فرانسه همچنان محبوب ترین کشور دنیا در گردشگری

به گزارش استدیو مرینا، فرانسه با جذب 86 میلیون و 300 هزار دنیاگرد در سال گذشته میلادی، توانست رتبه اول را در میان 10 کشور اول محبوب دنیاگردان دنیا به خود اختصاص دهد.

مطابق گزارش سازمان دنیای دنیاگردی، فرانسه با جذب 86.3 میلیون دنیاگرد در سال گذشته میلادی، رتبه اول را در میان کشورهای محبوب دنیاگردان در دنیا به خود اختصاص داد. بعلاوه آمریکا با 77.9 میلیون دنیاگرد و اسپانیا با 68.1 میلیون دنیاگرد، در جایگاه های دوم و سوم این لیست جای گرفته اند.

فرانسه همچنان محبوب ترین کشور دنیا در گردشگری

بعلاوه سال گذشته 31.5 میلیون نفر از اتباع بیگانه به روسیه سفر نموده ­اند و به موجب آن این کشور بین منطقه ها مورد توجه گردشگران دنیا، رتبه دهم را کسب نموده است. این در حالی است که روسیه شانس زیادی برای قرار گرفتن در پنج کشور محبوب گردشگری و کسب عایدی بیشتر از این شاخه را دارد.

طبق آمار سازمان روس توریسم، در سال گذشته عایدی روسیه از بخش گردشگری در حدود 12 میلیارد دلار بوده است و کارشناسان معتقدند طبیعت زیبا و ظرفیت­ های فرهنگی این کشور مبنای خوبی برای جذب گردشگران بوده است. علاوه بر این به علت نوسانات شدید ارز خارجی، سفر به روسیه برای گردشگران خارجی به صرفه ­تر شده است. اما باید توجه داشت که یکی از موانع ورود گردشگران به روسیه، سرمای شدید در نصف بیشتر سال و اخذ ویزا می باشد.

یوری بارزیکین قائم مقام اتحادیه صنعت توریسم روسیه اعلام نمود پیشنهاد لغو ویزا مابین کشورهای عضو بریکس (برزیل، روسیه، هند، چین، افریقای جنوبی) از طرف ولادیمیر پوتین رئیس جمهور این کشور مورد حمایت قرار گرفته و این مسئله بر حجم گردشگران و عایدی این شاخه تاثیرات زیادی خواهد گذاشت.

تصمیم دیگر این است که از روز یکم جولای، اتباع خارجی که از مرزهای هوایی و دریایی منطقه ولادیواستوک وارد قلمروی روسیه بشوند، می ­توانند اجازه ورود به مدت هشت روز دریافت نمایند. از این رو اتباع کشورهای چین، آسیای جنوب شرقی و حتی آمریکا می­ توانند از این فرصت استفاده نمایند. با این اقدام روسیه میخواهد منطقه ولادیواستوک را فعال سازد.

منبع: الی گشت
انتشار: 5 اسفند 1400 بروزرسانی: 5 اسفند 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1926

به "فرانسه همچنان محبوب ترین کشور دنیا در گردشگری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه همچنان محبوب ترین کشور دنیا در گردشگری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید