فارس من، مذاکره با رگولاتوری عراق برای افزایش کیفیت آنتن دهی موبایل

به گزارش استدیو مرینا، تعدادی از مخاطبان، خواهان کیفیت بهتر آنتن دهی تلفن همراه در جهت پیاده روی کربلا شدند که این موضوع پیگیری شد.

فارس من، مذاکره با رگولاتوری عراق برای افزایش کیفیت آنتن دهی موبایل

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، هرساله با فرارسیدن محرم و شروع ایام سوگواری سالار شهیدان(ع)، عزاداران حسینی برای حضور در کربلای معلی، دست از پا نمی شناسند و به همین دلیل، هرسال، میلیون ها عاشق اباعبدالله(ع)، اربعین حسینی را در کنار ضریح آن حضرت به سوگ می نشیدند.یکی از الزامات این سفر آنتن دهی مناسب و برقراری ارتباط تلفنی و اینترنتی آسان و با کیفیت است که احتیاج به پوشش دهی مناسب اپراتورها دارد.

تعدادی از مخاطبان در سامانهفارس من اعلام کردند:یکی از مسائلی که اکثر زائران ایرانی به کربلا با آن روبرو هستند عدم پوشش دهی و یا ضعیف بودن آنتن دهی بخصوص در موضوع اینترنت است که علاوه بر ایجاد مشکل ارتباطی هزینه های بسیاری را به زائران که اکثرا از اقشار ضعیف جامعه هستند تحمیل می نماید.

سید عباس کیایی یکی از موکب داران جهت پیاده روی اربعین در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران اظهار کرد: طی این چند سال، خداوند به من این توفیق را داده که بتوانم در جهت پیاده روی کربلا، میزبان چند لحظه از حضور عزاداران سیدالشهدا (ع) باشم.در این سال ها من و هم سنگرهایم سعی کردیم تا هرسال نواقص موجود را شناسایی و رفع کنیم.

انتقال مسائل مردم به وسیله موکب داران

وی تأکید کرد: اما یکی از مسائلی که همیشه وجود داشته و به دست ما نیز قابل حل نیست؛ مشکل آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت است.البته در مقایسه با سال های گذشته پوشش دهی تلفن همراه بهتر از قبل است اما بازهم مسائل وجود دارد و مردم در روبروه با ما این درخواست را دارند که موضوع را به مسؤولان اطلاع دهیم.

کیایی خاطر نشان کرد: عزاداران امام حسین(ع)، بی هیچ خواسته و چشم داشتی و فقط به عشق سرورشان پا در این راه می گذارند اما به طور قطع مسؤولان باید برای یاری به آنان و ایجاد یک حماسه بزرگ حسینی ، راه را با ارائه تسهیلاتی نظیر پوشش دهی مناسب تلفن همراه هموار نمایند.

یکی از مسائلی که همیشه وجود داشته و به دست ما نیز قابل حل نیست؛ مشکل آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت است.البته در مقایسه با سال های گذشته پوشش دهی تلفن همراه بهتر از قبل است اما بازهم مسائل وجود دارد و مردم در روبروه با ما این درخواست را دارند که موضوع را به مسؤولان اطلاع دهیم.

کوشش برای صفر شدن تعرفه مکالمه

به همین دلیل محمد جواد آذری جهرمی، وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات از کوشش این وزارتخانه برای صفر شدن تعرفه مکالمات بین ایران و عراق خبرداد.

جهرمی با بیان اینکه تهیه توسعه زیرساخت های ارتباطی برعهده اپراتورهای عراقی است، توضیح داد: جلسه ای هفته آینده با عراق خواهیم داشت تا بتوان تعرفه مکالمات ایران و عراق را صفر کرد.

وی ادامه داد:همچنین از یک ماه پیش نیز در سفری که وزیر عراقبه ایران داشت، استارت این مذاکرات زده شد و پیشنهاد ما این موضوع بود که در ایام منتهی به اربعین تعرفه مکالمات بین دو کشور صفر گردد.

ویر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه تأکید کرد: خوشبختانه از همان ابتدای امر، بازخوردهای مثبتی دریافت کردیم ولی باید مذاکرات تا نهایی شدن قطعی و به ثبت رسیدن ادامه پیدا کند.

پیش بینی می گردد، سال جاری به دلیل تمهیدات و تسهیلات بیشتر برای خروج زائران از ایران و سفر به کربلای معلی ، حجم زائران بیشتر است و ما تمام کوشش خود را برای افزایش کیفیت آنتن دهی تلفن های همراه انجام می دهیم.

افزایش سایت برای آنتن دهی بهتر

حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات رادیویی در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، شرح داد: پوشش دهی تلفن همراه در داخل کشور به عهده ماست والبته هرچه به ایام اربعین نزدیک می شویم، تعداد سایت های مخابراتی را افزایش می دهیم تا بتوان آنتن دهی مناسبی را در مناطق مرزی داشت.

وی افزود: پوشش دهی در عراق به عهده رگولاتوری عراق است اما برای افزایش کیفیت، ما مرتبا جلساتی را با رگولاتوری عراق برگزار می کنیم و مکاتبات لازم اجرا شده است.

فلاح جوشقانی تأکید کرد: پیش بینی می گردد، سال جاری به دلیل تمهیدات و تسهیلات بیشتر برای خروج زائران از ایران و سفر به کربلای معلی ، حجم زائران بیشتر است و ما تمام کوشش خود را برای افزایش کیفیت آنتن دهی تلفن های همراه انجام می دهیم.

طبق آنچه مطرح شد، انتظار می رود که سال جاری زائران کربلا مسائل کمتری را درباره آنتن دهی تلفن همراه و اینترنت موبایل داشته باشند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 22 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 335

به "فارس من، مذاکره با رگولاتوری عراق برای افزایش کیفیت آنتن دهی موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فارس من، مذاکره با رگولاتوری عراق برای افزایش کیفیت آنتن دهی موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید