فیروزآبادی: تهدید جامعه به دلیل فاصله میان فضای مجازی و بخش خصوصی

به گزارش استدیو مرینا، دبیر شورای عالی مجازی گفت: فاصله ای که بین فضای مجازی و بخش خصوصی وجود دارد جامعه را تهدید می کند.

فیروزآبادی: تهدید جامعه به دلیل فاصله میان فضای مجازی و بخش خصوصی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، سید ابوالحسن فیروز آبادی دبیر شورای عالی مجازی در همایش ملی زیست بوم دسترسی همگانی به اطلاعات که صبح امروز در دانشکده حقوق دانشگاه علامه طباطبایی برگزارشد، گفت: در دوره عصر فضای مجازی به سر می بریم که به اشتراک گذاری از صفات شاخص این فضا است، اگر به حرکت تکنولوژی نگاه کنیم چیزی که امروز ما را به خدمات الکترونیکی می رسانم فضای مجازی است، در سطح دولت الکترونیکی در لایحه جی تو جی مشکل داریم.

وی افزود: پیاده سازی دسترسی به اطلاعات سخت است، ما یک معمای حریم خصوصی داریم که باید حل شود، آزادی دسترسی به اطلاعات باید مشخص شود یعنی این کار چگونه باید اتفاق بیفتد که در این رابطه باید زیرساخت های دسترسی اطلاعات ایجاد شود، در پیچیدگی اطلاعات حوزه رسانه در جهان آزار دهنده شده است که باید در بحث مسؤولیت پذیری و دسترسی ازاد به اطلاعات حل شود.

فیروزآبادی گفت: بعد از دسترسی پذیری به اطلاعات کنش پذیری مهم است که در سطح ملی و محلی و جهانی هنوز حل نشده است.

فیروز آبادی تصریح کرد: امروز شکاف اطلاعاتی وجود دارد که این مقوله را در حکمرانی در سطح بین المللی تعریف نکردیم و امروز هنوز نظام ارزش گذاری در فضای مجازی در دست شرکت های بزرگ جهانی است من معتقدم در روند جهانی شدن باید حساسیت ها کاهش یابد.

وی ادامه داد: فاصله ای که بین فضای مجازی و بخش خصوصی وجود دارد جامعه را تهدید می کند نباید دسترسی به اطلاعات در فشار به دولت ها انجام شود حریم خصوصی ما در بسیاری از بانک ها در خطر است و قدرت نرم در حال گسترش است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 4 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 454

به "فیروزآبادی: تهدید جامعه به دلیل فاصله میان فضای مجازی و بخش خصوصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیروزآبادی: تهدید جامعه به دلیل فاصله میان فضای مجازی و بخش خصوصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید