عدم ثبت نام یک درصد دانش آموزان برای دریافت کتب درسی

به گزارش استدیو مرینا، معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با اشاره به توزیع کتب درسی در میان دانش آموزان، نسبت به عدم ثبت نام و سفارش کتاب درسی یک درصد از دانش آموزان ابراز نگرانی کرد اظهار امیدواری کرد که عدم ثبت نام به معنای نیامدن به مدرسه و ترک تحصیل آنها نباشد.

عدم ثبت نام یک درصد دانش آموزان برای دریافت کتب درسی

علی باقرزاده در گفت وگو با خبرنگاران، درباره روند توزیع کتب درسی و در پاسخ به اینکه آیا کتاب درسی به دست همه دانش آموزان رسیده است؟ اظهار کرد: کتب درسی توزیع شد و در اختیار دانش آموزان نهاده شد.

وی اضافه کرد: اما یک نگرانی ما این است که به طور میانگین هنوز یک درصد بچه ها در سامانه فروش کتب ثبت نام ننموده اند. امیدواریم آنها که ثبت نام ننموده اند، دلایلی چون تغییر محل زندگی داشته باشند یا منتظر انتخاب رشته باشند؛ وگرنه نخریدن کتاب نشانه بدی است از اینکه احتمالا این دانش آموزان به مدرسه نمی آیند.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه اطلاعات این گروه از دانش آموزان را استخراج نموده ایم و مداوم در اختیار استان ها قرار می دهیم گفت: در گردهمایی اخیر مدیران کل استانی فهرست این دانش آموزان استخراج شد و در اختیار مسئولان مربوط نهاده شد.

باقرزاده ادامه داد: البته هفته گذشته این رقم 2.5 درصد بود که تا 30 شهریور به یک درصد کاهش یافت. با این حال هنوز یک درصد افراد کتاب نخریده اند که امیدواریم به معنای نیامدن به مدرسه نباشد.

وی توضیح داد: ما به ادارات استانی اطلاع رسانی می کنیم و موضوع مدام پیگیری می گردد و معین است ثبت سفارش کدام استان کمتر بوده و کاهش یافته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 387

به "عدم ثبت نام یک درصد دانش آموزان برای دریافت کتب درسی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عدم ثبت نام یک درصد دانش آموزان برای دریافت کتب درسی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید