لاک پشت های کمیاب به کیش بازگشتند

به گزارش استدیو مرینا، دو لاک پشت کمیاب و در حال انقراض از نوع پوزه عقابی پس از تیمار، در آب های ساحلی کیش رها شدند.

لاک پشت های کمیاب به کیش بازگشتند

روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش از رهاسازی دو لاک پشت از نوع نادر پوزه آبی اطلاع داد. این دو لاک پشت 18 ماه قبل، در حالی که روی آب شناور بودند و قادر به حرکت نبودند به وسیله کارکنان اداره محیط زیست کیش به دامپزشکی پارک دلفین ها تحویل داده شدند؛ پس از آنالیز مشخص شد هر دو این لاک پشت های کمیاب از بیماری عفونت باکتریایی در کیسه های هوایی و مجرای تنفسی رنج می بردند.

این دو لاک پشت پس از 18 ماه تیمارداری و سپری شدن مراحل درمان با آنتی بیوتیک و کلسیم تراپی 14 مهر سال 98 در آب های نیلگون خلیج فارس در کیش رها شدند.

لاک پشت پوزه عقابی یا منقار کوتاه نسبت به سایر گونه های لاک پشت های دریایی جثه کوچک تری دارد، طول میانه این گونه لاک پشت حدود 70 سانتی متر، پهنای آن بین 60 تا 70 سانتی متر و وزن میانه آن 40 کیلوگرم است. زیستگاه این لاک پشت در کنار جزایر مرجانی و بیشتر غذای این حیوان اسفنج ها، مرجان های نرم و حلزون های دریایی است؛ به همین علت، آرواره های آن ها متناسب با نوع تغذیه به شکل منقار عقاب درآمده است. این لاک پشت در لیست سرخ اتحادیه دنیای حفاظت (IUCN) واقع شده است و در خطر انقراض است.

در این رابطه، محمدی رئیس اداره محیط زیست معاونت عمرانی و زیر بنایی سازمان منطقه آزاد کیش از کیشوندان و گردشگران تور کیش خواست تا در صورت مشاهده یا یافتن گونه های جانوری به اداره محیط زیست اطلاع دهند.

وی اضافه نمود:

پنج گونه از هشت گونه لاک پشت دریایی ­که در دنیا وجود دارد، در ­آب های خلیج فارس و دریای عمان زندگی می نمایند و لاک پشت پوزه عقابی یکی از دو گونه لاک پشت دریایی است که در سواحل کیش تخم گذاری می نماید.

منبع: کجارو / ایرنا / خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اسفند 1400 بروزرسانی: 28 اسفند 1400 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1951

به "لاک پشت های کمیاب به کیش بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاک پشت های کمیاب به کیش بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید