و شکارش استفاده می نماید. اره ماهی ها با وجود اینکه از خودشان گرما فراوری می نمایند و گرماده هستند، ولی برای بقا به منبع گرمایی از محیط اطراف وابسته هستند. آنها ارگان هایی در مجاورت چشم هایشان دارند که گرما را به مغزشان می رساند و وسعت دیدشان را بهبود می بخشد. از بیش از 25 هزار گونه ماهی فقط 22 ماهی قادر به جذب گرما بدون ایجاد صدمه به خود هستند.

لشگری از اسکوئیدها

وقتی در 19 ژانویه سال 2005 خورشید بر ساحل نیوپورت (Newport) در کالیفرنیا طلوع می نماید، 500 موجود با ظاهری عجیب، آرمیده بر شن های ساحل مشاهده شدند. برخی از آنها 2 متر طول و 45 کیلوگرم وزن داشتند. اسکوئیدها (ماهی مرکب) در آب رنگارنگ و زیبا هستند، ولی در خشکی کاملا رنگ پریده و شوم به نظر می رسند. صدها اسکوئید دیگر در سپتامبر 2011 نیز به ساحل نشستند.

بیش از هزار اسکوئید در عمق 200 تا 700 متری اقیانوس آرام زندگی می نمایند. ماهی گیرهای مکزیکی به دلیل خشونت بالای این ماهی ها به آنها لقب شیاطین سرخ داده اند. اسکوئیدها از نوک مکنده ی خود برای نیش زدن دیگر ماهی ها استفاده می نمایند و آنها را بعد از خرد و له کردن می بلعند. اسکوئیدها همدیگر را نیز می خورند!

پای انسان

در سال 2011 دختری یک کفش در ساحل سیلیش (Salish) کانادا پیدا کرد. البته پای انسان هنوز داخل کشف بود! تا فوریه 2016، دقیقا 16 پای انسان در همان منطقه پیدا شده بود. چندین پا نیز به صورت جفتی متعلق به یک فرد شامل 5 مرد و 1 زن بوده است. این مورد عجیب نظر بسیاری رسانه ها را به خودش جلب کرد. برخی از ساکنان این شهر نیز به شوخی کفش هایی را در ساحل مخفی کردند.

حدس و گمان ها در رابطه با پیدا شدن پاها در ساحل به دو مورد فاجعه ای طبیعی و قتلی زنجیره ای محدود می شد. در حالی که برخی افراد معتقد هستند این پاها بازمانده ای از سانحه هواپیما یا ازدیاد جمعیت برخی مناطق است، جرم شناسان بر این باورند آب دریا به احتمال زیاد موجب جدایی پاهای قربانی از خود قربانی شده است. دو قربانی که شناسایی شدند از اختلال های ذهنی رنج می بردند.

از این به بعد اگر کفشی در ساحل دیدید، زیاد کنجکاو نشوید!

مواد مخدر

دوباره به فلوریدا برمی گردیم. پیدا کردن انواع زباله، محموله های دریایی یا حتی مقدار زیادی ماریجوانا در سواحل اتفاقی عادی است که در همه جا ممکن است پیش آید. با این حال کشف 25 کیلو کوکائین در سال 2016 رکوردها را جابجا کرد. این مواد مخدر در آجرها جاسازی و با پلاستیکی مشکی کاملا پوشیده شده بودند. رئیس دفتر پلیس فلوریدا قیمت این اجناس را در بازار کلی فروشان 600 هزار دلار و به صورت خورده فروشی تا 2 میلیون دلار تخمین زد. عجیب ترین قسمت در خصوص این اکتشاف به مبدا اجناس برمی گردد. این مواد مخدر از کجا آمده اند و چگونه به آمریکا رسیده اند؟ چطور ممکن است شخصی این همه سود را به دریا بریزد؟ تا کنون هیچکس ادعای مالکیت اجناس را ننموده است.

گوی های قیری سمی

وقتی گوی های تیره و چسبناک در سال 2015 تمام ساحل را فرادریافتد، سرتاسر بندر جنوبی لس آنجلس بسته شد. این گوی ها هم بوی تعفن می دادند و هم آتش زا بودند.

تیمی متخصص بیش از 220 کیلوگرم نفت خام را از لب ساحل پاکسازی کرد. این موضوع اتفاقی کاملا غیرعادی بود. اقیانوس این مواد قیری را هزاران کیلوکتر جابجا نموده بود و در طول راستا غلظت مواد را نیز بالاتر برده بود. این ماده خام تازه و فرار بود و در فاز مایع قرار داشت.

دیوید ولنتاین (David Valentine)، پروفسور محقق در زمینه نفت گاز در دانشگاه بارسلون اسپانیا، متوجه ماده ای ژله ای بر روی قیر شد و به این نتیجه رسید که این ماده نفت خام است. این نفت خام به سمت سواحل غربی شناور بوده است. ترکیدن لوله نفتی در سانتا باربارا (Santa Barbara) در اوایل همان ماه باعث توزیع 80 هزار کیلوگرم نفت به اقیانوس آرام شده بود. زیست شناسان بر این باور بودند این نشت جان 115 پرنده، 46 شیر دریایی و 12 دلفین را گرفته است.

پیغامی عجیب در بطری

تا به حال صفحات بی شماری دست نویس بشر شده اند، در بطری قرار گرفته و با امواج دریا همسفر شده اند. پیغام داخل بطری ها معمولا شامل نامه هایی عاشقانه یا اعتراف به عمیق ترین رازهای مردم می شوند. اما همواره هم این گونه نیست!

پیغامی در داخل بطری شیشه ای در کنار دریا نظر شخصی در کالیفرنیا را جلب می نماید. اما وقتی بطری باز می گردد به هر چیزی شباهت دارد جز نامه ای عاشقانه!

بطری لب ریز از مایعی صورتی رنگ بود. بعد از خالی کردن مایع بطری، آن شخص کروات مشکی و کلفتی که دور عکس پیچیده شده بود را باز کرد. عکسی از یک زن ظاهر شد. یک نفر یک سنجاق هم به عکس زده بود و احتمالا وردی هم خوانده بود و آن را به دریا انداخته بود. در افسانه ها گفته می گردد که معمولا وقتی یک شخص یا شی را نفرین می نمایند آن را به یک جسم مادی وصل می نمایند که با از بین بردن آن واصل، نفرین هم از بین برود. در اینجا سنجاق حکم واصل را داشت.

جنگلی از درختان سربریده

این گنجینه منحصربه فرد نتیجه دست رنج دریا نبوده است. بعد از طوفانی نادر در بندر کاردیگان (Cardigan) در ولز، تمام شن های لب دریا جابجا می شوند و این جنگل سر از خشکی بیرون می آورد. درختان بلوط، توس، کاج و توسکا که دوباره رنگ آفتاب را دیده بودند، بین 4500 تا 6000 سال پیش زنده بودند. همچنین نشانه هایی مبنی بر اینکه افرادی در لب ساحل قلمرو خود را رهبری می کردند نیز مشاهده شده بود. با پایین آمدن سطح آب دریا، باستان شناسان گذرگاهی چوبی و باقی مانده آتشکده ای تاریخی را نیز کشف کردند.

گویا بندر کاردیگان محل استقرار حکومتی افسانه ای و البته غرق شده است که به داستان اتلنتیس ولز مشهور است (جزیره ای که گویند سابقا در مغرب جلب الطارق وجود داشته و در اثر زلزله به دریا فرورفته است). افسانه ها بر این باورند دوشیزه ای به نام مررید (Mererid) از وظایفش سرباز زده و باعث عذابی از طرف خدا شده بود و سیلی عظیم تمام پادشاهی را از بین برد. با بازگشت این جزیره به سطح زمین احتمالا این دوشیزه بالاخره راهی برای تغییر سرنوشت خود پیدا نموده باشد.

ماده چسبناک

در مارس سال 2016 میلادی، ماده چسبناک سفید خاکستری که 4 متر نیز طول داشت به ساحل آکاپولکو (Acapulco) مکزیک رسید. ناظرین متعجب بودند که این ماده تکه ای از یک قلاب ماهی گیری است یا شایدم یک موجود کشف نشده دریایی. این ماده نه بوی خاصی داشت نه چهره ای چندش آور.

جیمز مید (James Mead) از موزه تاریخ ملی بعد از آنالیز و تحقیق به این نتیجه رسید این هیولا در واقع نیمه بالایی یک نهنگ اسپرمی است.نهنگ اسپرمی نوعی ماهی با بافت شل بدن است که می تواند تا 21 متر رشد کند.

کوسه گوبلین

تعداد کوسه گوبلین هایی (Goblin Shark) که زنده از آب گرفته شده اند بیش از انگشتان دست نمی گردد. این گونه خاص از کوسه که ظاهری شیطانی هم دارد (لغت Goblin در واقع یک موجود زشت در کتاب داستان بچه ها است که دوست دارد مردم را فریب دهد)، 6 متر طول دارد. احتمالا کوسه های بزرگ تری نیز در اعماق دریا شنا می نمایند.

اخیرا کوسه ای در عمق 200 متری دریا توسط ماهیگیری نزدیک ایدن (Eden) در جنوب شرقی سواحل استرالیا شکار شده است. این گوبلین چهارمین کوسه ای است که در موزه ملی استرالیا خشک می گردد.

آرواره گوبلین می تواند هنگام شکار از دهانش بیرون آید و به شکار آسیب برساند. برای درک بهتر زبان قورباغه را در نظر بگیرید. این آرواره باعث می گردد شکار در آن گیر کند و ماهی درسته بلعیده گردد. نسل این گونه کوسه ها کاملا منقرض شده است و گوبلین ها در واقع فسیل های زنده هستند.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 17 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 414

به "عجیب ترین اشیایی که به ساحل برگشته اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین اشیایی که به ساحل برگشته اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید