غلامی: اساتید حق التدریس را قبول نداریم ، سابقه بی سابقه، دریافت پول به ازای تدریس

به گزارش استدیو مرینا، وزیر علوم گفت: افراد حق التدریس عنوانی مثل استاد یا هیئت علمی ندارند و آنها پول می گیرند و درس می دهند پس سابقه ای برایشان محسوب نیست.

غلامی: اساتید حق التدریس را قبول نداریم ، سابقه بی سابقه، دریافت پول به ازای تدریس

منصور غلامی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در مصاحبه با خبرنگار دانشگاه خبرنگاران درباره رسیدگی به درخواست های اساتید حق التدریس گفت: افرادی که در دانشگاه ها حق التدریس هستند هیچ عنوانی مثل اعضای هیئت علمی ندارند، چون جذب عضو هیئت علمی فرآیند های خاص خود را دارد که به تبع، آن ها برای تدریس در دانشگاه ها این مراحل را طی نکرده اند.

غلامی با بیان اینکه هیئت علمی حق التدریس نداریم، ادامه داد: در دانشگاه ها افرادی که به وسیله فرآیند جذب وارد می شوند عنوان استاد یا هیئت علمی را کسب می نمایند و افرادی که به ازای هر درس حق التدریس می گیرند، عنوان حق التدریسی دارند.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در پاسخ به این سوال که چرا سابقه تدریس این افراد برای فرآیند های جذب اعضای هیئت علمی اولویت و امتیازی محسوب نمی گردد، گفت: این دسته از افراد پول می گیرند و درس می دهند بنابراین تدریس آن ها سابقه ای به حساب نمی آید.

وی عنوان نمود: آنچه در وزارت آموزش و پرورش به عنوان معلم حق التدریس وجود دارد در دانشگاه ها چنین بحثی تحت عنوان اساتید حق التدریس نیست و شرایط بیمه ای آن ها هم در همان حق التدریس دیده شده است.

غلامی تاکید نمود: افرادی در دانشگاه ها عضو هیئت علمی تلقی می شوند که به وسیله فرآیند جذب وزارت علوم وارد شده باشند و کسانی که به صورت موقت یا موردی با دانشگاه ها همکاری می نمایند استاد یا هیئت علمی شناخته نمی شوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 شهریور 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1056

به "غلامی: اساتید حق التدریس را قبول نداریم ، سابقه بی سابقه، دریافت پول به ازای تدریس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "غلامی: اساتید حق التدریس را قبول نداریم ، سابقه بی سابقه، دریافت پول به ازای تدریس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید