مادورو: از تحریم های ظالمانه آمریکا دادخواهی می کنیم

به گزارش استدیو مرینا، رئیس جمهوری ونزوئلا روز جمعه در نامه ای خطاب به مردم جهان، ضمن شکایت از تحریم های ظالمانه کاخ سفید، از همبستگی جهانی با این کشور آمریکای جنوبی در راستای تصویب قانون ضدتحریم کاراکاس قدردانی کرد.

مادورو: از تحریم های ظالمانه آمریکا دادخواهی می کنیم

تارنمای شبکه تله سور آمریکای لاتین نوشت: نیکلاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا روز جمعه در نامه ای خطاب به مردم جهان، تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه کشورش را جرم جهانی و اقدام وحشیانه اقتصادی توصیف کرد و از تاثیر آن بر ملت مظلوم ونزوئلا و نیز اقدامات متقابل کاراکاس تحت عنوان قانون ضدتحریم برای مقابله با فشارهای مداخله جویانه واشنگتن نوشت.

خورخه ارئاسا وزیر امور خارجه ونزوئلا با انتشار نامه مادورو از طریق توئیتر، محتوای پیام رئیس جمهور ونزوئلا را در شبکه اجتماعی به اشتراک گذاشت. در این نامه آمده است: تحریم ها در مدت پنج سال، با جلوگیری از ایجاد روابط اقتصادی جهان با این کشور آمریکای جنوبی، کاراکاس را از دسترسی به ارز مورد نیاز، مواد غذایی و پزشکی، قطعات یدکی و مواد اولیه ضروری برای فعالیت های اقتصادی بازداشته است.

رئیس دولت کاراکاس همچنین در نامه خود شرح داد که کشورش در این شرایط، پایین ترین سطح درآمد خارجی خود را در طول تاریخ، با کاهش حدود 99 درصد تجربه می کند.

طبق متن این نامه، کاخ سفید حتی از مبادلات محصولات کشاورزی غذایی ونزوئلا به عنوان یکی از مهم ترین محصولات صادراتی این کشور جلوگیری کرده است.

رئیس جمهوری ونزوئلا در این نامه خاطرنشان کرد: از آغاز همه گیری کرونا، بنا به ادعای علنی آمریکا، دولت این کشور با حمله به کشتی های حامل سوخت به مقصد ونزوئلا، مانع ورود مواد مورد نیاز برای تولید بنزین و تامین سوخت داخلی این کشور بولیواری شده که این موضوع شرایط اقتصادی را برای ملت ونزوئلا وخیم تر کرده است. همچنین دولت واشنگتن با استناد به مقررات غیرقانونی، دارایی های نقدی و درآمد حاصل از معاملات نفتی این کشور را مصادره کرده که از آن جمله می توان به درآمد برخی از پالایشگاه های ونزوئلایی مستقر در آمریکا (بالغ بر 40 میلیارد دلار) اشاره کرد.

رئیس جمهور ونزوئلا همچنین با اشاره به اهداف توسعه پایدار جفری ساکس اقتصاددادن آمریکایی یادآور شد این تحریم ها را که باعث مرگ 40 هزار نفر از مردم ونزوئلا شده است، می بایست به عنوان تنبیهی جمعی برای کل ملت ونزوئلا درنظر گرفت و فقط شامل رئیس جمهوری این کشور نمی شود.

جفری دی ساکس اقتصاددان مشهور آمریکایی و استراتژیست توسعه پایدار در مقاله ای به اثر تحریم های آمریکا بر مقابله کشورها با کرونا، مخصوصا ونزوئلا و ایران پرداخته و بر ضرورت خاتمه تحریم های اقتصادی در شرایط فعلی تاکید کرد. چرا که به عقیده وی، در غیر این صورت، عواقب آن گریبان همه را خواهد گرفت.

این در حالی است که اقدامات زورگویانه و یکجانبه واشنگتن تحت عنوان تحریم ها به دلیل نقض حقوق بین الملل و قطعنامه های سازمان ملل، بارها با مخالفت شدید شورای امنیت سازمان ملل روبرو شده است.

نیکلاس مادورو در بخشی دیگر از سخنان مکتوبش یادآور شد کاراکاس، پیشتر نیز در ماه فوریه(اردیبهشت) از جنایات ضدبشری واشنگتن به دادگاه دادگستری بین المللی شکایت کرده بود.

رئیس دولت ونزوئلا در خاتمه با ابراز امیدواری از اینکه عدالت جهانی، پیش از آنکه دیر شود، به ونزوئلا با تمام عینیتش رو خواهد نمود، از اتحاد دائم مردم جهان با کشورش قدردانی کرد.

گروه تحقیق و تحلیل میسیون ورداد (Misión Verdad) ونزوئلا، نیز در رابطه با اقدامات غیرقانونی واشنگتن در پیامی توئیتری نوشته است: در یک درگیری مسلحانه سنتی نیز مجموعه قوانین جهانی وجود دارد که در نظریه و تئوری خود، از جمعیت مدنی محافظت می کند. دولت آمریکا حتی این قوانین را هم با تحریم هایش علیه ونزوئلا زیر پا گذاشته است.

به همین دلیل، آلفرد د زایاس کارشناس مستقل حقوق بشر در سازمان ملل، تحریم های ظالمانه آمریکا علیه ملت ونزوئلا را صراحتاً جنایت ضد بشری توصیف کرد.

پنج شنبه (17 مهر) دولت ونزوئلا قانون ضد تحریم را به منظور دفاع از حاکمیت و استقلال این کشور و همچنین دفاع از حقوق حَقّه مردم بولیواری برای برخورداری از صلح، پیشرفت و رفاه عمومی تصویب کرد.

دولت آمریکا از سال 2014 با استناد به مواد و تبصره های ابداعی و با اقدامات اداری پیچیده، به گفته مادورو با سیاست سفسطه ای حملات چندگانه به دنبال اعمال فشار بر ملت ونزوئلا و سرنگونی رئیس جمهوری قانونی این کشور برآمده است تا با نشاندن مهره موردنظر خود در دولت ونزوئلا، اهداف استعمارگرانه خود را پیش ببرد. با وجود این اقدامات خصمانه و غیرقانونی واشنگتن، نیکلاس مادورو همچنان بر سر قدرت این کشور بولیواری باقی است. ، ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 25 آبان 1399 بروزرسانی: 25 آبان 1399 گردآورنده: studiomerina.ir شناسه مطلب: 1218

به "مادورو: از تحریم های ظالمانه آمریکا دادخواهی می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مادورو: از تحریم های ظالمانه آمریکا دادخواهی می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید