قبادی دانا : 2755خانوار پشت نوبتی در مناطق سیل زده سیستان تحت پوشش قرار گرفتند

به گزارش استدیو مرینا، رئیس سازمان بهزیستی کشور از پوشش 2755 خانوار پشت نوبتی مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان بعد از وقوع سیل اطلاع داد.

قبادی دانا : 2755خانوار پشت نوبتی در مناطق سیل زده سیستان تحت پوشش قرار گرفتند

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، وحید قبادی دانا در مورد اقدامات بهزیستی در مناطق سیل زده اضافه کرد: در شهر های کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان شاهد وقوع سیل بودیم و مددجویان سازمان بهزیستی که جز گروه های آسیب پذیر هستند در مراکز شبانه روزی و روزانه ما آسیب دیدند. به این ترتیب در هفته اول وقوع سیل، بهزیستی میزان آسیب ها را آنالیز کردیم که شامل مواردی مانند، آب گرفتگی منزل تخریب ساختمان، آسیب زمین کشاورزی، آسیب وسایل منزل بود.

وی با بیان اینکه برای افرادی که در مناطق سیل زده بودند مبالغی به عنوان یاری هزینه سیل در کارت بانکی آن ها شارژ شده است، توضیح داد: در استان هرمزگان به 850 خانوار، در منطقه جنوبی کرمان به 950 خانوار و به 5500 خانوار در روستا های 6 شهرستان چابهار، کنارک، نیکشهر، فنوج، دلگان در مرحله اول این واریز صورت گرفت که در مرحله دوم نیز 2750 خانوار اضافه شدند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: این مبالغ از 350 تومان تا یک میلیون تومان است که در کارت بانکی آن ها شارژ می گردد. همچنین 2755 خانوار در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان که در نوبت بودند تا تحت پوشش بهزیستی قرار گیرند، بعد از وقوع سیل تحت پوشش قرار گرفتند. همچنین یاری های مستمر از دی ماه روی کارت بانکی آن ها شارژ می گردد.

قبادی دانا با بیان اینکه یک میلیارد تومان برای برطرف آسیبی که به مددجویان در مناطق سیل زده وارد شده بود هزینه شد، ادامه داد: همچنین 2 میلیارد و750 میلیون تومان یاری غیر نقدی در سیستان و بلوچستان صورت گرفت. مددجویان سرپرست خانوار علاوه بر یاری های دولت و بنیاد مسکن مبلغ 15 میلیون تومان یاری بلاعوض در منطقه روستایی دریافت می نمایند که این مبلغ در منطقه شهری 20 میلیون تومان است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: حساب بانکی برای یاری های مردمی از رسانه ملی اعلام شد که یاری ها 2 میلیارد تومان تا امروز جمع آوری شده است که به مددجویان بهزیستی که در سیل آسیب دیده اند اختصاص پیدا می نماید.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 741

به "قبادی دانا : 2755خانوار پشت نوبتی در مناطق سیل زده سیستان تحت پوشش قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قبادی دانا : 2755خانوار پشت نوبتی در مناطق سیل زده سیستان تحت پوشش قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید