مادر فداکاری که بدن خود را خوراک بچه هایش می نماید، عکس

به گزارش استدیو مرینا، در طبیعت موجودات زیادی هستند که در نقش مادری مثال زدنی هستندِ . از عنکبوتی که بدن خود را خوراک فرزند می نماید تا اورانگوتان هایی که تا هشت سالگی از بچه ها خود پرستاری می نمایند.

مادر فداکاری که بدن خود را خوراک بچه هایش می نماید، عکس

پریسا عباسی - در این مقاله خلاصه ای از داستان های حیوانات مادر که مانند یک قهرمان عمل می نمایند را آورده ایم.

موجودی که با تمام توان خود مادری می نمایند

زمانی که نوزادان عنکبوت صحرایی مادر از تخم بیرون می آیند، او وعده های غذایی خود را برای تغذیه بچه هاش از معده خود بالا می آورد. او کاملا آرام است تا زمانی که آنزیم های گوارشی که با استفراغ او بالا می آیند، از درون به او آسیب می زنند. اما او به غذا دادن و محافظت از عنکبوت های جوان به مدت دو هفته ادامه می دهد تا اینکه آنزیم هایی که از درون شکم او خارج می شوند او را از درون می کشند. اما عنکبوت های کوچک نمی گذارند که حتی جسد مادرشان بی فایده تلف گردد. آنها قبل از اینکه راه خود را در پیش بگیرند، آنچه از مادر به جای مانده است را می بلعند.

شاید پستانداران بچه ها خود را تنها با شیرشان تغذیه نمایند، اما این نوع تغذیه نیز کاری تاثیرگذار و چشمگیر است. اورانگوتان های مادر زیرک تا هشت سال در شب و زیر پوشش درختان به بچه ها خود شیر می دهند، یعنی خیلی بیشتر از زمانی که آنها هنوز کوچک هستند و مادران شان آنها را با خود حمل می نمایند. این طولانی ترین زمانی است که یک حیوان وحشی از بچه های خود مراقبت می نماید.

موش های مادر، مهارت های پدر و مادر بودن را آموزش می دهند

موش های جوان از موش های مادر مسن تر هدایت هایی در خصوص نحوه تربیت فرزند دریافت می نمایند. مطالعه ای که در سال 2021 در مجله نیچر منتشر شد، رفتاری به نام چوپانی را گزارش کرد که در آن موش های مادر، موش های ماده جوان را به داخل لانه بچه موش ها هل می دهند.

مثل این است که موش های مادر، این موش های جوان را تشویق می نمایند تا درس کودک داری بیاموزند. رابرت فرومکه، نویسنده و پروفسور دانشگاه نیویورک به پاپیولار ساینس گفت: این کار آنها توام با خشونت، اجبار یا پرخاشگری نبود، بلکه مانند کار یک مادر باتجربه بود که دست کودک بزرگ تر خود را گرفته و او را به داخل مهد کودک می کشاند.

منبع: popsci

5858

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 28 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1402 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 2202

به "مادر فداکاری که بدن خود را خوراک بچه هایش می نماید، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادر فداکاری که بدن خود را خوراک بچه هایش می نماید، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید