تدابیر جدید دولت برای جهش مالی، معافیت جدید مالیاتی هم آمد

به گزارش استدیو مرینا، به گزارش خبرنگاران، محمدرضا نعمت زاده امروز در اولین همایش بین المللی سیاست های مالی و صنعتی برای توسعه صادرات و اشتغال گفت: با کوشش دولت در دو سال گذشته از تورم بیش از 35 درصد به حدود 14 درصد و از رشد مالی منفی 6.5 درصد به رشد مالی 3 درصد رسیدیم.

تدابیر جدید دولت برای جهش مالی، معافیت جدید مالیاتی هم آمد

جهت دریافت مشاوره خدمات موشن گرافیک از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی سناریو تا ساخت تیزر و موشن گرافیک حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تاکید رئیس جمهور در پیغام نوروزی سال جاری در سه محور توسعه اشتغال، توسعه صادرات غیر نفتی و رونق اقتصادی، گفت: با توجه به اینکه در سال تدوین برنامه ششم قرار داریم و با عنایت به سیاست های اقتصاد مقاومتی و سیاست های ابلاغی درباره برنامه ششم باید در سیاست گذاری ها و برنامه ریزی ها توسعه فراوری، توسعه تجارت خارجی و صادرات غیر نفتی را سرلوحه همه فعالیت ها قرار دهیم.

وی اضافه کرد: برای رسیدن به رشد اقتصادی 8 درصد در برنامه ششم با توجه به واقعیت تلخ رشد یک درصد در برنامه پنجم جز به وسیله به کارگیری همه ظرفیت های موجود میسر نیست، چه آنکه سهم تجارت خارجی هر کشوری از کل فراوری ناخالص ملی از به هم پیوندی اقتصاد آنها با اقتصاد دنیای معین می گردد.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: سرمایه گذاری و فراوری باید صرفاً برای صادرات باشد و بر خلاف نظر عده ای در مورد ظرفیت خالی فراوری کشور برای صادرات نیازمند سرمایه گذاری در بخش فراوری است. برای جهش صادراتی مورد انتظار سرمایه گذاری کافی نیست؛ هر چند سرمایه گذاری های صورت گرفته در صنایع سیمان سرامیک و کاشی نمونه خوبی برای توسعه صادرات است که باید در دیگر بخش ها هم به این موضوع توجه گردد.

وی گفت: سرمایه ها باید در مقیاس اقتصادی و رقابت پذیری صورت گیرد، سیاست ها و مقررات منسجم سیاسی، اقتصادی، تجاری و بانکی باید در جهت تسهیل و تشویق صادرات باشد که این مهم نیازمند بازبینی مقررات است.

نعمت زاده اضافه کرد: باید حداقل 15 درصد از منابع بانکی برای انجام فعالیت های صادراتی و تامین اقتصادی و سرمایه در گردش بنگاه های فراوریی و صنعتی قرار گیرد و صندوق توسعه ملی به وسیله سپرده گذاری ارزی و تامین منابع خارجی به وسیله فاینانس مورد توجه قرار گیرد.

وزیر صنعت معدن تجارت گفت: آنالیز ها نشان می دهد به ازای یک واحد سرمایه گذاری خارجی در هر کشوری دو واحد به صادرات آن کشور اضافه شده که متاسفانه کشور ما تا به امروز از این منبع بزرگ بی بهره بوده است و امیدواریم شاهد سرمایه گذاری های بیشتر خارجی برای رونق و توسعه صادرات باشیم.

وی اضافه کرد: باید به صادرات کالاها با فناوری بالا و دانش بنیان مورد توجه قرار گیرد که در این راستا، نقش جوانان تحصیل نموده بسیار معین نماینده و موثر است.

وی همچنین به نقش فضاهای مجازی در توسعه صادرات اشاره نمود و گفت: استفاده از شبکه های مجازی داخلی و خارجی در امر تجارت بازاریابی و توسعه صادرات بسیار مهم است و در این زمینه باید به موضوع برند سازی و استفاده از برند های معتبر خارجی برای توسعه صادرات توجه کرد.

نعمت زاده اضافه کرد: براساس قانون برطرف موانع فراوری رقابت پذیر، معافیت اقتصادیاتی خوبی برای واحدهایی که با استفاده از برندهای خارجی به امر فراوری اشتغال دارند و 20 درصد از فراوریاتشان را صادر می نمایند، در نظر گرفته شده است.

وی گفت: حمایت از شرکت های بزرگ مقیاس برای تحقق صادرات الزامی است و به ایجاد شرکت های بزرگ و تنوع بخشی به صادرات با توجه به ظرفیت های بالای انسانی، طبیعی، تاریخی و همچنین سابقه حضور تجار و بازرگانان ایرانی در شرق و غرب دنیا توصیه می گردد.

وزیر صنعت معدن و تجارت اضافه کرد: ظرفیت های موجود می تواند به فراوری کالاهای صنعتی و کشاورزی توسعه گردشگری همچنین سرمایه گذاری متقابل و سرمایه گذاری در حوزه های گوناگون از جمله صنایع حمل و نقلی یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 732

به "تدابیر جدید دولت برای جهش مالی، معافیت جدید مالیاتی هم آمد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تدابیر جدید دولت برای جهش مالی، معافیت جدید مالیاتی هم آمد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید